Paar vraagjes over Aprilia SR

Skills

Well-Known Member
Yo mensen,

Ik heb al een tijdje een Aprilia SR, maar nou heb ik er wat vraagjes over.
Ik heb hem pas naar de scooter winkel gebracht, want hij deed het niet meer. Nieuwe bougie, nieuwe V-snaar, nieuw membraam, nieuwe race koppeling, nieuwe rolletjes, nieuwe drukveer. Ze hebben hem dus weer opnieuw afgestelt, maar nu trekt hij super traag op. Eerst trok hij lekker hard op, en liep rond de 65. Nu trekt ie super traag op, en loopt hij rond de 75. Maar die gozer zegt: Ja, beter dan dit kreeg ik het niet. Nou ga ik donderdag de prop eruit laten halen, dus moet ie weer opnieuw worden afgestelt. Ik weet niet of mensen hier in Gemeente Barneveld wonen, maar iedereen zegt dat Jos Westervelt in Kootwijkerbroek goed kan afstellen. Dus daar ga ik even heen. Mensen zeggen: Ja, het kan aan de rolletjes liggen, aan de drukveer ( ik heb de rode, ze zeggen, probeer de gele ). Maar ook als ik iets gas geef zeg meer, doet ie eerst niks. Als ik gewoon gas geef, trekt ie het gasdraad niet aan, er zit gewoon een stukje niks. Dus ik vroeg: Is dat niet het gasdraad wat te lang. Zegt ie: Nee, ik weet niet hoe dat komt. hmm, Lijkt me wel dat dat het is, gewoon schroefje aandraaien is dat toch? Weten jullie misschien hoe het komt dat ie niet snel meer optrekt? Als het niet aan de afstelling ligt.

Ciao.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

die "scooterwinkel" van je is dus gewoon een prutser :)
dat gasverhaal is gewoon dat de gaskabel te lang is.
je kunt proberen de stelschroeven naar buiten te draaien. die zit 1 onder je gashendel en 1 net voor je carburateur geloof ik :)

het optrek verhaal is gewoon een afstelling van lik-me-vestje..
een rode drukveer in een (standaard?) scooter is gewoon veel te sterk!
een witte voldoet meestal wel..
geef verder nog wat informatie over je scooter.
zoals: cilinder, maat carb, uitlaat?
 
Klopt, ze zijn niet echt goed nee. Opzich kunnen ze wel dingen maken enzo, maar afstellen zijn ze niet goed in. Maar bedankt iig, ik zal effe kijken.

En mijn scooter is idd standaard, dus dan moet ik de witte nemen?

En wat meer informatie, tja, ik zit nog heel niet in die scooter shit enzo, ik heb er nog geen verstand van. :p
 
Nog meer mensen? Sorry voor dubbelpost, maar ik wil graag wat meer weten.

Maar aan het begin, als ik hem net start, gaat het opzich nog wel, dan trekt hij nog redelijk snel op. Maar als ik dan een tijdje rijd, en ik sta voor een stoplicht, trekt ie weer heel traag op.
 
Geen rode drukveer.. dat is iets voor n sprintscooter. Eerder wit ja

Vraag eens hoeveel gram rolletjes hij in je vario heeft gedaan... als hij 7 of 6 gram erin heeft gedaan kan ik begrijpen dat hij voor geen meter trekt. Probeer dan eens 4 of 5 gram.

Andere trekveertjes in je koppeling... ?
 
Nog meer mensen? Sorry voor dubbelpost, maar ik wil graag wat meer weten.

Maar aan het begin, als ik hem net start, gaat het opzich nog wel, dan trekt hij nog redelijk snel op. Maar als ik dan een tijdje rijd, en ik sta voor een stoplicht, trekt ie weer heel traag op.

iets te grote sproeier dan waarschijnlijk :)
een maatje te groot
 
Oke. Ik zal morgen effe bellen naar de scooterdealer.

En nog iets, ik heb vandaag een nieuwe uitlaat gekocht, maar hij past niet helemaal. Opzich kwa ophanging enzo past hij wel, maar hij sluit niet helemaal goed aan op de cilinder. 1 Schroefje kan ik ook niet helemaal aandraaien. Die man gaf er een ronde pakking bij ( die vrij dik is, misschien ligt het daar aan ), maar de pakking van mijn oude uitlaat is de gewoon de vorm van het mondstuk van de uitlaat zeg maar. Het gaat om deze uitlaat: http://www.selecta-scooters.be/product/admin/images/products/leovince tt.bmp

Misschien weten jullie of hij gewoon niet past, of dat ik het niet goed heb gedaan. Morgen kan ik het eventueel met mijn oude pakking proberen.
 
Past wel. ;) Er zijn maar weinig uitlaten die niet zullen passen...

@ melf : VASTzetten ? Of gewoon losjes vastzetten zegmaar :p ? Want , als je die van voren gelijk VASTzet , dan krijg je meestal die gaten in je uitlaat ophanging moeilijker uitgericht naar je carterbout gaten. :p
 
Ik heb eerst ook die schroefjes lossjes vast gedraaid, maar als ik dan die ophangen goed wou doen, ging 1 kant van het mondstuk naar beneden, waardoor hij niet goed meer op de cilinder zat. En als ik hem vooraan helemaal VASTzet, hangt die uitlaat heel laag.

En ik heb net een nieuwe standaard gekocht, alleen ik zou niet weten hoe ik de oude eraf moet halen. Het lijkt wel alsof hij vast gelast zit, want ik kan ook nergens schroefjes vinden.

Ik ga het zometeen nog wel effe proberen met die uitlaat.
 
dan zet je m juist onder spanning , ik buig in zo'n geval de uitlaat iets.

de stander zit gewoon met een pen vast ,alleen gaan deze pennen 9 van de 10 keer vast , dit komt door water en vuil wat er tussen komt , de pen gaat roesten en gaat muurvast zitten. en ook 9 van de 10 keer is uitboren de enigste optie , en slaan en/of persen gaat je ophanging meestal kapot van.
 
Back
Top