Enterprise
Well-Known Member
Goeiedag iedereen,
Afgelopen zaterdag de cillinder vervangen van mijn Yamaha Neos 2005. De vorige cillinder had een afgebroken schroef bij de uitlaat aansluiting dankzij mijn vader die wel even de bout wilde aandraaien haha.
Alles goed gegaan, cillindertje vervangen. Alles volgens het boekje en de Neos doet het weer en klinkt beter dan ooit tevoren.
Nu heb ik zaterdag maar 5km ongeveer gereden om even te kijken hoe en wat. Vandaag ben ik een wat groter stuk gaan rijden. Ongeveer 20km. Nu weet ik dat ik bijvoorbeeld geen vol gas mag geven en niet op de topsnelheid mag rijden. Ik heb op half gas dus de hele tijd ongeveer 40 gereden en met wat stops hier en daar om weer opnieuw op te trekken. Nu reed ik net een klein bergje(woon in limburg) op en merkte ik dat hij een beetje terugviel qua snelheid waarop ik een klein beetje meer gas gaf en toen merkte ik dus dat ik eigenlijk de heletijd met bijna vol gas heb gegeven. Wat ik mij nu afvraag is; heb ik nou mijn cillinder verpest hiermee? (Ik heb niet het gas vastgehouden, maximaal 5-10 seconden lang waarop ik het kort losliet en weer gas gaf.
Hopende dat iemand mij kan vertellen hoe ik het beste mijn cillinder kan inrijden( Was ik goed op weg) en of ik hem al verpest heb door een keertje volgas te geven.(maximaal 1-2 seconden gas). Topsnelheid was met oude cillinder 60-70 en heb niet harder als 40-50 gereden.
Groetjes, Enterprise.
Afgelopen zaterdag de cillinder vervangen van mijn Yamaha Neos 2005. De vorige cillinder had een afgebroken schroef bij de uitlaat aansluiting dankzij mijn vader die wel even de bout wilde aandraaien haha.
Alles goed gegaan, cillindertje vervangen. Alles volgens het boekje en de Neos doet het weer en klinkt beter dan ooit tevoren.
Nu heb ik zaterdag maar 5km ongeveer gereden om even te kijken hoe en wat. Vandaag ben ik een wat groter stuk gaan rijden. Ongeveer 20km. Nu weet ik dat ik bijvoorbeeld geen vol gas mag geven en niet op de topsnelheid mag rijden. Ik heb op half gas dus de hele tijd ongeveer 40 gereden en met wat stops hier en daar om weer opnieuw op te trekken. Nu reed ik net een klein bergje(woon in limburg) op en merkte ik dat hij een beetje terugviel qua snelheid waarop ik een klein beetje meer gas gaf en toen merkte ik dus dat ik eigenlijk de heletijd met bijna vol gas heb gegeven. Wat ik mij nu afvraag is; heb ik nou mijn cillinder verpest hiermee? (Ik heb niet het gas vastgehouden, maximaal 5-10 seconden lang waarop ik het kort losliet en weer gas gaf.
Hopende dat iemand mij kan vertellen hoe ik het beste mijn cillinder kan inrijden( Was ik goed op weg) en of ik hem al verpest heb door een keertje volgas te geven.(maximaal 1-2 seconden gas). Topsnelheid was met oude cillinder 60-70 en heb niet harder als 40-50 gereden.
Groetjes, Enterprise.