Paar vraagjes mbt techn. onderzoek scooter

Sjoerd

Well-Known Member
- Als je scoot is ingenomen voor technisch onderzoek, wanneer krijg je hem dan weer terug? Pas nadat je 6 mndn op je boete hebt zitten wachten ofzo? Weet iemand dit?

- En wat kost eerste keer +2.0kW?

- En mogen er wel/niet spullen vanaf gehaald worden?

- En mogen ze wel/niet innemen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb gehoord dat je gewoon vaak moet bellen dat ze gewoon gek van je worden want volgens mij kijken ze er na en staat die gewoon weg te rotten verder rest.
 
Bij ons in Zoetermeer:

vriend van me is gepakt met 2.0 + kw-setup. Scooter werd in een busje geladen.

De volgende dag is hij op de de rollen gezet. Laat in de avond is hij toen gebeld, dat de scooter kon worden opgehaald.

hij kreeg mee:

een scooter, die hij lopend naar huis mocht brengen.
een geel papiertje...met €300,- boete...
een waarschuwing, dat hij bij de 2e keer werd ingenomen (was een uitspraak van de officier van justitie.)

Ik hoor dat dit vaker gebeurd hier in de regio. Hoe het zit in brabant, zou je moeten gaan vragen in een bureau bij jou in je woonplaats.

Succes! en sterkte??
 
In Almelo was het 240euro en je moest verder lopen. Geen inbeslag name ofzo.

Na wat ik begrepen heb is er sinds een paar jaar geleden een wetswijziging geweest dat ze niet meer aan inbeslag name mochten doen ivm te veel administratie en verder onkosten.
 
Ok, hij wordt ingenomen omdat het vermogen te hoog is en 67cc (oid :|) EN omdat hij betrokken was bij een ongeval, want normaal kreeg je hem wel terug, maar nu dus niet omdat hij betrokken was bij een aanrijding.

Kan dit, klopt dit?
 
ingenomen scooter volgens mij echt na 6 maanden

2kw zeiden ze toen 250 euro maar dude van mij kreeg 130 oid

volgens mij mogen ze er niets afhalen
 
2kw kost 225 euro als je 18 jaar of ouder bent

Als je jonger dan 18 bent dan krijg je OF 115 OF 225 euro.

Veder halen ze er geen spullen meer vanaf en nemen ook niks meer in.

Ik mocht gewoon weer doorrijden nadat ik op de rollen was geweest. (70cc, 19mm, C16, powerfilter)
 
Ligt er tog maar beetje aan overal thomas...
ik heb dus les van een agent en sprak em laast ff snel...eig is het dat als je onder de 16 bent dat je boete gehalveerd wordt (noet onder 18)
en volgens hem nemen ze in princiepe nie zomaar meer iets in beslag maar : (zijn woorde:p) je moet oppassen voor die verrekte teams van de verkeershandhavins gebeuren oid...
 
mijne is ook inbeslag genomen vorige week, over de 2kw , ben vandaag langs het bureau geweest, dat wijf daar kon me ook niet veel vertellen, er zou iemand me bellen wanneer ze meer wisten. Volgens mij moet je daar nie op gaan zitten wachten.
gewoon vaak bellen schijnt te helpen
 
Originally posted by Sjapstick
mijne is ook inbeslag genomen vorige week, over de 2kw , ben vandaag langs het bureau geweest, dat wijf daar kon me ook niet veel vertellen, er zou iemand me bellen wanneer ze meer wisten. Volgens mij moet je daar nie op gaan zitten wachten.
gewoon vaak bellen schijnt te helpen

Ja klopt...

Maar iemand een concreet antwoord hierop? Mogen ze nou ineens als hij bij een ongeval is betrokken het dingetje wel innemen :s ???
 
Oke, het zit volgens mij als volgt:

Als de overschrijding van de maximumconstructiesnelheid meer dan 30 km/h is en de bromfiets niet is goedgekeurd voor het gebruik in Nederland wordt het hele voertuig inbeslaggenomen. Dit is ook het geval als de bestuurder zich vaker schuldig maakt aan het rijden op een opgevoerde bromfiets.
De officier van justitie zal ter terechtzitting aan de rechter de verbeurdverklaring of de onttrekking aan het verkeer van het inbeslaggenomen voertuig vragen.

Er staan dus 2 dingen; als je meerdere keren opgeoverd rondrijdt, mag hij inbeslag worden genomen en als de snelheid van de bromfiets hoger ligt dan 30 km/h EN als de bromfiets niet is goedgekeurd voor gebruik in NL.

Of hij nou wel of niet betrokken is bij een ongeval doet er niet toe. In het geval wat ik beschreef mag het dus volgens de wet en volgens mij :) niet...

Iemand commentaar?

BTW; in beslag name bedoel ik dus voor verkoop op domeinen of vernietiging, echt KWIJT dus...
 
Eerste keer kreeg ik 115 euro boete voor 2kw en de 2e keer is mn scooter ook inbeslag genomen, toen werd ik meteen al s' middags gebeld dat hij onderzocht was en ik langs kon komen om hem te halen + 115 euro voor 2kw, c16 inleveren en 78 euro voor geluid....

Ik ken ook zat mensen waarvan hun scooter ook is ingenomen en die konden hem na 6 weken weer halen zonder uitlaat.
Een gast met Manston tuned, hr2,26mm enz. was hem iets langer kwijt, een maand of 5 maar die kreeg hem uiteindelijk ook alleen zonder uitlaat terug ookal had ie een agent aangereden ofzo_Onderdelen, uitgezonderd van de uitlaat, doen ze als het goed is niet aan.

Ben BTW wel gematst met die 115 euro voor +2kw.
 
Nee, als je onder de 18 bent krijg je de helft van de normale boete, 230 E dus.

Onderdelen demonteren ze sinds vorig jaarn iet meer omdat dat teveel tijd kostte.
 
Hier halen ze alle niet-nederlands goedgekeurde onderdelen er gewoon af. Ik stond laatst stil met iemand met c20, kwamen 2 wouten aan en ze zeiden dat ze die pijp er nu meteen af mochten halen maar ze waren zo tof om dat niet te doen :p
 
Volens mij mogen ze hem bewaren totdat het technisch onderzoek afgesloten is.

Daarna neemt het alleen maar plaats in beslag, en zullen ze je scooter gewoon teruggeven.
 
Het is overal anders. Hier in bleiswijk krijgen mensen 115 euro boute (onder de 18) voor meer dan 2 kw. In Rotterdam (10 km verderop) krijgen ze ook die 115 en moeten ze gelijk hun pijp eraf schroeven en krijgen ze een waarschuwing dat ze de 2e keer hun scooter kwijt zijn. Ik krijg steeds meer het idee dat ze gewoon maar wat doen en niet echt duidelijke regels hebben ofzo. Wat ik zou doen is gewoon die gasten blijven stalken dat je em terug wilt hebben, het lieft door een advocaat oid laten doen dat staat indrukwekkend :p.
 
Back
Top