Overzetten naar Vivacity?

D

Deleted member 68514

Guest
Zoals jullie weten heb ik een;
-4 takt Sym Orbit 2, 2014 bromscooter, ontgrenst en verder origineel met Sym onderdelen kapotte onderdelen vervangen.

Maar ook;
-2 takt, Peugeot Vivacity, bouwjaar ongeveer tussen 2000 en 2003.(kentekenbewijs zegt 2005, maar klopt niet, staat ook een aantekening bij vd RDW) bromscooter.

Ik heb na veel denken besloten de Orbit te verkopen, misschien dat er iemand zin heeft nieuwe draad te tappen zodat de krukas moer weer pakt en de variateur op zijn plek houdt. Blok is 100%

Wat kan ik overzetten?
Spiegels..nee...andere maat draad
Maar mijn grootste vraag gaat over de wielen, met name t voorwiel..nee heb de maat nog niet opgemeten, dus dat zal t probleem zijn.

Ik ben meer een 2 takt rijder, 4 takt is voor mij nu achteraf de foute keuze geweest.
4 takt is meer de laagtoerige, degelijke, maar niet wakker te krijgen (diesel)motor. (Bij wijze van spreken)
Heb nu tegen de 200km op de 2 takt gereden en meer plezier van gehad dan de 1500 op de Orbit.

Maar goed, scheelt 14 jaar in bouwjaar, 2 en 4 takt, Peugeot en Sym...maar je weet t maar nooit..kan ik iets overzetten? Op mijn claxon na, haha
 
Advertisement - register to remove this

Houd er wel rekening mee dat je met een 2014 brom scooter wel overal in milieu zones mag rijden, waar jou 2000 a 2003 model vivacity dat niet meer mag en je dit een dikke prent kan opleveren.

Wat wil je overzetten van je orbit naar je vivacity? En als dat lukt is het niet de moeite waard.
Ik snap niet wat het probleem zo is met de krukas vervangen.. Binnen 3 uurtjes heb je blok open en blok weer dicht..
 
Houd er wel rekening mee dat je met een 2014 brom scooter wel overal in milieu zones mag rijden, waar jou 2000 a 2003 model vivacity dat niet meer mag en je dit een dikke prent kan opleveren.

Wat wil je overzetten van je orbit naar je vivacity? En als dat lukt is het niet de moeite waard.
Ik snap niet wat het probleem zo is met de krukas vervangen.. Binnen 3 uurtjes heb je blok open en blok weer dicht..
Jij misschien, maar de krukas is weer 125eu
En ik ben er zo'n beetje klaar mee.
 
Jij misschien, maar de krukas is weer 125eu
En ik ben er zo'n beetje klaar mee.


Bij mij vliegt het geld anders ook zo de deur uit.. Maar je hebt nou eenmaal onderdelen nodig om je scooter rijdend te houden.
En wellicht is er vast wel een goedkopere alternatief te vinden.. Maar voor minder dan 80 euro zou ik het niet doen (kwaliteit is dan veel minder)

Ik zeg altijd zo.. Als je goedkoop wilt rijden moet je een fiets kopen en anders lopen..
En wil je al helemaal geen gezeik kan je wellicht beter voor een elektrische scooter gaan (daar hoef je weinig aan te sleutelen)

Maar scooters met een mechanische motor kosten nou eenmaal geld.
 
En als je eenmaal een 2ehandse scooter koopt, dan kost hij in het begin altijd veel meer dan je denkt uit te geven.. Want je wilt graag dat hij dan ook meteen helemaal goed is.
 
En als je eenmaal een 2ehandse scooter koopt, dan kost hij in het begin altijd veel meer dan je denkt uit te geven.. Want je wilt graag dat hij dan ook meteen helemaal goed is.
Klopt als een bus.
Maar ik heb geen haast. Ik heb nu vervoer. Ik kijk wel hoe het uit pakt. Hij staat op MP. Je weet nooit.
Tijd genoeg..
 
Ik denk dat het niet verstandig is om zaken om te zetten, afgezien van het feit dat het past.
Vooral niet als je de Orbit wilt verkopen want wie wil er nu een een geslachte scooter.
Het is nu zaak om een koper te vinden die het vervangen van de krukas geen probleem vindt maar dan zal wel de prijs navenant moeten zijn.

Of je doet het als vele andere, je zet hem gewoon te koop en wie hem koopt is de pineut, zoals je met jouw gedaan hebben.

Hij of zij zal zich hier op het forum wel melden. ;) :cool:
 
Back
Top