Overzetten km teller/ dashboard vivacity

Vivaleven

New Member
Ik zit met een vraag,

Ik heb een vivacity uit 2005 met een analoge km teller. Nu zou ik graag een digitale teller willen hebben Omdat deze ook aangeeft hoeveel benzine er in je scooter zit.

Nu is mijn vraag: kan ik simpelweg een digitale teller aansluiten ipv de analoge? En kan de teller dan wel herkennen hoeveel benzine er dan in de tank zit of moet ik dan iets in de tank installeren?

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij is de aansluiting compleet anders van het digitale bord en daarbij moet je inderdaad een soort van gewichtje installeren in je tank die meet hoeveel er dan nog in zit. Zit er dan geen tankmeter in je analoge dashboard?
 
zowiezo de aansluitingen zijn heel anders van de dashboards, je zou de digitale wel aan kunnen sluiten maar dan moet je de kabels in je kabelboom gaan veranderen en zn apparaatje in je tank gaan monteren.....
 
Heb zelf een vivacity hier staan met zo`n digitale teller.. Ik kan je zeggen dat je niks mist op het digitale gebied.

1. 9 v/d 10 digitale tellers gaan rond de 25000 - 30000 km allemaal defect.. of krijgen storingen

2. De digitale benzine meter werkt helemaal niet nauwkeurig. Omdat hij doet geloven dat je tank al eerder leeg is, dan het werkelijk het geval is..

Het enigste positieve is het klokje en de dagteller / trip meter.. Voor de rest geen enkele goede reden waarom ik zelf voor de digitale teller zou kiezen..

Overigens zijn deze tellers nieuw ook erg duur in aanschaf.. Daarnaast was er bij de 1ste versie van deze teller ook al problemen geweest.. En later is er een 2de revisie op de markt gekomen..

Nog vervelender is dat de digitale km aandrijver ook niet goedkoop is + er zijn wel 2 of 3 verschillende stekkers van in omloop.. Dus dan is het nogal lastig om te weten welke versie je dan nodig hebt..

Overigens heb je voor de digitale teller ook de boord spanning nodig van de accu om de gegevens van het digitale display te bewaren.. Als deze boord spanning er niet is, dan ben je dus de gegevens kwijt van de klok, tripmeter ect.

De digitale km aandrijver van het wiel gaat overigens niet direct op de km teller.. Maar op een aftakking van de kabelboom dat dicht bij de km teller zit.. Dus alleen de witte stekker zit in de km teller. Dus als je een oude type kabelboom hebt, zal je dus een andere kabelboom moeten zoeken..
 
Hallo ieder,
Ik heb een viva met 1e tenaamstelling uit 2005 en een met eerste tenaamstelling uit 2007. Die uit 2005 heeft analoge teller en die uit 2007 heeft een digitale teller. Ik was benieuwd of er naast de teller nog meer verschillend zijn. En zoja welke dan en zijn deze ook beter? Dan kan ik het miss overzetten als dat kan en de ander verkopen. Hoor het graag
 
Hallo ieder,
Ik heb een viva met 1e tenaamstelling uit 2005 en een met eerste tenaamstelling uit 2007. Die uit 2005 heeft analoge teller en die uit 2007 heeft een digitale teller. Ik was benieuwd of er naast de teller nog meer verschillend zijn. En zoja welke dan en zijn deze ook beter? Dan kan ik het miss overzetten als dat kan en de ander verkopen. Hoor het graag
Beter kan je hierover een nieuw topic aanmaken.
 
Back
Top