oververhitte koppeling

Status
Not open for further replies.

golden LC

Well-Known Member
yuw

heb nogal problemen met men booster lc
heb egt al vanalles geprobeert ..
als ik hem start en gas begin te geven begint al drekt men koppeling heet te lopen en overdreve veel smoor uit te komen:mad:
heb dan net trug een originele gestoken en weer van dat
en alsk dan een hele tijd ben gaan rijden en stil leg moet ik serieus duwen om hem vooruit te krijgen ......|(
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik denk dat die dan te veel slipt. heb je er niet te strakke trekveren op?

had op men racekoppeling verstelbare veertjes en nu (op men originele dus) lichtblauwe .....:s
maar k snap niet hoe da dan komt me ineens de 2 koppelinge achtereen
 
Last edited:
gewoon verkeerd afgesteld waarschijnlijk..

een koppeling word alleen maar heet door teveel wrijving ,en teveel wrijving krijgt wanneer de koppeling te lang slipt , en dat komt door een verkeerde afstelling...

mja, vertel eens wat meer over je setup , wat voor scooter , wat voor koppeling? welke afstelling van je variogebeuren , rollen/drukveer/trekveren ,welke stand etc.

en doe ook eens wat aan je taalgebeuren ,dit is nu net russich oid..
 
gewoon verkeerd afgesteld waarschijnlijk..

een koppeling word alleen maar heet door teveel wrijving ,en teveel wrijving krijgt wanneer de koppeling te lang slipt , en dat komt door een verkeerde afstelling...

mja, vertel eens wat meer over je setup , wat voor scooter , wat voor koppeling? welke afstelling van je variogebeuren , rollen/drukveer/trekveren ,welke stand etc.

en doe ook eens wat aan je taalgebeuren ,dit is nu net russich oid..

booster spirit met lc nitroblok : ik heb nu trug originele koppeling met ligt blauwe trekveertjes en witte drukveer , polini vario met 4,5 gr gewichtjes ..
en vlak hiervoor had ik een polini 2G koppeling met regelbare trekveertjes
en rode drukveer en had dezelfde problemen met oververhitting .....:?
 
mja, nederlands is ook ABN , alleen dan algemeen beschaafd :*

dit is een nederlandstalig forum , waar je dus ABN praat , en niet 1 of ander dialect , zei het nederlands of belgisch of wat dan ook ..

tenzij je gewoon niet verstaanbaar WILT zijn ;)

als je niet weet wat voor veertjes je hebt wortd het moeilijk , ze kunnen wel blauw zijn maar dat zegt vrij weinig..
 
mja, nederlands is ook ABN , alleen dan algemeen beschaafd :*

dit is een nederlandstalig forum , waar je dus ABN praat , en niet 1 of ander dialect , zei het nederlands of belgisch of wat dan ook ..

tenzij je gewoon niet verstaanbaar WILT zijn ;)

als je niet weet wat voor veertjes je hebt wortd het moeilijk , ze kunnen wel blauw zijn maar dat zegt vrij weinig..

ik denk wel da iedereen da versta zne mss wilt gy da ni verstaan :Z

mar ja aan de trekveertjes kan het toch niet liegen he ...
of wel soms
 
nou, als die trekveren te strak zijn, dan gaat die koppeling slippen. door dat slippen krijg je die wrijving. waar hij op dat punt staat om te pakken maar toch weer te weinig toeren heeft om helemaal te pakken. Omdat de scooter vooruit wilt. Zal deze ook wel rijden. ondanks de koppeling niet helemaal uit elkaar is. enzo zal de koppeling slippen en sneller slijten plus nogal behoorlijk warm worden... dit komt einglijk op hetzelfde neer wat Melf ook zegt :p
 
Nu gaat dit topic dus dicht. Eigenwijs gedoe, Melf vraagt je toch of je een beetje op je taalgebruik wil letten?
We willen je graag helpen hier, op voorwaarde dat je je wel aan de forum-regels houdt. Mocht je ooit overwegen weer een topic aan te maken, let dan even op je taalgebruik!

Close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top