Overtoeren

Henkgekkeman

New Member
Ik heb tips nodig wat ik kan doen. Ik heb een agm retro scooter uit eind 2016 geel kenteken helemaal standard. Hij loopt met 2 personen totaal niet harder dan 55. Is prima heuvel af. Wel natuurlijk in me eentje rijd die 60, geen overtoeren. Maar als ik gas terug neem er weer bij geef trek die wel gewoon snel weg. Dus hij wilt wel maar als ik heuvel of zo pak trekt die hem door naar 70 met overtoeren. Hoe kan ik dan verkomen los van gas los laten of zorgen dat die sneller gaat. Want ik zit in misschien 20 sec al op de 60. Een gewoon vlakken weg rijd die rustig 60 geen overtoeren. Wat is slim om te doen?


EDIT: Even de ts post wat leesbaarder gemaakt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb tips nodig wat ik kan doen ik heb een agm retro scooter uit eind 2016 geel kenteken helemaal standard hij loop met 2 personen totaal niet harder dan 55 is prima heuvel af wel naar tuurlijk in me eentje rijd die 60 geen overtoeren maar als ik gas terug neem em weer bij geef trek die wel gwn snel weg dus hij wilt wel maar als ik heuvel ofzo pak trekt die hem door naar 70 met overtoeren hoe kan ik dan verkomen los van gas los laten of zorgen dat die sneller gaat want ik zit in maybe 20 sec als op de 60 en gwn vlaken weg rij die rustig 60 geen overtoeren wat is slim om te doen

Zoals al bovengenoemd is leestekens,
Ik zou niks doen.. is er een gashendel begrenzer op gezet zover jij weet?
 
EDIT: Thread opgeschoont.. Het moge duidelijk zijn dat de eerste startpost bepaald niet leesbaar was.
Deze is leesbaar gemaakt. Vraag iedereen weer ontopic te gaan.



Betreft de vraag: Misschien kleppen stellen op de juiste waarde.. Pin mij er niet erop vast omdat ik dit nog niet getest hebt.


Maar zou zelf de inlaat op 0.06 stellen en de uitlaat op 0.08..

Dit heb ik van deze manual weg:


Ik rij zelf met 0.07 en 0.10 momenteel.

Maar merk op dat de motor minder kracht heeft en dus iets aan compressie verliest tijdens het rijden.
Ook zie je dat het tuitje van de uitlaat pik zwart is van de uitlaat gassen. Dus dan gaat er teveel slecht verbrand benzine mengsel langs de klep.
Heb overigens ook het probleem dat hij niet stationair loopt zonder het gas los te laten.

Bij een goede afstelling heb je een normaal benzine verbruik, en minder troep aan de uitlaat uitgang. Want de goed verbrande deeltjes worden eruit gedrukt en de slecht verbrande deeltjes worden dan nog een keer mee genomen in het verbrand proces.

Controleer ook eens de vario rolletjes, riem en drukveer.
 

Attachments

  • 139QM_Engine_Manual1.pdf
    3.5 MB · Views: 2
Ik rij zelf met 0.07 en 0.10 momenteel.

Maar merk op dat de motor minder kracht heeft en dus iets aan compressie verliest tijdens het rijden.
Ook zie je dat het tuitje van de uitlaat pik zwart is van de uitlaat gassen. Dus dan gaat er teveel slecht verbrand benzine mengsel langs de klep.
Heb overigens ook het probleem dat hij niet stationair loopt zonder het gas los te laten.

Je hebt toch een Piaggio Fly 4t 2v?

Dan is volgens mij normaal gezien de klepspeling inlaat: 0,05 en uitlaat 0,10.
Dat ie daarom uitvalt?

Offtopic maar toch.
 
Ja maar ik heb ook een peugeot kisbee 4t.. Zit hetzelfde blok onder als de retro. En daarbij haalde ik geen piaggio new fly aan in dit verhaal.

Piaggio is overigens 0.10 / 0.15
 
Back
Top