Overtoeren tijdens wegrijden

Scooterjesper

New Member
Hallo allemaal.

Na al het gekloot met m'n scooter toch maar eens een account aangemaakt hiero. Er wordt van alles wat gezegd, dus zet ik de vraag hier maar neer.

Ik heb een beta ark waar de begrenzing van uit de uitlaat is gehaald, de vario is vervangen voor een tnt racing vario, en vandaag een dmp hebo koppeling op is gekomen. Nu ik de koppeling vandaag heb vervangen maakt hij enorm overtoeren bij het wegrijden, als ik dan gas blijf houden tikt ie de 79kmh aan. Maar... Als ik 40 rijd, gas los laat, en dan weer gas geef, wil hij niet meer naar de top gaan en blijft ie rond de 40 hangen... Help!
 
Advertisement - register to remove this

Niet op gang komen bij gashername heeft te maken met je drukveer.
Je trekveren zijn waarschijnlijk te strak waardoor hij veel te veel toeren moet maken om het wiel aan te grijpen. Die dmp onderdelen kan je beter ver van uit de buurt blijven. Monteer liever een origineel onderdeel of bijvoorbeeld van een beter merk.
 
Inderdaad de drukveer..

Maar ook een `sport of race` koppeling is niet zinvol op een standaard setup. Daarvoor kan je het beter bij een originele koppeling houden.

Een sport of een race exemplaar is juist verlicht om beter op te pakken op een hogere toerige setups.. En dan begin je bij de middel toerige setups.
Alles daaronder heb je helemaal geen sport koppeling voor nodig, want het verpest alleen maar je afstelling.

En originele koppeling `koppelt op de juiste lagere toeren aan` (omdat deze meer massa heeft)een race koppeling zit veel hoger op dat koppel (heeft veel minder massa, dus je kan dan een hogere toeren bereik halen.)moment en zal je motor eerst veel toeren moeten maken om uberhaupt weg te komen.. Dus die nep hebo koppeling kan je beter iets anders voor zoeken.
 
De drukveer is een originele, en met een gele malossi werd het alleen maar slechter... De koppeling heb ik gekozen omdat ik er goedkoop en snel aan kon komen en de originele echt op was. Hoe weet ik welke koppeling ik het best kan gebruiken?
 
Gewoon een originele type koppeling terug plaatsen is het beste idee in dit geval. Heb je dan wel eens een witte drukveer gebruik van malossi of zo..
Want een gele is zoiezo al iets te zwaar voor een standaard setup.. Die witte veer is dan wel ook de max..
En anders eens kijken of je ergens aan een nieuwe originele drukveer kan komen.
 
Back
Top