Overtoeren met vario ring

sh1fx713

New Member
Hallo iedereen,

Ik heb een tgb 101s snorscooter die veel te hard loopt, +- 80 km/ph. Daarom had ik besloten om de vario ring er weer in te doen. Maar nu maakt hij op de top veel overtoeren, het blok spring nog net niet uit elkaar :p hij loopt wel gelijk maar 30 a 40. Daarom dacht ik dat de rollers te licht zijn, er zat 7 gram in, inmiddels zit ik op 11 gram en er lijkt geen verschil in het toerental te komen. Er zit een standaard 50cc op en er zitten geen proppen in de uitlaat. Zonder vario ring gaat de koppeling volledig open, met varioring gaat hij maar een klein stukje open. De v-snaar lijkt niet versleten en zit strak om de vario.

Wat kan ik doen zodat hij ongeveer 40 a 50 loopt zonder een motorblok dat bijna ontploft?

Alvast bedankt

sh1fx
 
Advertisement - register to remove this

Probleem is duidelijk.

Prop terug in de uitlaat, hij laat nu te veel toeren toe. Dit kan je niet verhelpen door zwaardere rollen te plaatsen.
 
Aan deze snorfiets, die 80 rijdt, is meer gebeurd dan alleen de prop en varioring verwijderd.
Op zijn minst is de CDI ook niet meer origineel of is de carterbegrenzer, indien aanwezig afgekoppeld.

Ik heb verder geen elektrisch schema van deze scooter dus ik weet ook niet of deze scooter was uitgerust met een cdi die begrensd is in toerental of dat het er eentje moet zijn die werkt met een cartersensor.

Misschien kan TS even kijken of er een cartersensor aanwezig is of was en of er een nokje gelast zit op de koppelingsbel.
 
Back
Top