overstappen van iget naar carberateur

Narek

Member
Beste mensen van scooterforum.
Ik heb nu een piaggio zip iget euro 5, maar ik wil graag overstappen naar een caberateur.
Daarom heb ik een piaggio zip 4t 2v blok gekocht met kabelboom. Nu is mijn vraag of de kabelboom en het blok van de 2klepper
past op het frame en het subframe passen van de iget
 
Advertisement - register to remove this

Beste mensen van scooterforum.
Ik heb nu een piaggio zip iget euro 5, maar ik wil graag overstappen naar een caberateur.
Daarom heb ik een piaggio zip 4t 2v blok gekocht met kabelboom. Nu is mijn vraag of de kabelboom en het blok van de 2klepper
past op het frame en het subframe passen van de iget
Als het goed is wel, let wel op dat je nu ook een carburateur nodig hebt en een andere brandstof toevoer. En een cdi ipv ecu.
 
Kabelboom zal wel anders zijn, met name je ontstekingstekker gok ik.
Zou ook subframe van je nieuwe blok gebruiken om zeker te weten dat je blok in het midden staan
 
Zo maar overstappen en een ander blok eronder knallen zou ik niet doen.

Elke frame nummer die ingeslagen is zegt wat over de technische eigenschappen van de scooter.

Als je jouw frame nummer decodeert. Zal er iets instaan dat het een euro 5 type goed keuring betreft. (en ook de bijkomende emissie eisen)
Dat geeft ook aan dat het een scooter is die later op de markt is gekomen..

Als je een euro 2 blok eronder doet, dan klopt die feitelijk niet meer aan de type goedkeuring.

Als je het legaal wilt doen is een euro 2 frame de enigste optie of een andere euro 2 scooter kopen (als die er nog te vinden zijn)

Doe je het toch dan heb je kans dat je dit kan gaat uitleggen als je ooit weer een keuring moet doen bij de RDW. (eventueel na een WOK)
En dan is er een kans dat hij gewoon word afgekeurd. Want waarom zou die nou wel met een euro 5 blok goed gekeurd worden, en dan hoop je dat ze euro 2 dan ook goedkeuren?
 
Back
Top