overstap 12mm carburateur naar 17.5 mm

aeroxscoot17

New Member
Hallo, is er iemand die mij snel kan uitleggen wat ik moet veranderen zodra ik overstap van 12mm naar 17,5 mm carb. Hoor van veel mensen dat je hiermee wat meer trekkracht krijgt en een lager verbruik. Aangezien er een lek zit in mijn oude 12mm wil ik een nieuwe carb.

Moet er een kleinere of grotere sproeier in?
Andere dingen waar ik op moet letten?

Ps, afstellen moet ik sms vanwege aanschaf andere uitlaat dan sta uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

Hij gaat juist meer verbruiken met die 17,5mm En het verschil voel je nauwlijks met een standaard setup.

Het loopt alleen zuiniger als je de carb gaat begrenzen met een carburateur plaatje.

Oude carb kan je gewoon reviseren, dus onzin om te zeggen dat je direct een nieuwe carb nodig hebt.. Want dat is gewoon verspilling van onderdelen.

Enigste voordeel van de 17,5 is dat er meer lucht in de mengkamer komt.

Dat is ook de reden waarom de meeste nieuwe 2takt scooters met een begrensde 17.5 zijn geleverd.. Het is gedaan zodat er meer lucht bij gemengd kan worden om zo de scooter een wat schonere verbranding te kunnen geven.

Mijn Zip 2t 2011 had dit ook.. Liep super zuinig voor een 2takt. Kon prima 6 dagen halen op een benzine tank.
 
cilinder is 50cc van stage 6 dus niet geheel standaard, bedankt voor de info. idk of carburateur nog te redden is, schroefje van mn flotterbak is dol waardoor deze niet meer sluit en dus lekt. Heb daarom voor veilige optie gekozen en een nieuwe gekocht.
 
17.5mm op een simpele stage6 cilinder zal je wel enigzins wat merken in extra trekkracht en topsnelheid. Maar ga geen wonderen verwachten dat je scooter ineens niet aan de grond te houden is. Verbruik zal wel wat omhoog gaan, maar dat is niet te veranderen helaas. Meer snelheid is meer brandstof verbruiken maar ook eerder thuis
 
Hallo, is er iemand die mij snel kan uitleggen wat ik moet veranderen zodra ik overstap van 12mm naar 17,5 mm carb. Hoor van veel mensen dat je hiermee wat meer trekkracht krijgt en een lager verbruik. Aangezien er een lek zit in mijn oude 12mm wil ik een nieuwe carb.

Moet er een kleinere of grotere sproeier in?
Andere dingen waar ik op moet letten?

Ps, afstellen moet ik sms vanwege aanschaf andere uitlaat dan sta uitlaat.
Met een betere cylinder vulling (meer brandstof,lucht)krijg je meer vermogen maar of het verbruik beter word weet ik niet

Met betere cylinder vulling krijg je meer lucht en brandstof in je cylinder per inlaat slag waardoor je meer vermogen uit je blok haald
 
Back
Top