Overscheiding maximale constructiesnelheid Bromfiets

K

ksji

Guest
Op 16 en 18 juni ben ik staande gehouden met me scooter. Ik moest de dienstdoende agent volgen en heb op de rollerbank gestaan. Deze meet de maximale snelheid (berekening door kw). Hij liep 2 maal de teller uit; wat betekent meer dan 2 kw aan vermogen.
In principe is er geen twijfel dat mijn scooter te hard kan rijden. Echter rijd ik normaal altijd netjes, zeker in de stad!
Maar om to the point te komen; ik heb hier 2 transactievoorstellen op me buro liggen. 1 die volgens mij lijkt te kloppen en een andere waarvan de omschrijving van het strafbaar feit niet klopt.
In het eerste geval; "Bromfiets (constr.max. 45 km/h)overschr.max. constructiesnelheid; >30 km/h"
In het tweede geval "Bromfiets (constr.max. 25 km/h)overschr.max. constructiesnelheid; >30 km/h"
Elk 226 euro !

Hoe kan ik nou het beste handelen? Me beroepen op oneerlijkheid? Dat ik bv niet genoeg tijd heb gekregen om me scooter te veranderen? Ik nooit te hard rijd? Ik bij een andere meting eerder dat jaar in een andere stad een veel lagere kw had (een boete van 80 euro).
Of gewoon alles glashard ontkennen? Me scooter rijd niet harder dan 45 km/h ik weet niet waar u het over weet.

Ik heb in ieder geval nu 2 keuzes, eigenlijk 3.
Het voor laten komen, niks van me laten horen en niet betalen.
Het voor laten komen, iets van me laten horen (dat ik er niet mee eens ben? dat ik een procesmap wil hebben met alle relevante informatie?) en niet betalen.
Of gewoon betalen, aangezien ik fout zit en ook maar zo mans moet zijn om te dokken?

Enig inzicht?
Alvast hartelijk bedankt!
¤Arjen
 
Advertisement - register to remove this

Het voor laten komen, iets van me laten horen (dat ik er niet mee eens ben? dat ik een procesmap wil hebben met alle relevante informatie?) en niet betalen.

wat voor stickers zitten erop ? (geel/oranje/geen)

er klopt zoiezo 1 boete niet...
 
Hey man, thanks voor je reactie!! Tof.
Je bedoeld of er ook stickers op het transactievoorstel zitten? Helemaal niks.
En inderdaad die ene aanklacht deugd niet.
 
Lekker voor laten komen, vertellen waarom je het er niet mee-eens bent, ws wordt je alsnog veroordeeld, maar krijg je geen verhoging (dus gewoon 226e).
 
Thanks guys voor de replies, moet zeggen dat ik er niet echt zeker van was. Nu ben ik wat meer gesterkt en zal ik het zowieso voor laten komen.
Me pa had gezegd dat ik niet zoveel zinloze energie ergens in moet steken. Heeft hij wel gelijk in (is een familiekwaaltje) mja, principieel vind ik dat ik echt even me woordje moet houden. Het slaat nergens op dat ik 2x aangehouden wordt terwijl ik niet eens te hard rijd!!

Ik ga het eens even goed voorbereiden en eens even kijken wie de langste adem heeft *grom*.
 
^^ Ik snap wel dat ik wettelijk totaal geen grond onder me voeten heb hoor.
Maar REDELIJK is het absoluut niet. Ik rij rustig beetje door de stad en wordt opgepakt, omdat de politie ook niet dom is. Bijna alle scooters zijn opgevoerd, waarom? Omdat dat bijna overal in europa zo is.
Goed ik zit FOUT, maar 500 euro voor een 18 jarige student? Doe even normaal zeg. Maargoed. :)
 
Tja, allemaal kansloos... Je wist zelf dat je fout zat op het moment dat jij op je bromfiets rond reed. Ook al zeg jij dat je rustig rondrijd. Dit zal de justitie denk ik ook zeggen. Maar je kunt het altijd proberen, en wie weet heb je succes.

Succes ermee. :)
 
correctie die trekkers kun je 75/100 me blazen met je traktor rijbewijs en geen rollerbank idea om eens mee rond te crouzen neo eronder lichtjes erbij en geen rollerbanken
niet dat ik er zelf op rij ofzow:p
 
laat die neon maar achterwege, daar pakken ze je dus echt wel op als ze dt zien.
maar dat van die rollebank klopt.
zet maar s een trecker op een rollebank, dat wil ik wel s meemaken.
 
Thanks voor de reacties tot nu toe.
Ik laat het wel weten hoe het is afgelopen.
Moest betalen voor gisteren, dus even wachten op de dagvaarding.
 
totaal niet eerlijk, maar je kan er nix tegen doen. wel niet slim van niet te betalen. op boetes staat intrest + een 2de boete omdat je de 1ste te laat betaald hebt (klink redelijk onlogisch)
 
Hey folks!
Ik heb inmiddels de dagvaarding binnen. Tjee moeten ophalen bij de parketpolitie Alleen dat al voelde aan als een misdrijf, mja.

Ik heb inmiddels het idee dat ik wettelijk zwak, zo niet hopeloos, sta. Maar ik denk toch maar dat ik me praatje ga houden voor de rechter.

Het is toch absurd dat ik als student 480 euro moet betalen, terwijl ik me netjes aan de snelheid hou? Ok ik KAN te hard rijden op me scooter en OK dit is strafbaar bij de wet. Maar rechtvaardigd dit nou echt die 460 euro!!

Maargoed, iemand nog tips als ik in maart bij de katonrechter verschijn? Moet ik in pak komen? Beidehand gaan doen? Of gewoon mezelf bloot geven en aangeven dat ik fout zit en best bereid ben om te betalen, maar 460 euro toch echt absurd vindt? De politieagent die me 2x staande heeft gehouden heeft ook niet echt met willekeur gewerkt, als ik binnen een paar dagen 2x gepakt ben? Het is een beetje triest allemaal, maargoed

Thanks!

¤Arjen
 
Volgens de Europese Wetten is 2Kw niet het maximale vermogen dat je mag hebben. Ik twijfel even of dit nou 6 was, of dat er helemaal geen maximaal is.
Nederland omzijlt deze regeling echter met een "Maximale constructiesnelheid"-wet, welke dus bepaald datj e scooter niet harder mag dan 45km/uur.

Aangezien wij hier met allemaal mooie vermogens-banken zitten, hebben ze een tabelletje opgesteld. I ndat tabelletje hebben vermogen aan een snelheid gekoppeld. Waarop dit gebasseerd is, I dunno, misschien een gemiddelde uit diverse metingen. Volgens hun tabelletje kan ja herder dan 45km/u als je vermogen hoger is dan 0,5Kw, waarmee je dus de "max. constructiesnelheid"-regel overschrijd.

Als jij echter kan bewijzen, dat jij met je *kW niet harder kan dan 45Km/u, kunnen ze je niets maken.
 
k vind die wetgeving maar zwakzinnig... een auto kan ook 220 km/h of zelfs harder.. en dat rijden ze ook niet.
wrom mag m'n brommer dan geen 120 km/h kunnen ook al rij k dat nooit. k houd me gewoon aan de zelfde regels als de auto's 80 buiten bebouwdekom 50 in beboudekom en 30 in woonwijk ofzo.. k rij altijd net zohard als op die borden staat en als nog krijg k boetes omdat ie te hard KAN.... k vind dat echt enorm zwak zinnig van die rot regeing hiero.
 
Back
Top