Overrange VS Diploze minarelli vario setup (van aidix)

Danny Phantom

Ja, van tv ja!
Nu ben ik dus bezig met een project > Xbox Phantom,..
Nu gebruik ik als tijdelijke overbrenging "de diploze minarelli vario setup"
Dat is dus een torque driver, icm een goede vario die berekent is op een rechte spiebaan..
Hiermee kan ik mijn setup dus diploos afstellen,..

Nu wou ik dus gaan sparen voor een overrange, maar watvoor nut heeft een overrange dan nog? Zou ik met een overrange veel verschil merken, kwa vermogen?

Ik las ook in het topic van aidix, dat een overrange alleen nut zou hebben als je deze monteert met zwaardere vertanding, lees punt 7 van dit topic:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=71341

Mijn doel is om met mijn scooter volgend jaar SBO sprints te rijden,
Ik heb graag serieuze reacties, en geen nutteloos geblaat

bvd, Danny aka Xbox-Phantom
 
Advertisement - register to remove this

een overrange werkt ook prima op een std vertanding , alleen is een std vertanding een beetje kort vaak , maar dat is ie dan ook zonder overrange..

verder is een std poelie ook prima zonder dippen te krijgen , geen probleem , maar een overrange loopt geleidelijker en zorgt ervoor dat je een breder gebied hebt om in te werken..
 
melf #50 said:
een overrange werkt ook prima op een std vertanding , alleen is een std vertanding een beetje kort vaak , maar dat is ie dan ook zonder overrange..

verder is een std poelie ook prima zonder dippen te krijgen , geen probleem , maar een overrange loopt geleidelijker en zorgt ervoor dat je een breder gebied hebt om in te werken..

Ok, dan heb ik een breder gebied om in te werken
Maar is dit echt te merken met sprints en is het groot verschil kwa vermogen?
Want mij lijkt het logischer dat dit echt voor het perfect af te stellen is,.. en dat er niet veel verrmogen winst is
Ik kan dit natuurlijk ook helemaal verkeerd hebbe :D
 
melf #50 said:
een overrange werkt ook prima op een std vertanding , alleen is een std vertanding een beetje kort vaak , maar dat is ie dan ook zonder overrange..

verder is een std poelie ook prima zonder dippen te krijgen , geen probleem , maar een overrange loopt geleidelijker en zorgt ervoor dat je een breder gebied hebt om in te werken..

Een standaard poulie krijg jij NIET goed op een fatsoenlijke setup Melf das gelul en dat weet je zelf ook
 
D@ve said:
Een standaard poulie krijg jij NIET goed op een fatsoenlijke setup Melf das gelul en dat weet je zelf ook


mmm , da's raar , ik krijg het wel voor elkaar.....

ik heb zelfs het eerste jaar met std poelies geraced en op mijn NRG zaten ook std poelies en werkte ook prima , straatscooters ook honderden prima afgesteld met std poelies , ook mijn 50cc evo straat setup reed perfect met std poelies , en ga zo maar door , dus ik weet niet hoe je erbij komt hoor...
 
Xbox-Phantom said:
Ok, dan heb ik een breder gebied om in te werken
Maar is dit echt te merken met sprints en is het groot verschil kwa vermogen?
Want mij lijkt het logischer dat dit echt voor het perfect af te stellen is,.. en dat er niet veel verrmogen winst is
Ik kan dit natuurlijk ook helemaal verkeerd hebbe :D


de afstelling bij de overrange poelies is gewoon mooier te doen , met std poelies ben je wat langer bezig en overrange poelies lopen gewoon net een stukje beter...
 
melf #50 said:
mmm , da's raar , ik krijg het wel voor elkaar.....

ik heb zelfs het eerste jaar met std poelies geraced en op mijn NRG zaten ook std poelies en werkte ook prima , straatscooters ook honderden prima afgesteld met std poelies , ook mijn 50cc evo straat setup reed perfect met std poelies , en ga zo maar door , dus ik weet niet hoe je erbij komt hoor...

Daarom rij je ook vooraan :rolleyes:
 
D@ve said:
Daarom rij je ook vooraan :rolleyes:


dat heeft hele andere redenen David , dat heeft niks met std poelies oid te maken ...

toen ik met std poelies reed zat ik op een 13e plek in mijn eerste seizoen @ nw weerdinge overigens...

oh ,ja , net of jij voorraan reedt dit jaar...

doe ff normaal...
 
melf #50 said:
dat heeft hele andere redenen David , dat heeft niks met std poelies oid te maken ...

toen ik met std poelies reed zat ik op een 13e plek in mijn eerste seizoen @ nw weerdinge overigens...

oh ,ja , net of jij voorraan reedt dit jaar...

doe ff normaal...

Waar ik op doel is dat jij beweert dat jij mijn Speed blok een even constant toerental kan laten draaien met een standaard vario/v-snaar poulieset als met m'n overrange set en ik ben gewoon van mening dat je dat never nooit gaat lukken :D
 
melf #50 said:
dat heeft hele andere redenen David , dat heeft niks met std poelies oid te maken ...

toen ik met std poelies reed zat ik op een 13e plek in mijn eerste seizoen @ nw weerdinge overigens...

oh ,ja , net of jij voorraan reedt dit jaar...

doe ff normaal...

reed met DT??? vooraan met dubbel RR???
 
God wat een kleuterachtig gedrag..... doe normaal zeg

Je kan het best fatsoenlijk ( diploos ) laten lopen met standaard poulies.
Het gaat alleen wat gemakkelijker en mooier met de overrange poulies.
 
We hebben het nu ook over Minarelli.

Probeer dat maar eens diploos te krijgen, of mooi constant in toeren met een 18+ beukende setup.

Nee dat lukt je gewoon niet, Overange set scheelt een hoop, spaar daar maar voor, anders kom je echt niet fatsoenlijk mee...
 
Remco. said:
We hebben het nu ook over Minarelli.

Probeer dat maar eens diploos te krijgen, of mooi constant in toeren met een 18+ beukende setup.

Nee dat lukt je gewoon niet, Overange set scheelt een hoop, spaar daar maar voor, anders kom je echt niet fatsoenlijk mee...


geen probleem hoor...

ik wil niet zeggen dat een overrange niet beter is , absoluut niet , maar een Minarelli kan met std poelies zeer zeker wel diploos afgesteld worden...

dat het beter is o.k. , maar dat het absoluut niet diploos kan is BS
 
D@ve said:
Waar ik op doel is dat jij beweert dat jij mijn Speed blok een even constant toerental kan laten draaien met een standaard vario/v-snaar poulieset als met m'n overrange set en ik ben gewoon van mening dat je dat never nooit gaat lukken :D


jij hebt het nu ook weer over een std vario en snaar...het gaat hier om de std POULIES. ik heb nu ook geen overrange maar wel mhr2000 vario en kevlar x-belt. hier zit geen enkele dip in dus het is zeker mogelijk. over 2 weken heb ik overrange dan kan ik zelf kijken wat dit nu precies voor winst geeft.
 
Witte_@_SR said:
jij hebt het nu ook weer over een std vario en snaar...het gaat hier om de std POULIES. ik heb nu ook geen overrange maar wel mhr2000 vario en kevlar x-belt. hier zit geen enkele dip in dus het is zeker mogelijk. over 2 weken heb ik overrange dan kan ik zelf kijken wat dit nu precies voor winst geeft.


We hebben het hier heelmaal niet over de standaard poulies,
Ik heb het hier over een torquedriver een poulie met RECHTE spiebaan, met een vario die daarop berekent is,..

En nog iets, ga pabo doen als je zograag leraar wilt spelen, want ik vind het dus echt niet tof dat de helft van mijn topic verneukt is met het verbeteren van andere
 
Kan gewoon goed afgestelt worden, maar loopt altijd wat minder fijn dan een overrange, vooral @ minarelli.. maar kan gewoon goed lopen,.

Als je wilt gaan racen, lijkt het me zowiezo verstandig om een overrange te kopen, dan heb je het alvast ;)
 
Back
Top