Overrange vario zonder overrange poelies

Streetrox70

New Member
Hallo allemaal. Ik zit dus met het volgende probleem, ik ben opgelicht via marktplaats bij het kopen van een “malossi overrange set” hetgeen wat ik kreeg was enkel de overrange vario inclusief bus,rolletjes etc maar ik kreeg geen achterpoelies erbij enkel een torqdriver van polini (dus een poelie met rechte spiebanen). Kan ik deze vario wel gebruiken nu of kan ik beter mijn power one racing vario blijven gebruiken in combinatie met de poelie van polini?

Het gaat over een aerox uit 2005 met een minarelli horizontaal motorblok,
70cc tpr
Yasuni r
Power one racing vario
Stage 6 koppeling
 
Advertisement - register to remove this

Torque driver van polini is eigenlijk meer een oplossing voor je standaard poelieset die nog met kromme spiebanen is geleverd, of om de oude originele te optimaliseren..

Beste gaat daarbij gewoon een simpele sport vario. Al zal een MHR2000 ook wel lopen.
 
Torque driver van polini is eigenlijk meer een oplossing voor je standaard poelieset die nog met kromme spiebanen is geleverd, of om de oude originele te optimaliseren..

Beste gaat daarbij gewoon een simpele sport vario. Al zal een MHR2000 ook wel lopen.
Dus dan kan ik beter de overrange vario droppen en power one vario blijven gebruiken?
 
De overrange set is dus duidelijk niet compleet..., jammer en vooral klote!
De ventilvar of poelie met koelribben maakt niet zo (heel) veel uit.

I.p.v. de Malossie heb je nu een torque driver van Polini zonder de vaste (orgi fixed) poelie van Polini of Malossi.

Normaliter zou ik zeggen dat het niet goed gaat werken omdat deze merken veelal op elkaar staan afgestemd.....

Maar ik heb zelf ook een mix op m'n scooter zitten.

Betreft een Aerox met standaard cilinder, oud type Power one vario en een standaard (107mm) koppeling.
Standaard fixed poelie i.c.m. een Malossie torque driver.
Standaard luchtfilter met een 17,mm Dell orto carburateur.
Stage 6 pro (50cc) uitlaat.

Het is uiteraard niet te vergelijken, maar een combo kan best wel eens lukken...
Je moet er geduld en vooral geluk mee hebben qua afstellen van het geheel, maar als het lukt en alles werkt ook mooi kan dat best wel eens voor aangename verassingen zorgen is mijn ervaring.

Als je de tijd & het geduld er voor hebt, zou ik het zeker even gaan combineren en testen.
 
Kan prima samen gebruikt worden, hoef je weinig aan te testen hoor. MHR vario is sowieso al een fijn ding vind ik en die Polini werkt ook erg fijn. Dus ondanksdat het 2 verschillende merken zijn zul je er in elk geval op vooruit gaan met wat je nu hebt ;)
Post automatically merged:

Normaliter zou ik zeggen dat het niet goed gaat werken omdat deze merken veelal op elkaar staan afgestemd.....
Hoe kom je hier bij als ik vragen mag? Over het algemeen kan je de merken altijd prima combineren hoor. Soms moet je zelfs wel. Bij mn Mhr Furia Rosso overrange set in mn MHR c one moet je wel een Polini vsnaar gebruiken omdat de Malossi Overrange snaar te kort is voor hun eigen carter en overrange combinatie, raar maar waar. Verder maak het geen reet uit of je nou stage6 poulies pakt en malossi vario met een polini snaar. Zit vaak meer tussen je oren dat het niet werkt of lijkt te werken dan dat dit ook echt het geval is
 
Kan prima samen gebruikt worden, hoef je weinig aan te testen hoor. MHR vario is sowieso al een fijn ding vind ik en die Polini werkt ook erg fijn. Dus ondanksdat het 2 verschillende merken zijn zul je er in elk geval op vooruit gaan met wat je nu hebt ;)
Post automatically merged:


Hoe kom je hier bij als ik vragen mag? Over het algemeen kan je de merken altijd prima combineren hoor. Soms moet je zelfs wel. Bij mn Mhr Furia Rosso overrange set in mn MHR c one moet je wel een Polini vsnaar gebruiken omdat de Malossi Overrange snaar te kort is voor hun eigen carter en overrange combinatie, raar maar waar. Verder maak het geen reet uit of je nou stage6 poulies pakt en malossi vario met een polini snaar. Zit vaak meer tussen je oren dat het niet werkt of lijkt te werken dan dat dit ook echt het geval is
Maar ik kan de MHR overrange dus wel gebruiken ookal heb ik geen overrange want de overrange vario is wel anders als de gewone overrange
 
Maar ik kan de MHR overrange dus wel gebruiken ookal heb ik geen overrange want de overrange vario is wel anders als de gewone overrange
Is alleen wat groter, kan je dus prima gebruiken. Het daadwerkelijke "overrange" komt pas tot zn recht bij de achteepoulies die een slag groter zijn waar je ook je carters voor moet.aanpassen.
 
@Streetrox70 toevallig "hobby" van marktplaats?
Ik had namelijk precies in die tijd een Malossi Overrangeset gekocht waar geen overrange vario bij zat maar een andere. Diegene had ook polini torquedriver in zn advertentie staan.
Heeeeelll toevallig.
 
Back
Top