Overrange set MHR Mina hori

sander3412

super member
Ik heb dus van iemand een MHR overrange set overgenomen voor mn aerox
Maar toen ik die wilde monteren liep hij aan .
Dus ik het vertandingsdeksel uitgefreest volgends een pic die ik hier op t forum gevonden heb .
Toen liep hij nog aan bleek het de las te zijn in het miden van die poulies een rond lasjedie heb ik dus een beetje weggefreest
Die loopt niet meer aan maar nu start hij wel maar begint gelijk te rijden omdat mn vsnaar strak staat
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en zo ja hoe kan ik dit oplossen
Greetz! sander
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Wille
shims tussen koppeling en koppelingshuis monteren en probleem is normaal gezien weg.

Je probleem heeft niks met je freeswerk te maken, het probleem is je koppelingshuis.

Ik heb dit al vaker gezien en zelf ook gehad. Het probleem is dat je koppelingshuis draait op een klein lagertje in de achterpulleys.

Als dat iets te ver naar buiten staat, of je gebruikt een niet origineel (goedkoop) koppelingshuis, dan loopt je huis aan en draait dus meteen mee. Heeft verder niks met je snaar te maken.

Ringen achter de pulleys (voor mensen die niet willen frezen) en/of een ring tussen je koppelingshuis en pulleys is eigenlijk géén oplossing. Vooral dat 2e niet. Of je moet een exact goede en klein ringetje hebben die PRECIES op de binneste rand zit van het lager.
Als de ring iets te groot is kan je koppelingshuis niet meer los draaien, omdat die ring hem dan meeneemt en een te kleine ring en hij valt al helemaal niet meer over je primaire vertandingsas.

Goed frezen, zodat de pulleys net zo ver naar binnen vallen als de standaard pulleys en géén ring gebruiken tussen pulleys en koppelingshuis.
 
Joost: Ik weet dat je die verstevigingsribben iets weg moet halen is ook gedaan .
Folkert: Mn koppelings huis is goed is trouwens t orgineel .
hij komt ook nergends tegenaan t zit zo :
Als ik mn achterpoulies uit elkaar knijp en de snaar naar binnen doe kan mn vario gewoon draaien en koppeling ook alles loopt vrij maar als ik m start of stoot tegen de snaar gaat ie vanachter naar boven in de poulie en staat ie strak dus als gevolg dat hij gaat rijden
 
dan moet ie stationair nog niet wegrijden , heb je het al geprobeerd met shims tussen de poulies en het koppelingshuis?
 
Originally posted by melf #50
dan moet ie stationair nog niet wegrijden , heb je het al geprobeerd met shims tussen de poulies en het koppelingshuis?
Dit is echt de oplossing, het koppelingshuis raakt de koppeling aan waardoor deze direct meedraait. Heb je bij die set geen dunne ringetjes gehad? Zojah deze doe je dan tussen de poulies en de koppeling.

Grtz
 
als het goed is zit er een dikke plastic ring bij en een dun metaal ringetje..., eerst poelies, dan plastic, dan metaal, dan je koppelingshuis.
 
Zal ik het maar vermelden dan.. Het was voor zover ik begreep een of ander beugeltje dat de drukveer op zijn plek houdt was kapot of zo en daardoor zat de drukveer elke keer klem waardoor het koppelingshuis direct aangreep o.i.d...:) Vaag allemaal maja..
 
Zal ik het maar vermelden dan.. Het was voor zover ik begreep een of ander beugeltje dat de drukveer op zijn plek houdt was kapot of zo en daardoor zat de drukveer elke keer klem waardoor het koppelingshuis direct aangreep o.i.d...:) Vaag allemaal maja..
 
Dat is onmogelijk. Dan zou zn drukveer ook naar de klote moeten zijn.
Ik denk dat hij gewoon is vergeten om een ring op de as te doen voor het monteren van het koppelingshuis
 
Back
Top