overloop carburateur weg

Hap

Well-Known Member
Hallo, er zit geen slang aan de onderkant van de carburateur meer en er ligt iets wat naar benzine ruikt onder de carburateur.
Ik kan er een slang aan koppelen, maar ik zoek eigenlijk een slang kompleet met vast schroefbare uitloop, zoals op de foto.
Maar kan deze nergens op het internet ontdekken. wie weet hier meer over?
1027_snaps.jpg
 
Advertisement - register to remove this

hi,
een normale rubbere slangetje is genoeg voor de uitloop eentje met schroef of dergelijke is niet nodig.
maar als je echt eentje wilt zou ik zoiets aanraden kom ff niet op de echte naam volgens mij gewoon slangklem.

1578511342603.png
veel succes nog!

groeten,
Rauf
 
Ik weet ook niet wat er precies in dat uiteinde zit, lijkt wel op een schroef.
De hoop is dat zoiets ook de benzine lucht in de stalling tegen gaat en dat omdat hij vast geschroeft
is aan het deksel van de v-riem niet verloren gaat.
Maar ik kan dit onderdeel nergens terug vinden.
 
mja lucht zou er niet in komen met de klem die ik heb gestuurd houd hem wel goed vast want die moet je ook met een tang vast zetten of je moet wel heel hard willen knijpen erin. de funtie van de schroef begrijp ik alleen niet echt in de foto die je hebt gestuurd ik zie wel een gaatje in het metaal misschien dat de uitloop van daar komt, maar de klem die ik heb gestuurd zou het moeten doen ze zijn uit mijn hoofd denk ik wel bij de modelbouw winkel te koop waar ze nitro rc auto's verkopen ( toen ik nog aan die auto's sleutelde in ieder geval wel)


edit:
hier op de foto zie je ook dat het met die klemmen is vast gezet op een carburateur.

1578512630573.png
 
maar die uiteinde is dus niet nodig bedoel ik te zeggen dus, want lucht kan er niet in flotterbak komen via die manier en als het wel lukt zou het weer weg gaan door die slang + de extra overbodige benzine die er komt
 
Normaliter hangt het slangetje dat onderaan de vlotterbak zit gewoon los naar beneden dit zonder dopje, zoals runnerfan ook al zei.
Als aan het uiteinde van dit slangetje benzine druppelt ligt dit aan het schroefje dat de aflaatnippel van de vlotterbak moet afsluiten.
Op de foto van runnerfan is dit het messing schroefje vlak boven de nippel van de aflaat.

Die benzinegeur in de stalling kan er ook aan liggen dat je vlotternaald de toevoer van de vlotterbak niet goed afsluit.
Dan loopt de carburateur over via de luchtingang van je carburateur en verdampt daar of als de slang van het luchtfilter niet goed afsluit, druppelt het hier op het blok alwaar het verdampt.
 
Hallo, er zit geen slang aan de onderkant van de carburateur meer en er ligt iets wat naar benzine ruikt onder de carburateur.
Ik kan er een slang aan koppelen, maar ik zoek eigenlijk een slang kompleet met vast schroefbare uitloop, zoals op de foto.
Maar kan deze nergens op het internet ontdekken. wie weet hier meer over?
View attachment 52390

Ik heb toevallig dezelfde overloop. Aan het einde zit een schroefje. Net als onder aan de vlotter bak.

Als de schroef niet goed dicht gedraaid is zou er benzine uit kunnen komen.

Als de vlotter schroef dicht zit voldoet een universele, benzine bestendige slang.
 
@Manu76 , zou het kunnen zijn dat er in het slangetje benzine op hoopt die er dan met een service beurt uitgelaten wordt?
Zoiets heb ik ook op mijn SH300 zo'n een verzamel eind buisje.
Daarom leek het mij beter zo'n overloop op de snor scooter te hebben.
Maar helaas kan ik die overloop nergens in de tekeningen en op het internet vinden.
Fijn dat iedereen mee denkt.
 
Ik begrijp wat je bedoelt, dezelfde functie als zo'n doorzichtig kunststof eindkapje dat je soms bij een luchtfilter ziet om de sludge op te vangen.
Als je geen kapje kan vinden zou je er een zeer nauw passend boutje in kunnen draaien en dit extra te klemmen met zo'n klemmetje van je eigen bijdrage #5.
Echter uit dit slangetje hoort geen brandstof te druppelen.
Als er toch brandstof uit komt is het beter het aflaatschroefje te vervangen, maar misschien zit het wel niet goed dichtgedraaid.
 
Ik ga er een aquarium lucht kraantje aan monteren die zijn er voor 4-6 mm slang.
Aan de schroefdraadzijde kan dan een montage plaatje komen voor aan de v-riem deksel.

1039_snaps.jpg
 
Back
Top