Overdrive2 met 80cc

LBVDH

Well-Known Member
Hallo allen, Ik heb een baotian 4takt en ik laat daar dinsdag een 80cc NCY met de t2 nokkenas in monteren.

Er zit ook al een overdrive2 vario in die is al 3 maanden oud.
Hier zijn GEEN shims bij geplaatst. Met de 80cc en de nokkenas krijgt hij meer vermogen, maar levert dit een gevaar op voor mijn vsnaar?
Ik dacht misschien breekt of scheurt hij dan?
Bedankt alvast
Leon

Advertisement - register to remove this

Wat Melf bedoelt is dat hij geen flauw idee heeft hoe dat allemaal werkt bij zo'n kymco/china 4t blok en dat hij je daarom geen antwoord kan geven.

Tip: ga naar het 4takt forum op scooter-freaks, daar zitten mensen die het wel weten, zoals ik.

Hier antwoord geven zou de indruk wekken dat je voor 4t vragen best hier terecht kan en dat is dus niet zo. Dat doe ik dus niet.

ik weet wel hoe viertakten werken , ik heb immers zelf wel motorfietsen die ik zelf wel maak , en daar zitten 4 cilinders in , en 2 nokkenassen e.d. net als mijn auto's en heb ook 2 jaar als automonteur zelfs nog gewerkt , alleen werk ik niet zo vaak met brom 4 takten (gelukkig) , echter als de TS zijn brommer ergens laat maken moet deze persoon toch ook wel weten hoe zoiets gaat werken , anders kun je er beter met je tengels af blijven...

en ik geef je zeker wel gelijk dat hier niet veel aan 4 takt word gedaan (wederom gelukkig niet) , maar de manier waarop jij het zegt vind ik nog steeds net netjes Aidix..

zeker niet als je nagaat dat je serieus wilt overkomen , en je zult ook heel veel dingen weten maar ik vind het niet echt proffesioneel overkomen , zo van "wij weten het beter" dus kom maar naar ons want dit forum zijn allemaal noobs oid , wat dus absoluut niet zo is..

Verder reageer je hier wel met allerlei verwijzingen naar andere fora , maar antwoorden doe je ook niet en ben je dus eigenlijk net als mij bezig ;)

Last edited:
Bij deze vraag gaat het om specifieke kennis van het kymco 4t blok, de betreffende overdrive2 vario en het verschil tussen een kymco en baotian blok.

Het juiste antwoord is nee, geen ririsco want dat speelt voornamelijk bij echte kymco blokken. Staat ook in de handleiding overigens.

zet er wel een originele piaggio runner in als je een 12inch blok hebt.

die gaat nl 12000km mee inplaats van 5000.

en kijk uit dat je frame niet scheurt als je met 70 over de hobbels rijd.

een piaggio runner ???

Runner may refer to:

* Someone or something who runs
* Baserunner, an offensive player in baseball who has successfully reached base
* Gilera Runner, a moped/scooter manufactured by Gilera
* Runner (band)
* Runner (casting), a channel in the gating system of a casting die
* Runner (comics), a Marvel Comics character
* Runner (cricket), a player who runs for an injured batsman
* Runner (film), a film by the British artist Ravi Deepres
* Runner (Logans Run), a type of character in the film Logan's Run
* Runner (Stargate), a type of character in the fictional Stargate universe
* "Runner" (Stargate Atlantis), an episode of the television series Stargate Atlantis
* Runner (war), a military courier carrying messages by foot
* USS Runner (SS-275), Gato-class submarine, 1942–1943
* USS Runner (SS-476), Tench-class submarine, 1944–1971
* George Runner, California State Senator (and husband of Sharon Runner)
* Sharon Runner, former California State Assemblywoman (and wife of George Runner)
* An employee of a sports agent, usually responsible for scouting and befriending potential future clients
* A member of the Beguny subset of the Bezpopovtsy religious movement.

Runner may also refer to:

* Messenger
* Athletic shoe
* Television crew Runner, the most junior members of a television crew
* Stolon, an aerial shoot from a plant with the ability to produce adventitious roots and new clones
* Sling (climbing equipment)
* Long, flat, smooth ski-like glides on a sled
* A runner rug, a long, narrow rectangular rug
* Any of several members of the carangidae family of fishes
* The rotating driven element of a water turbine (hydroelectric) generator

hoort er denk ik bij als je een dagje ouder word aidick, dat je dingen niet helemaal goed begrijpt.

maar dat geeft niet hoor, bedankt voor je bijdrage!

mischien dat je meer vind op het trefwoord gilera runner.

Last edited:
Misschien dat jij je eigen zin nog even naleest en tot de conclusie komt dat er een woord ontbreekt.

Anyway, klinkklare onzin natuurlijk om er een Gilera Runner watdanook in te stoppen. Voor de snaar, daar hoort een 729 of 788 lengtemaat in afhankelijk van middel of lang blok, en die koop je gewoon van Bando.

Je begrijpt wel dat een Runner snaar niet "729 of 788" lang is.

Bijv. China lang blok snaar 788-18
Runner snaar 794 18,6

Doe gewoon de goede erin.

Last edited:
die runner snaar past er gewoon in, en daar merk je verder helemaal geen drol van dat ie een fractie anders is.

heb je het zelf wel eens geprobeerd?

Nog altijd in de ontkenningsfase. Je kan gewoon een goed merk snaar kopen in de juiste maat, dan is het dus niet 'tjillietjap'. Je hebt ze in diverse prijs en kwaliteitsklasses, van 6 tot 20 euro. Origineel baggerzooi, Ventico, Dayco, Bando kan ik zo aankomen in 788 maat.

Bovendien zoals ik al eerder heb gezegd zijn er 2 blokmaten 12inch dus je piaggio snaar past niet altijd.

Back