Overbrenging tips?....

MaRossi

Banned
Sinds ik met mn dr70 rijd heb ik alleen maar gekut met mn vertandingsgedeelte gehad. Als ik op top ga rijden dat draait het binnen 2km meestal weer vast, dus vertandingsdeksel schiet half los doordat de boutjes bijna elke keer lostrillen, of achterpoelie helemaal blauw van de hitte en krom getrokken. Heb van alles geprobeerd loctite enz...Maar ook blijft er een soort ratel in bij mn vertanding wegkomen, je hoort duidelijk de tandwielen elkaar aangrijpen....(en JA er zit wel vertandingsolie in ja :|) D8 eerst dat het de lagers waren, dus die vervangen maar nog steeds het zelfde. Inmiddels 3 achterpoelies geprobeerd, Andere vertandingsdeksel (andere was ook nog eens uitgesleten) en 2x een andere primaire as en en het middelste tandwiel. Het enigste wat overblijft is de secundaire as/ of het lager daarvan wat ik nog niet vervangen heb omdat er niet tot bijna geen speling opzit en aangezien het lager c3 is lijkt mij dat vrij normaal.....de as zelf is naar mijn weten ook nog in uitstekende staat.....

Maargoed heb er genoeg van dus ben van plan om gewoon alles nieuw te gaan halen:

TP vertandingsdeksel
Primaire as
Middelste vt
Secundaire as
Achterpoelie


Maar welke merk vertanding zou ik het beste kunnen nemen?, Heb eens rond gekeken op de jps site en scootparts enz maar die komen niet verder dan malossi en polini en aangezien dat spul nogal prijzig is.....Wil verder gewoon de orginele verhoudingen houden.....

Dus iemand nog een aanrader behalve malossi/polini spul?.....
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Martijn
Ervaringen @ Due plus gehad prijs... uhm geen id :)

Creco en Bouwman leveren het

vind dat hele alfrere niet echt wat, die cilinders die bij bouwman liggen zien er ook niet al te snel/kwalitatief uit mja..... En bouwman zelf is ook niks
 
Originally posted by Joor


De meeste vertandingen hebben zo'n afstanddingetje er bij dacht ik.

Er zitten in totaal 3 loss ringetjes bij, dus bedoel je 1 van dezen? En waar moeten dezen nu precies zitten, want ik begin nu al overal aan te twijfelen....
 
Heb je uberhaupt wel genoeg koeling bij je carterdeksel (TP-deksel of gaten in je deksel oid)?
Of denk je dat al die hitte (blauwe poulies) door de vertanding wordt geproduceert. Zoja, komen er ook rare geluiden uit? Is er veel speling als je de assen draait of veel wrijving?
suc6
 
Originally posted by minaracers
Heb je uberhaupt wel genoeg koeling bij je carterdeksel (TP-deksel of gaten in je deksel oid)?
Of denk je dat al die hitte (blauwe poulies) door de vertanding wordt geproduceert. Zoja, komen er ook rare geluiden uit? Is er veel speling als je de assen draait of veel wrijving?
suc6

Extra koeling word druk aangewerkt.....blauwe poelie is gekomen door losgetrilde vertandingsdeksel boutjes die er tegen aangeslepen zijn....Wrijving/speling is er niet meer als normaal en das juist dus het vreemde....
 
schiet me nog wat te binnen... een van de assen kan speling hebben richting vertandingsdekseltje, zodat deze tijdens het rijden telkens tegen de deksel aan wordt gestoten (met alle gevolgen vandien). Misschien wel iets om ff naar te kijken. Zo'n probleem kan je oplossen door extra ringetjes op de uiteinden van een as.
 
Back
Top