Over-range etc

Pepijn#205

Well-Known Member
Hallo,

Even in het kort:

(gaat over een nieuw type piaggio zip sp blok, gelagerd in carterdeksel)

Heb hier een oudere delta clutch liggen (<2002) en heb er 1 van vorig jaar, bij de nieuwere zitten er koppeling segmenten op waarbij de ''blokken'' 4mm smaller zijn dan de oudere.
Wat is hier het nut van?

Tevens nog een vraag over de over-range poulies. Voorheen reed ik met standaart + torque driver, nu heb ik overrange poulies erbij gekocht.
Nu viel mij op dat de overrange poulies minder diep vallen, dus minder ver de as op gaan. En dat de poulies iets meer naar buiten staan.
Verder komen ze aan de voorkant beide hetzelfde uit, dus genoeg plek voor het koppelingshuis en het loopt ook niet aan.

Viel me op en zou er graag meer van willen weten.


Ik kan eventueel foto's maken mocht het niet geheel duidelijk zijn.

Vast bedankt!

Mvg Pepijn
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Even in het kort:

(gaat over een nieuw type piaggio zip sp blok, gelagerd in carterdeksel)

Heb hier een oudere delta clutch liggen (<2002) en heb er 1 van vorig jaar, bij de nieuwere zitten er koppeling segmenten op waarbij de ''blokken'' 4mm smaller zijn dan de oudere.
Wat is hier het nut van?

Waaarom ik denk dat ze nu smaller zijn, dat het is gedaan omdat het huis toch niet over het hele segment valt, dus dat het toch al nutteloos oppervlak was

Tevens nog een vraag over de over-range poulies. Voorheen reed ik met standaart + torque driver, nu heb ik overrange poulies erbij gekocht.
Nu viel mij op dat de overrange poulies minder diep vallen, dus minder ver de as op gaan. En dat de poulies iets meer naar buiten staan.
Verder komen ze aan de voorkant beide hetzelfde uit, dus genoeg plek voor het koppelingshuis en het loopt ook niet aan.

Viel me op en zou er graag meer van willen weten.

ik zie hier geen vraag :p

Ik kan eventueel foto's maken mocht het niet geheel duidelijk zijn.

Vast bedankt!

Mvg Pepijn


peppie zie boven
 
Hallo,

Even in het kort:

(gaat over een nieuw type piaggio zip sp blok, gelagerd in carterdeksel)

Heb hier een oudere delta clutch liggen (<2002) en heb er 1 van vorig jaar, bij de nieuwere zitten er koppeling segmenten op waarbij de ''blokken'' 4mm smaller zijn dan de oudere.
Wat is hier het nut van?

Tevens nog een vraag over de over-range poulies. Voorheen reed ik met standaart + torque driver, nu heb ik overrange poulies erbij gekocht.
Nu viel mij op dat de overrange poulies minder diep vallen, dus minder ver de as op gaan. En dat de poulies iets meer naar buiten staan.
Verder komen ze aan de voorkant beide hetzelfde uit, dus genoeg plek voor het koppelingshuis en het loopt ook niet aan.

Viel me op en zou er graag meer van willen weten.


Ik kan eventueel foto's maken mocht het niet geheel duidelijk zijn.

Vast bedankt!

Mvg Pepijn

neem aan dat je hier mee bedoelt dat de poulies verder van elkaar af gaan,
denk dat dit het nut heeft dat de snaar lager kan komen te liggen, hierdoor zal je topsnelheid weer toenemen.
 
Neem aan dat je bedoelt dat er meer ruimte tussen je poelies en je vertandingsdeksel is onstaan nu je overange polies uit 2 delen bestaan.

dit kan komen dat je het verkeerd type overange hebt. er zit namelijk verschil tussen oud en nieuw type overange polies.
 
Neem aan dat je bedoelt dat er meer ruimte tussen je poelies en je vertandingsdeksel is onstaan nu je overange polies uit 2 delen bestaan.

dit kan komen dat je het verkeerd type overange hebt. er zit namelijk verschil tussen oud en nieuw type overange polies.

Er ontstaat inderdaad meer ruimte tussen de poulies en de vertandingsdeksel, het rare is wel dat hij aan de voorkant (koppelingshuis kant) precies hetzelfde uitkomt als mijn oude set.

Als ik beide poulie sets naast elkaar plat op tafel leg dan is de nieuwe (beide malossi poulies) lager dan mijn oude set (origineel en malossi poulie).
Ik weet dat er verschil is tussen oud en nieuw type alleen de verkoper vertelde mij dat het voor nieuw type bedoeld zou moeten zijn. En ik heb geen idee hoe ik het zou moeten zien :p
 
Back
Top