Ouwe Zenith snor ,nieuwe sproeier, geen vermogen

fasemc

Well-Known Member
Van de week mijn snor even naar de brommerboer gebracht.

Hij liep slecht tot niet stationair en kreeg hem vrijwel niet gestart, meestal pas na 10 minuten kicken. Sloeg af als ik stilstond en als ie wat warmer werd , bleef ie juist veel te hoog in toeren. ( maar reed wel rond de 60 op teller )

Bleek dat de carburateur "op half 7" hing.
Carburateur is schoongemaakt en opnieuw vastgezet. Bougie is vervangen. Ook is er een grotere sproeier in geplaatst ( was 60 , nu 72 , op zon ouwe zenith zou dat beter zijn...waarschijnijk bromcilinder)
(Uitlaat is Bidalot CT1, hij gaf aan dat dat eigenlijk niet de goede was, wist ik ook wel, maar kreeg hem passend en klonk goed voor de rest)

Starten doet ie nu direct, blijft goed stationair lopen...maar is niet vooruit te branden. Als ik vol gas geeft kan ik hem gewoon tegenhouden... Ik word door scootmobielen ingehaald bij het stoplicht en top ligt rond 35-40 met vol gas.

Iemand enig idee ? toch te grote sproeier en moet ik dus maar kiezen tussen goed starten en traag lopen of slecht starten en wel lekker doorrijden. Misschien trekveertjes bekijken /aanpassen??
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top