Ouwe zak zoekt dringend Hulp.

Status
Not open for further replies.

apedemak

Well-Known Member
Vooraleer ik begin zal ik al zeggen dat ik al de SEARCH functie gebruikt hebt. Jammer genoeg begrijp ik er niets van of spreekt men ook van sproeiers enz.

Ik wil harder optrekken met mijn vespa ET2 zonder teveel snelheid te winnen. Ik heb alle dealers in mijn provincie afgebeld en SLECHTS een wil mij helpen. Ze hebben allemaal de schrik te pakken gekregen. En deze wil/kan enkel mij een SITO uitlaat verkopen. In het begin haalde hij de varioring eruit maar toen liep hij 70/U. Ik wil maximum 60, dus steekt hij terug erin. Nu loopt hij 50.
Als ik deze ring erin laat en plaats deze uitlaat.....heeft dat dan zin? Of zou ik een 70cc laten steken? In ieder geval varioring eruit PLUS Sito is me te snel. EN aub spreek niet over sproeiers, trekveren of zo want er is hier toch geen dealer die me dat wilt verkopen. Als je discussie over begrenzers wilt aangaan. Slechts EEN dealer (dezelfde) en hij beweert dat enkel een malossi met schakelknop werkt op een ET2 (200 euro). Zelfs als hij liegt, heb ik toch geen alternatief. Dus om een lang verhaal kort te maken, als ik op een volledig begrensde (ook Vario) Vespa ET2 die nu 50 loopt een Sito uitlaat plaats, zou hij dan sneller optrekken zonder meer dan 10 km per uur sneller te gaan. Dan lees ik ook soms het antwoord " als je niet sneller wilt gaan moet je hem maat std laten". Reden = Ik rij met een windscherm en ik weeg 110 kg. Kun je je wel inbeelden hoe het bergop gaat met wind tegen hé.

AUB HUUUUUUUULP
 
Advertisement - register to remove this

Ja ik ken dat gevoel wel :p Maar voordeel van "zwaarlijvigheid" (noi) is dat je top ook lager ligt .Enkel houd de politie daar toch geen rekening mee.

Met een laagtoerige 70cc cilinder win je vermogen (trekkracht) en wordt je top nie tot nauwelijks hoger. Een DR70 is een goedkope laagtoerige 70cc cilinder. De dealers in de buurt willen deze vast wel monteren en de carburateur en vario hierop afstellen?
 
Een DR 70cc is een uitstekende keus voor een alledaagse straatscooter die niet teveel wil opvallen maar toch aardig trekkracht wil hebben.

Standaard pijp (of Sito dan) begrensd moet wel mooie trekkracht leveren. Met je varioring erin zal je niet al te ver over de 45 heen zitten... ik denk 60 hooguit 70 op je scooter teller?

In het echt dus iets van 50-60.
 
Ik heb een goede tip. Een goede, dus dit in tegenstelling tot slechte tips die er ook zijn.

Steek er een krachtige 70cc cylinder onder, dus geen DR70 maar een Malossi. Dit in combinatie met de Sitoplus uitlaat (erg belangrijk) geeft je een hoop kracht.

Je standaarduitlaat is een erg beperkende factor voor de trekkracht, en werkt nouwelijks met een 70cc. Een DR70 AC in standaardvorm trekt, laten we eerlijk zijn, ook niet al te sjofel. Een Malossi doet dat al veel beter en is minder happig op hogere snelheden, maar is wel iets duurder.

Koop je onderdelen niet in Belgie maar in nederland, bij www.Easy-parts.nl hebben ze alles. Totaal 220 euro voor cylinder plus uitlaat.

De begrenzer MOET uit de Sito uitlaat worden gehaald anders werkt hij totaal niet en heb je dus minder trekkracht dan eerst. Laat de vario ring erin zitten. Je hebt nu zeer veel trekkracht en je top zal hetzelfde blijven als voorheen.
 
ga je lekker?? proberen jullie deze man op onkosten te jagen ofzo??

beter laat je de scooter geheel ontgrenzen en laat je er een toerenbegrenzer van Creco (heb ik goed ervaringen mee) opzetten , dan kun je de begrenzer aanzetten op de rollenbank , ze geloven vast wel dat de scooter niet zo snel loopt dan met zo''n oude "zak" dan :p

70cc is echt niet nodig hoor , mischien de andere uitlaat wel , ik weet namelijk niet meer of de et2 uitlaat goed te ontgrensen is..

ik heb onder een ET 2 een eens leovince Touring gemaakt en die liep krapaan 65 en trok prima! deze jongen had de volledig versierde versie van de ET2 dus met beugels , windscherm en koffer en vervoerde altijd behoorlijk veel dus eigenlijk dezelfde situatie.
alleen er was een nadeel , met de beugels erop moet past de uitlaat niet direct , de beugels moeten dan worden aangepast.
 
melf #50 said:
ga je lekker?? proberen jullie deze man op onkosten te jagen ofzo??

beter laat je de scooter geheel ontgrenzen en laat je er een toerenbegrenzer van Creco (heb ik goed ervaringen mee) opzetten , dan kun je de begrenzer aanzetten op de rollenbank , ze geloven vast wel dat de scooter niet zo snel loopt dan met zo''n oude "zak" dan :p

70cc is echt niet nodig hoor , mischien de andere uitlaat wel , ik weet namelijk niet meer of de et2 uitlaat goed te ontgrensen is..

ik heb onder een ET 2 een eens leovince Touring gemaakt en die liep krapaan 65 en trok prima! deze jongen had de volledig versierde versie van de ET2 dus met beugels , windscherm en koffer en vervoerde altijd behoorlijk veel dus eigenlijk dezelfde situatie.
alleen er was een nadeel , met de beugels erop moet past de uitlaat niet direct , de beugels moeten dan worden aangepast.

Ok bedankt, heb een afspraak kunne maken met een dealer (wel 60 km verder) en heb deze info gezegd. Hij gaat me een sito plus uitlaat zetten, andere veertjes of zoiets en gaat de varioring erin laten zitten maar wel kleiner maken. Het resultaat zou moeten zijn dat hij max 10 sneller gaat met betere trekkracht. (=130 euro).

Allen bedankt voor de hulp. Deze topic mag gesloten.
 
firefox-boi said:
Een DR 70cc is een uitstekende keus voor een alledaagse straatscooter die niet teveel wil opvallen maar toch aardig trekkracht wil hebben.

Standaard pijp (of Sito dan) begrensd moet wel mooie trekkracht leveren. Met je varioring erin zal je niet al te ver over de 45 heen zitten... ik denk 60 hooguit 70 op je scooter teller?

In het echt dus iets van 50-60.

Ik hoor dit vaker, maar geloof me, met de ring eruit ging mijn vespateller tot 70, Mijn vrouw volgde me met de auto en haar teller liep toch op tot 75. Ik denk dat de meeste tellers toch accurater zijn als de meesten denken.
 
Wat je vergeet is dat de meeste auto's om dezelfde reden een afwijkende teller hebben (aansprakelijkheids perikelen).

Over het algemeen hebben alleen dikke BMW en MB tellers die redelijk in
de buurt komen.

Groeten VespaP
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top