[oudgedienden 2.0] Aprilia SR Max Biaggi 20+pk

Lijkt er op dat de "Oude Garde"... het 2-takt weer oppakken . mooi om te zien ,
Nieuwe Generatie kan ons voorlopig nog niet bijhouden .... Of misschien bang voor een Wokkie.
 
Lijkt er op dat de "Oude Garde"... het 2-takt weer oppakken . mooi om te zien ,
Nieuwe Generatie kan ons voorlopig nog niet bijhouden .... Of misschien bang voor een Wokkie.
Nu niet, nooit niet... met hun opgevoerde 80cc vespas en dan denk dat 80km per uur voor 80cc snel is ik laat snellere scheten met meer vermogen
 
Nog een kleine update, wacht nog op wat spullen, in de tussentijd het dashboard wat aangepast zodat ik wat knoppen heb om het dashboard te bedienen en een switch om te wisselen tussen de twee ontstekingscurves plus twee LEDjes ter indicatie van knipperlicht :)

Ben nog niet 100% tevreden met de posities en heb em nu in wit geprint omdat ik dat nog had liggen, dus print sowieso nog een keer een nieuwe in ander materiaal/in het zwart.
 

Attachments

  • PXL_20220717_121446952.jpg
    PXL_20220717_121446952.jpg
    342.8 KB · Views: 65
Hallo ik leef ook nog :O
Sommige mensen van hier ( long long time ago… I van still remember…) zie / spreek ik nog steeds!
Post automatically merged:

Gaaf om te zien dat je je hobby weer oppakt :) Almelo was ooit me eerste meeting.. en wat zijn er nog veel gekomen na afloop! Maar de weekenden weten toch wel het gaafst!
 
@Haagze sf2 Welkom terug! :)
Heb je zelf nog wat om aan te sleutelen? Of helemaal geen scooters/tweewielers meer?

Kleine update: Vandaag alweer een jaar geleden dat ik hieraan begon :eek: Tijd vliegt.
Natuurlijk bij lange na niet zo ver als gehoopt, tijd gaat snel en hoop andere dingen te doen. Anyway, blok zit onder de SR en draait :)
PXL_20220808_160733470.jpg

Nog wel een hoop klein geneuzel waar ik tegenaan liep, zoals:
- Remschoenen passen niet in de velg :|
- Remhevel niet vast te zetten op de goede positie
- Plastic meuk van het E13 zit klem tegen het frame (geen idee of je dat eraf kan halen zonder het filter te slopen)
- Beide flenzen van de HK uitlaten passen niet :x
- Polini levert nog steeds 0 of slechte uitleg mee bij hun producten (hier heb je een halfpoulie en een ringetje, vogel zelf maar uit wat waar hoort!)
- En meer van dit soort random ongein

Dus nog wel wat dingetjes te doen voor die echt in elkaar zit en goed draait, maar iig voortgang :)

O en ook nog 12" velg geprobeerd omdat daar nog wel slicks voor te koop zijn, maar vind het niet mooi staan, teveel band ten opzichte van de velg.
PXL_20220725_171352750.jpg
 
@Haagze sf2 Welkom terug! :)
Heb je zelf nog wat om aan te sleutelen? Of helemaal geen scooters/tweewielers meer?

Kleine update: Vandaag alweer een jaar geleden dat ik hieraan begon :eek: Tijd vliegt.
Natuurlijk bij lange na niet zo ver als gehoopt, tijd gaat snel en hoop andere dingen te doen. Anyway, blok zit onder de SR en draait :)
View attachment 66324

Nog wel een hoop klein geneuzel waar ik tegenaan liep, zoals:
- Remschoenen passen niet in de velg :|
- Remhevel niet vast te zetten op de goede positie
- Plastic meuk van het E13 zit klem tegen het frame (geen idee of je dat eraf kan halen zonder het filter te slopen)
- Beide flenzen van de HK uitlaten passen niet :x
- Polini levert nog steeds 0 of slechte uitleg mee bij hun producten (hier heb je een halfpoulie en een ringetje, vogel zelf maar uit wat waar hoort!)
- En meer van dit soort random ongein

Dus nog wel wat dingetjes te doen voor die echt in elkaar zit en goed draait, maar iig voortgang :)

O en ook nog 12" velg geprobeerd omdat daar nog wel slicks voor te koop zijn, maar vind het niet mooi staan, teveel band ten opzichte van de velg.
View attachment 66325
Welke maat slicks zoek je? Ik heb wellicht adresje voor je
 
Welke maat slicks zoek je? Ik heb wellicht adresje voor je
Bedankt! Heb al een setje kunnen scoren ondertussen :)

Verder druk met andere dingen, maar streven is nog wel binnenkort te gaan te banken, ik hoop/verwacht ergens eind deze maand, misschien net in november.
 
Kleine update, koeling van de standaard radiateur was (zoals te verwachten was) niet echt voldoende. Heb een hoop opties bekeken, maar alle standaard of aftermarket radiateurs waren allemaal net onhandig kwa afmetingen, ik wil em van de buitenkant er origineel uit laten zien, dus geen extra gaten in de kappen oid. Vandaar maar eentje op maat laten maken, monteert op de originele beugels, past precies mooi binnen de kappen en is een aardig stuk groter dan de originele :)
PXL_20221125_132012329.jpg

Ik denk dat ik verder vanaf nu helemaal geen tijd meer voor de scooter heb aangezien de verbouwing van m'n huis begint (en het is winter, veels te koud in de garage :p) Dus wss pas ergens midden volgend jaar weer verder/een update.
 
N
Kleine update, koeling van de standaard radiateur was (zoals te verwachten was) niet echt voldoende. Heb een hoop opties bekeken, maar alle standaard of aftermarket radiateurs waren allemaal net onhandig kwa afmetingen, ik wil em van de buitenkant er origineel uit laten zien, dus geen extra gaten in de kappen oid. Vandaar maar eentje op maat laten maken, monteert op de originele beugels, past precies mooi binnen de kappen en is een aardig stuk groter dan de originele :)
View attachment 67769

Ik denk dat ik verder vanaf nu helemaal geen tijd meer voor de scooter heb aangezien de verbouwing van m'n huis begint (en het is winter, veels te koud in de garage :p) Dus wss pas ergens midden volgend jaar weer verder/een update.
Nice man!
Wel benieuwd wat zoiets moest kosten.
 
Zeg... We gaan toch geen comeback maken zonder mij he? Ik zal Xander ook eens vertellen dat er illegaal foto's rondgestrooid worden van zijn geel groene monstah.
Hij heeft hem nog steeds trouwens. Heeft meer stallingskosten gekost dan een veld vol van die scootah's.
Ik sleutel tegenwoordig meer aan tractoren hehe
Gegroet, Rudi
 
Dan word het hoog tijd dat je aan je Scooter gaat sleutelen , of als je die niet meer heb ... Een Project gaat beginnen
Neh.... heb zoveel aan die dingen gesleuteld, nu meer aan het grote werk, helaas geen tijd voor een hobby erbij. Vroegah had ik alle tijd... Praten we over 20 a 25 jaar geleden ;) Mooi spul gebouwd, we waren de eerste met VTM uitlaat en VTM cillinders. En de oude groep die hier toen actief was, man dat was zo gezellig... Jubbega, bijvoorbeeld was gewoon goud... pionieren... Elf 124 erin en de hele avond in het testhok branden... hehehe... Met de bus naar Valentino in Goes... testen bij Dynojet...
Frikandellen vreten met iedereen na een dag brullen... hell yeah.

Hier de intro van ons team, Insane Scooter Tuning, die Xander had gemaakt... ;)
Die rood blauwe SR dat ben ik...

 
Last edited:
Neh.... heb zoveel aan die dingen gesleuteld, nu meer aan het grote werk, helaas geen tijd voor een hobby erbij. Vroegah had ik alle tijd... Praten we over 20 a 25 jaar geleden ;) Mooi spul gebouwd, we waren de eerste met VTM uitlaat en VTM cillinders. En de oude groep die hier toen actief was, man dat was zo gezellig... Jubbega, bijvoorbeeld was gewoon goud... pionieren... Elf 124 erin en de hele avond in het testhok branden... hehehe... Met de bus naar Valentino in Goes... testen bij Dynojet...
Frikandellen vreten met iedereen na een dag brullen... hell yeah.

Hier de intro van ons team, Insane Scooter Tuning, die Xander had gemaakt... ;)
Die rood blauwe SR dat ben ik...

Stukje nostalgie uit de tijd dat ik me een beetje in de scooters ging interesseren. Word steeds drukker met de senioren hier
 
@The One gewoon lekker scootertje voor erbij nemen, is allemaal zo lekker simpel, heerlijk ontspannend sleutelen :)

Project is niet dood, alleen de verbouwing van m'n huis is echt heel veel werk en duurt natuurlijk veel langer dan gepland :p
Nu al 3+ maanden 7 dagen in de week bezig, maar ben nog lang niet klaar.
Ik verwacht dat ik volgend jaar pas weer tijd heb om echt verder te gaan met banken en tunen van de cilinder.
 
Last edited:
@The One gewoon lekker scootertje voor erbij nemen, is allemaal zo lekker simpel, heerlijk ontspannend sleutelen :)

Project is niet dood, alleen de verbouwing van m'n huis is echt heel veel werk e duurt natuurlijk veel langer dang gepland :p
Nu al 3+ maanden 7 dagen in de week bezig, maar ben nog lang niet klaar.
Ik verwacht dat ik volgend jaar pas weer tijd heb om echt verder te gaan met banken en tunen van de cilinder.
We wachten geduldig af, hier ook weinig veranderd behalve een kapotte krukas in de bierkoerier. Het blijft altijd hetzelfde liedje

Maare verbouwing loopt wel op schema? Ondertussen beetje brainstormen wat er nog gesleuteld kan worden na de verbouwing
 
We wachten geduldig af, hier ook weinig veranderd behalve een kapotte krukas in de bierkoerier. Het blijft altijd hetzelfde liedje

Maare verbouwing loopt wel op schema? Ondertussen beetje brainstormen wat er nog gesleuteld kan worden na de verbouwing
Sterkte met de krukas! Zag dat je em op locatie hebt laten maken, iig een goede reden om naar Italie te gaan ;)

Verbouwing loopt natuurlijk niet normaal uit, verwacht nog wel t/m eind van dit jaar bezig te zijn, echt nog behoorlijk veel te doen. Heb nog paar kleine dingen kunnen regelen voor het blok, maar post ik allemaal volgend jaar wel, zal denk ik pas vanaf feb of maart weer een beetje tijd hebben om ermee bezig te gaan verwacht ik.
 
Back
Top