[oudgedienden 2.0] Aprilia SR Max Biaggi 20+pk

Pffff lekker bezig ook weer, benieuwd hoe je de ontstekingscurve gaat laten lopen. Dat is iets waar ik me niet aan ga wagen met mijn computerkennis

Maar zoals altijd ben ik weer benieuwd wat de volgende update gaat brengen, succes weer
 
Korte update: Afgelopen week het blok opgehaald, ziet er super netjes uit :)
Gelijk maar gecheckt of de uitlaat past, die heb ik nl tot nu toe helemaal nog niet kunnen proberen, maar past gelukkig allemaal zonder problemen. Nog even kijken wat we met de flens doen. De flens die er nu opzit is de flens die bij de R/T cilinder meegeleverd wordt, maar die lijkt me een beetje lang.
PXL_20211112_081554004.jpg

Verder vandaag alle lagers die nog in het carter zaten (vertanding, uitgaande as en de lagers voor de blokophanging) uit het carter gehaald zodat die allemaal vervangen kunnen worden. Deze week het carter even goed schoonmaken zodat er zeker weten nergens meer troep/metaal in zit en dan ergens deze week nieuwe lagers plaatsen. Daarna kan het blok eindelijk in elkaar :)

Ook nog even de krukas gecheckt, die had nagenoeg geen runout, erg netjes voor het geld.

Nog 1 kleine tegenvaller, er zat een deukje in de PVL rotor, dus die heb ik weer teruggestuurd, hopelijk komende week vervangende binnen.
 
Kort maar krachtig, altijd mooi zulke updates te zien. Blok ziet er goed uit amigo

Maar ks die flens echt zo lang als dat je uitlaat nu zit? Kan die er niet nog een stukje in? Afslijpen is ook zonde als je niet zeker weet of het een positieve uitwerking heeft.

Zoals altijd weer succes gewenst
 
Kort maar krachtig, altijd mooi zulke updates te zien. Blok ziet er goed uit amigo

Maar ks die flens echt zo lang als dat je uitlaat nu zit? Kan die er niet nog een stukje in? Afslijpen is ook zonde als je niet zeker weet of het een positieve uitwerking heeft.

Zoals altijd weer succes gewenst
Flens is inderdaad wat lang :D
Maar komt goed, we korten wss deze flens in of wisselen naar een ge-CNCde flens, zoiets als dit, die loopt vloeiend over van de afgeplatte ovaal naar rond.
1637015999806.png
 
$aint, samen met Wahid mijn steun en toeverlaat voor al mijn Formula50 vragen; leuk je weer actief te zien!
Ohja, Wahid ook nog, mooie herinneringen! :D

Ik ben voor dit project toch maar voor de iets makkelijkere Minarelli weg gegaan ipv te proberen 20+ pk uit het Morini blok te halen. Beetje saai/makkelijk natuurlijk, maar voor nu is dit wel genoeg extra hobby :p
 
Last edited:
Gaaf project! Ga ik volgen.
Ben ondertussen ook aan mijn midlife crisis bezig en begonnen weer een 70cc op te bouwen, hoop veel van je topic te leren
Bedankt! Mocht je vragen hebben stel ze gerust via PM of maak een topic aan :)

Helaas wat minder snelheid met de updates op dit moment, druk bezig met wat andere dingen (plannen van verbouwing van m'n huis) en wat kleine tegenvallers. Ik hoop/verwacht de komende paar weken wel weer wat voortgang te boeken en een mooie update te kunnen plaatsen :)
 
Herkenbaar! Ik ben thuis ook aan het verbouwen en heb daardoor weinig tijd om aan mijn project te werken (heb hier ook ene topic aangemaakt)
 
Tijdje geleden sinds de laatste echte update. Voornamelijk druk met andere dingen, maar project pruttelt nog steeds voort.
Planning is dat deze maand het R/T blok in elkaar en onder de SR zit. Ben nog in afwachting van wat onderdelen, maar verwacht wel dat het moet lukken. Nog wel wat voortgang geboekt ondertussen, heb alle lagers in het blok vervangen, dus het hele blok is nu 100% vers :)

Daarnaast is het gelukt nog twee R/T specifieke uitlaten te regelen, dus heb nu drie R/T specifieke uitlaten om mee te banken en vier totaal :)
PXL_20220105_101520079.jpg
Van boven naar beneden:
- R&D R/T uitlaat nieuwe type (RD9616600C)
- HK R/T uitlaat (HK-EXHAUST70M/RT)
- Yasuni C21 (Tub910b, nieuwe type)
- Yasuni R/T uitlaat (S6-9616606). Lijkt verdacht veel op oude type C21 :)

En verder ook nog Polini PWK34 gehaald, voornamelijk omdat er geen VHST33/34 is en mijn tuner voor de PWK34 alles heeft liggen dus wel zo makkelijk om die te gebruiken. Misschien dat ik later nog wat andere carbs ga proberen, maar verwacht dat dit wel ok moet werken.
Ook een PWK28 gehaald voor het Stage6 Racing blok zodat ik dezelfde onderdelen voor beide kan gebruiken. Die komt helaas alleen behoorlijk tegen de cilinder aan met de wig naar voren, dus moet nog even nieuw wigje maken zodat dat ook weer goed past. Zo blijven we lekker bezig :p
PXL_20220104_192413801.jpgPXL_20220104_192446514.jpg
Bij de R/T hier gelukkig geen last van omdat die cilinder veel kleiner is :)
 
Last edited:
Tof, ga het volgen! Ben benieuwd, misschien laat ik mij door het lezen van jouw berichten ook over halen om weer eens te beginnen. Zag overigens net dat ik mij hier heb geregistreerd in 2001, bizar :)
 
Last edited:
Tof, ga het volgen! Ben benieuwd, misschien laat ik mij door het lezen van jouw berichten ook over halen om weer eens te beginnen. Zag overigens net dat ik mij hier heb geregistreerd in 2001, bizar :)
Mooi om te horen! Als je tijd, ruimte en een beetje geld over hebt kan ik het zeker aanbevelen, lekker beetje aan scooter/tweetakt sleutelen in de avonduren en het weekend bevalt erg goed, goed voor de ontspanning :)
 
Mooi om te horen! Als je tijd, ruimte en een beetje geld over hebt kan ik het zeker aanbevelen, lekker beetje aan scooter/tweetakt sleutelen in de avonduren en het weekend bevalt erg goed, goed voor de ontspanning :)
Behalve wanneer het tegenzit of een keer lekker vastnaait op de testbank. Dan is de ontspannende factor ver te zoeken kan ik je vertellen. Maar verder wel leuk die "kutscooters"
 
Behalve wanneer het tegenzit of een keer lekker vastnaait op de testbank. Dan is de ontspannende factor ver te zoeken kan ik je vertellen. Maar verder wel leuk die "kutscooters"
Er is geen :hug: emoji op het forum ;(
Het kan inderdaad ook tegenzitten, maar des te mooier de ervaring als het allemaal wel lukt en lekker draait!
 
Hoort erbij he, vond het al laaang geleden dat er een cilinder kapot was gegaan eerlijk gezegd
Hoop dat ie snel belt dat de cilinder klaar is want zou afgelopen zaterdag eigenlijk klaar zijn maar nog niks gehoord
 
Heeft iemand die intro van 'insanescootertuning.tk' nog? Daar hadden die groene en witte scooters best een hoofdrol in dacht ik. Mega jeugdsentiment :cool:
 
Back
Top