Sorry voor de pauze van mijn kant, maar helaas ziek geweest. Ik ben vanmorgen weer begonnen, na mijn werk en eureka ik ben eruit.
Naar de motor gaan ook dunne stuurdraadjes. Hierin zit de oplossing, want niet alle delen van de motor worden aangestuurd. Nadat ik dit wel deed bleek de motor aanzienlijk harder te gaan lopen. Bij het rijden bleek de scooter, naargelang de aansturing, van 40 tot bijna 60 te gaan rijden. Ik vond 45 hard zat. De actieradius bleek minder, maar nog altijd rond de 50 km. Zelfs de E&P knop blijft werken, alleen licht het aantal km wat hoger bij E of P.
Ik heb alleen het probleem dat de slag (270 graden) van de potmeter die de snelheid bepaald te groot is voor de verdraaiing van de stuurhandel. Weet u hier nog een oplossing voor? Met de hand kan de potmeter net verder en rijd de scooter harder. De bediening anders instellen zodat de potmeter als het ware eerder begint is niet mogelijk, want dan blokkeert de controller en gaan de display lampjes knipperen dat het “gasgeven” open staat. Dit laatste is logisch want je geeft eigenlijk als het ware al gas.
Vast bedankt voor uw meedenken en nog bedankt voor uw eerdere adviezen.