Orion

Yankovich

Well-Known Member
Orion pitbikes zijn ook toegestaan in de pitbike klasse.
Nou zie ik dat ze best goedkoop zijn, en dat ze waarschijnlijk van niet zo goeie kwaliteit zijn. MAAR.. als ik nou het een en ander verander, zou het dan toch een goeie bike worden? Denk aan vering, uitlaat etc etc..

Of wordt het dan duurder dan als je gewoon een monstormoto haalt?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan het zo duur maken als je zelf wil.
Als je ermee sbo wilt gaan rijden bepaal je zelf wat je er aan wilt veranderen en hoeveel je eraan wilt uitgeven.
Als ik jou was zou ik gewoon een mostermoto aanschaffen daar kun je dan jaren mee vooruit en daar hoef je vrijwel niks aan te doen.
Kijk anders even op de site http://www.monstermoto.nl/ en neem contact op met hun ,ik weet zeker dat ze je een mooi aanbod kunnen doen.
 
Ik heb er ook een tijd naar zitten kijken:

De nieuwe agb29 ziet er wel goed uit:

Img176.jpg


Alleen wat zwaar door het frame. Geen idee wat voor blok eronder zit eigenlijk.

Ik vind zelf de RSR 125expert wel leuk. Beter blok en beter kwaliteit onderdelen voor maar 990 euro :winner:
 
orion best niet kopen, ik heb alle modellen al getesd behalve hun 250cc

spaken die direkt loskwamen, lekkere carbs + stotteren, dichting vd uitlaat
die direkt kapot ging, loskomende demper, etc etc

check hier ff, de 138cc is een aanrader, niet kapot te krijgen :)

http://shop.kapaza.be/funbikesgenk/
 
Racebandjes erop, voorkant beetje laten zakken.....
GASSENNNNNNNNN....

Om te beginnen heb je echt geen state-off-the-art superdure pitbike nodig. :eek:

Maar zou zelf ook eerder voor de RSR kiezen dan voor de Orion... als ik het extra geld had tenminste. Orion lijkt me teveel op een crosser; ik zie er niet echt de oer-pitbike-vorm in. :#
 
Ok, Orion wordt dus afgeraden. Maar de 125cc van Geoffry is 10.5Pk. Dat is 0.5 pk teveel. Hoe is dit aan te passen?
 
Last edited:
Ja, daarom vraag ik nu, wie er ervaring mee heeft.
Wie heeft ervaring met de pitbikes van Geoffry?

@76 VETTE: Welke bike rij jij?
 
dat is hetzelfde blokje dat ik onder mijn 138's heb steken

ze zijn ook gewoon los leverbaar met 26mm en oliekoeler ed :)



voor de rest, ik verkoop ook orion's, maar zeker voor te racen of echt
om te jumpen raad ik je ze ten zeerste af, wel voor wat toertjes te rijden voor fun :)
 
Ook voor de -10pk klasse?
En als ie teveel vermogen heeft, .....
Yo Yankovich.
Als je nou effe het voorstel LEEST....... dan zou je al snel tegenkomen;
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE -10 PK
...............
SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 125 cc zijn :#

Elke standaard 125cc levert minder dan 10pk.
Heb vandaag nog gezien/gehoord wat de jongens die nog NET onder de 10pk zitten gedaan hebben; dat beperkt zich echt niet tot de banden harder oppompen. +ralf+
 
Mijn Pit is een MonsterMoto voor en achterkant met een Thumpstar Pro alu frame. Wat er voor blok onderhangt? Een getunede 125cc maar welk merk?? Geen ideeeeeeeee........ Ik rijd in de 10+ klasse. :7

Er zit een Lifan blokje onder :) .

Dat ding van jou is iig wel gaaf om te zien . Een goede USD voorvork zou em wel nog net iets mooier maken .

Ik wil zelf misschien volgend jaar ook gaan racen met een pitbike ( ligt eraan of ik naar school kan of niet ) , maar ik heb wel al uit kunnen vinden dat er heel veel verschillende merken zijn die van een oorspronkelijk product een kopie hebben gemaakt en het dan tegen een mindere prijs verkopen , vaak ook van mindere kwaliteit .

De Arrowy's die Geoffrey bv verkoopt zijn ook ws samenraapsels van onderdelen van verschillende oorspronkelijke merken maar daar dan de kopien van . Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het rommel is natuurlijk .

Een keuze maken in deze pitbike brommers is gewoon heel lastig :).
 
mja orion kan je best nemen .. rij zelf met een agf 27. heb de hele teering bende dan wel verbouwd, ma rij met een orion/killerby/w&mracing enz

motor veer achter in
voorveering aangepast voor meer druk
voorwiel omlaten spaken naar 12inch
frame verstevigen(voor de zekerheid)

motorisch kan je er ook het 1 en ander nog aan doen.
kop flowen, ander spruitstuk, andere carb, vliegwiel afdraaien enz

maar houd wel rekening, zo'n ducar blok heeft wel een 2 plaats koppeling, dus als je te ver gaat dan houd dat blokje het niet.

dit zelf heb ik opgelost door een echt honda(imi) blok met 4 plaats koppeling(+\-250 euro)

als je een wat duurdere bike wil kopen let dan goed op dat de koppeling boven op het blok zit en niet voor uitstekend naar het voorwiel( je hebt dan te maken met een 2 plaats)

dus die van 900 is een goeie optie als dat goed is, en anders even kijken op du-kra.nl

ik ben daar vorige week nog geweest en die man liet me een zeer nette fiets zien voor 1100 euro met een lifan 4 plaatskoppeling blok, voor en achter fastace veering en een degelijk en doorgelast frame.( een aanrader)

en owja . als jij ergens een spec ziet van een goedkope bike en er staat 11.6 of 10 pk .. reken daar maar niet op(hooguit 7 tot 8 pk)

hoop dat je hier wat mee kan.

gr dennis

foto5.JPG


deze doen allebij mee in de 10-
 
Last edited:
en owja .. straks wil jullie niet rijden met een opgevoerde 125 of 138 cc .. straks word het 150 en dan zijn ze helemaal niet meer bij te houden.

jongens met geld komen dan voor aan te rijden
 
Back
Top