Orion Straatlegaal AGB-29 50cc OPVOEREN?

Status
Not open for further replies.

ExtremeSoul

Orion AGB-29 Crosser
Hallo,

Ik heb een Orion Straatlegaal AGB-29 50cc Carbon-look.

http://www.orionmotors.nl/shop/prod...d=512&osCsid=50cf3a788ae349de25f42238d3253c37

Hier is Alle infomatie over de brommer, en een afbeelding.

Nou is me vraag. Hoe kan ik hem opvoeren, ik heb totaal geen verstand van brommers en opvoeren :p ik weet alleen dat het erdoor harder gaat!.

daarbij wil ik het ook niet zelf doen, dat is logies dat ik naar een dealer ga, maar wat kan ik allemaal doen? ik zag schakels met Yasuni uitlaten ik wist niet dat zoiets mogelijk was op een 4tact.

Ik wil dat ie rond de 90km/p rijd.
Dus was kan er aan gedaan worden?
Tot nu toe is er ook helemaal niks aan gedaan! behalfe was bezine slangetjes vervangen !


Mvg,
Mark.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat weinig mensen zich hier branden aan het chinees "kwaliteitsspul" en dat daarom weinig mensen hier wat zinnigs over kunnen zeggen. Maar waarschijnlijk is het gewoon een imitatie honda blok, en kan je daar onderdelen van kopen. Het is een 4-takt, dus je zit gauw vast aan een grotere cilinder. Ik zou wat informatie zoeken over 4-takt opvoeren.

Maar ik heb voor je gezocht hoe je de Orion AGB-29 kan opvoeren. Boven de gasschuif zou een begrensing zitten die je kan weghalen. Dit zou schelen.
 
Ik denk dat weinig mensen zich hier branden aan het chinees "kwaliteitsspul" en dat daarom weinig mensen hier wat zinnigs over kunnen zeggen. Maar waarschijnlijk is het gewoon een imitatie honda blok, en kan je daar onderdelen van kopen. Het is een 4-takt, dus je zit gauw vast aan een grotere cilinder. Ik zou wat informatie zoeken over 4-takt opvoeren.

Maar ik heb voor je gezocht hoe je de Orion AGB-29 kan opvoeren. Boven de gasschuif zou een begrensing zitten die je kan weghalen. Dit zou schelen.

Bas! Erg bedankt voor je hulp, ik ga zo kijken waar het gasschuif zit, en wat is een begrenser precies, waar moet ik op letten en wat moet weg?
Heel erg bedankt voor de hulp :D

Mvg, mark
 
op dit soort blokken kan ook een 125cc (als het zo'n honda/kymco imitatie is)
moet je wel een andere krukas, carb, en een open pijp.

ook zal je dan je koppeling moeten aanpassen.
 
Bedankt voor de tip Edslet, maar ik zoek toch meer iets evoudigers! zoals wat bas zei, daar ben ik nu mee bezig ( aan het kijken waar het zit ) ik ben niet van plan er veel geld in te stoppen, ik wil gwn bijna helemaal standaart maar toch harder, dus begrenzers eraf. en misschien andere tandwiel. majah wel erg bedankt voor de tip!! :D
 
Je gasschuif zit op de carburateur, en het lijkt me dat ze er een stukje extra in hebben gestopt om te zorgen dat hij niet volledig omhoog kan. Ik weet niet of je zelf al wat heb kunnen zien?
 
Je gasschuif zit op de carburateur, en het lijkt me dat ze er een stukje extra in hebben gestopt om te zorgen dat hij niet volledig omhoog kan. Ik weet niet of je zelf al wat heb kunnen zien?

Nee, heb niet echt iets kunnen zien. ik weetniet wat extra is :p enzo. ik zal kijken of ik fotos kan maken. ofzoiets? denk het niet. maar dit is dus 1 begrenzer. zijn er ook meerdere? zit er ook een prop misschien in? of vario? wat ik allemaal kan laten doen? :D want die begrenzer zal me niet tot de 80/90 laten rijden denk ik?

Mvg , mark
 
Nee dat ga je niet halen 80kmh. Als ik het goed zie op de foto is het gewoon een honda imitatie 4takt blok. Deze blokken kan je natuurlijk opvoeren met diverse onderdelen zoals cilinder etc. Echter een goedkopere oplossing is een kompleet 125cc / 140cc / 160cc blok te kopen. Deze zijn er al vanaf 300,00 euro. Kompleet in de zin van zo er onder hangen en rijden. Zie sites als pitbikeworld.nl of monstermoto.nl.
 
ik rijd zelf ook met een orion agb-29 en tot nu toe is de enigste begrenzer die ik heb gevonden een buisje juist boven mn gasschuif ik heb dit weg gehaald maar nu komt mn brommer gelijk niet meer op toeren tis echt raar
 
Nee dat ga je niet halen 80kmh. Als ik het goed zie op de foto is het gewoon een honda imitatie 4takt blok. Deze blokken kan je natuurlijk opvoeren met diverse onderdelen zoals cilinder etc. Echter een goedkopere oplossing is een kompleet 125cc / 140cc / 160cc blok te kopen. Deze zijn er al vanaf 300,00 euro. Kompleet in de zin van zo er onder hangen en rijden. Zie sites als pitbikeworld.nl of monstermoto.nl.
Ik ben niet van plan om 300 euro aan dit **** Ding uit te geven, het was echt zonde van me geld. 1200 euro kon ik een mooie scooter voor kopen maar ik kocht dit rammelbak ! Spijt van.
Wou ik hem opvoeren blijkt dat ik allemaal nieuwe dingen erop moet gooien, ik dacht eerder aan prop eruit laten halen enzo. zodat me ouders ookniet van veel weten.
 
ik rijd zelf ook met een orion agb-29 en tot nu toe is de enigste begrenzer die ik heb gevonden een buisje juist boven mn gasschuif ik heb dit weg gehaald maar nu komt mn brommer gelijk niet meer op toeren tis echt raar

Ik heb je een PM gestuurt met me msn! kunnen we samen er even over praten.
 
Ga naar een dealer en vraag of zij weten of er begrenzers in zitten en vraag of ze ze eruit willen halen.

En als je hem 90 wil laten lopen zit je al aan een nieuwe cilinder en uitlaat(bij een nieuwe cilinder moet altijd een andere uitlaat), als je 300,- al teveel vind om een brommer/scooter op te voeren kan je beter alles verkopen en met de fiets gaan.
 
ik heb zelf ook een orion een agb 30 (die is wat hoger)
ik heb ook is zitten kijken hoe je hem harder kan laterlopen
bij de mijne is zo als je voor waar ik nu een 13 tants heb een 15 tants doe kan die al 70 je kan ook het spruitstuk in korten is wel een gekloot die ik ook niet je kan wel een powerfilter halen en een grote sproeinaald trekt die harden en je wint er ook beetje snelheid mee ik heb ook gehoort andere cdi maar daar ben ik nog niet helemaal uit hoe dat zit wil ik zelf ook nog gaan doen en je zal voor de jouwe staat ook op orion een 70cc booskit kunnen halen is wel veel werk maar hij rijdt er wel harder mee en op de cilinder staat dan gewoon 49,9cc

als ik er meer over teweten kom laat ik je het weten en als je me ff je email geeft kan ik je het dan emailen is handiger ;)

gr stefan
 
Nounou, niet zo negatief over de Orions, zijn best heel degelijke brommers en de service daar in beverwijk is echt heel erg goed!

Wat het opvoeren van de AGB-29 en 30 betreft, daarvoor kun je inderdaad de begrenzer die boven de gasschuif ligt weghalen. Dit levert je bijna niets in topsnelheid op,maar wel iets meer trekkracht. Als je toch een hogere top wilt kun je je voorste tandwiel (standaard 13 tands) vervangen door een 14 of 15 tands tandwiel. Dit zal je iets trekkracht kosten maar het levert aanzienlijk meer topsnelheid op.

@wiskut (wat een naam :S): de RX50 is in ALLE opzichten beter dan de AGB-30...en bovendien een stuk mooier afgewerkt qua looks ook! Mijn vriendin rijdt op een RX50 en is er zéér over te spreken!

Mochten mensen nog vragen hebben over een Orion, pm me maar...
 
Nounou, niet zo negatief over de Orions, zijn best heel degelijke brommers en de service daar in beverwijk is echt heel erg goed!

Wat het opvoeren van de AGB-29 en 30 betreft, daarvoor kun je inderdaad de begrenzer die boven de gasschuif ligt weghalen. Dit levert je bijna niets in topsnelheid op,maar wel iets meer trekkracht. Als je toch een hogere top wilt kun je je voorste tandwiel (standaard 13 tands) vervangen door een 14 of 15 tands tandwiel. Dit zal je iets trekkracht kosten maar het levert aanzienlijk meer topsnelheid op.

@wiskut (wat een naam :S): de RX50 is in ALLE opzichten beter dan de AGB-30...en bovendien een stuk mooier afgewerkt qua looks ook! Mijn vriendin rijdt op een RX50 en is er zéér over te spreken!

Mochten mensen nog vragen hebben over een Orion, pm me maar...
Ik vind het knap dat je vriendin een Orion RX50 rijdt, want die komen pas sinds vandaag op de markt -_-.
Ff dat je t weet ;)
 
ik zou zeggen als je een schakel wil,
koop dan een merk waarvan je weet dat ze betrouwbaar zijn, zoals derbi,rieju en aprillia.
deze zijn 2 takt en zijn extreem makkelijk op te voeren. (uitlaat+carb ontgrenzen)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top