Orion rx50 begrenzer

Diego2004

New Member
Hey,

Ik heb sinds 1 week mijn rijbewijs am en bijna 500 km op mijn brommer, nu wou ik hem ontgrenzen maar voor de toeren moet ik de tandwielen ook veranderen waardoor deze dan te hard gaat. Nu zat ik te zoeken naar een begrenzer met een afstandsbediening. ik vond er veel voor kymco eb agm en voor gy6 blokken. maar ik weet niet welke ik kan gebruiken. De brommer is nog origineel en van 2020.
 
Advertisement - register to remove this

zij hebben alleen de versie zonder remote, maar ik zag net dat de mash fifty ook het blok lifan met staande cilinder gebruikt. zou ik de begrenzer ook kunnen gebruiken?
 
Ja zal ik doen, nadat ik de carb heb schoongemaakt hij verzuipt nu al en brommer start niet meer dus ik denk dat het daaraan ligt, wel jammer na 530 km
 
Ik heb zelf ook een Orion Rx50, ik heb gemerkt dat is regelmatig de kleppen moet stellen. Anders start hij slecht na een tijd. De kleppen moet ook zeer precies worden afgesteld, Inlaat:0,04 uitlaa:0,07. Als hij verzuipt sluit de vlotternaald waarschijnlijk niet goed af.
Ik ben ook lang op zoek geweest naar een remote begrenzer, maar vond niks. Wel heb ik een ontgrende cdi gekocht en daarnaast een andere tandwiel verhouding. Naar school doe ik de begrensde cdi (met stelschroefje -links minder toeren, -rechts meer toeren). Als ik in mijn vrije tijd ga rijden, doe ik de ontgrensde CDI gebruiken. De topsnelheid is rond de 63-65 GPS kmp/h, de teller wijkt ca. 10km/h af.
Als je een remote begrenzer hebt gevonden, laat maar weten!
Als je nog vragen hebt over een orion rx50, laat ook maar weten.
Succes!
 

de we heb ik voor mijn agm caferacer. Moet hem nog monteren dus heb er nog geen ervaring mee. Denk dat die ook op de orion past want die gebruikt volgens mij ook een horizontaal lifan blokje? Zou wel een stuk goedkoper zijn
 

Dit is de eerste keer dat ik een begrenzer zie op een andere site dan orionmotors.nl.
Mijn Orion rx50 heeft een 6polige aansluiting. In deze link staat een CDI met zogenaamde jack-plug en 100% zeker afstelschroefje voor toeren instelling. Die zit mooi tussen de prijsklasse in. Als je zelf een beetje handig bent kun je ook gewoon die met de draden pakken van de link 4slaf4life, en zelf een schakelaartje inbouwen. Wel de 6polige dan, en kijken of er wel een afstelschroefje zit!
Bedankt nog voor handige link.
Oja, haal de carburateurschuif los, en je ziet een begrenzings ringetje. Haal die eruit zodat de gasschuif verder omhoog gaat, en dus de motor een groter volume aan lucht en benzine nevel kan binnen zuigen (meer koppel dus). Verander ook je voorste tandwielnvoor 15, en je achterste raad ik aan naar ik dacht 48 of 54. Ligt eraan hoeveel toeren je wilt maken. Probeer zo weinig mogelijk boven de 95-100k rpm te komen dat is niet zo goed voor een 4takt.
 
Ik heb zelf ook een Orion Rx50, ik heb gemerkt dat is regelmatig de kleppen moet stellen. Anders start hij slecht na een tijd. De kleppen moet ook zeer precies worden afgesteld, Inlaat:0,04 uitlaa:0,07. Als hij verzuipt sluit de vlotternaald waarschijnlijk niet goed af.
Ik ben ook lang op zoek geweest naar een remote begrenzer, maar vond niks. Wel heb ik een ontgrende cdi gekocht en daarnaast een andere tandwiel verhouding. Naar school doe ik de begrensde cdi (met stelschroefje -links minder toeren, -rechts meer toeren). Als ik in mijn vrije tijd ga rijden, doe ik de ontgrensde CDI gebruiken. De topsnelheid is rond de 63-65 GPS kmp/h, de teller wijkt ca. 10km/h af.
Als je een remote begrenzer hebt gevonden, laat maar weten!
Als je nog vragen hebt over een orion rx50, laat ook maar weten.
Succes!
Wat is de standaard toeren van een Orion rx50 want die van mij haalt rond de 65-68 op toeren teller
 
Ik heb zelf ook een Orion Rx50, ik heb gemerkt dat is regelmatig de kleppen moet stellen. Anders start hij slecht na een tijd. De kleppen moet ook zeer precies worden afgesteld, Inlaat:0,04 uitlaa:0,07. Als hij verzuipt sluit de vlotternaald waarschijnlijk niet goed af.
Ik ben ook lang op zoek geweest naar een remote begrenzer, maar vond niks. Wel heb ik een ontgrende cdi gekocht en daarnaast een andere tandwiel verhouding. Naar school doe ik de begrensde cdi (met stelschroefje -links minder toeren, -rechts meer toeren). Als ik in mijn vrije tijd ga rijden, doe ik de ontgrensde CDI gebruiken. De topsnelheid is rond de 63-65 GPS kmp/h, de teller wijkt ca. 10km/h af.
Als je een remote begrenzer hebt gevonden, laat maar weten!
Als je nog vragen hebt over een orion rx50, laat ook maar weten.
Succes!
Is het de standaard begrenzer van orion want ik heb die maar daar is geen stelschroef
 
Back
Top