Orion ontgrenzen

Nielsie94

Well-Known Member
Hallo,

Even een vraagje, ik heb zelf geen 4 takt en er dus ook niet zo veel verstand van, maar een vriend van mij (die er helemaal geen verstand van heeft8P) heeft een Orion ( ik dacht een rx 50) die hij wat sneller wil laten lopen. Het is nu zo dat hij bij 45 km/h wordt begrensd. Je kunt gewoon merken dat hij wel sneller wil maar dat dat niet toegelaten wordt. Nu is mijn vraag hoe je het ding 60/70 kunt laten lopen zonder er te veel aan te doen, zoals het blok vervangen. Ik las wel een aantal dingen over je cdi ontgrenzen en een ring bij je carb.weghalen, maar is ie niet digitaal bergensd ofzo, want daar hoorde ik ook iets over. Graag reacties.

Groeten Niels
 
Advertisement - register to remove this

Alleen is dit een schakelbrommer ;)

Ik zou het zoeken in een cdi-begrenzer, gasschuifbegrenzer en je tandwielverhouding.
 
Alleen is dit een schakelbrommer ;)

Ik zou het zoeken in een cdi-begrenzer, gasschuifbegrenzer en je tandwielverhouding.

Misschien een domme vraag, maar wat is dan precies een cdi en wat is de functie er van? Als het makkelijk te ontgrenzen is, kan iemand daarvan een beschrijving geven of een een link naar een beschrijving:p.

groeten Niels
 
Geen idee of het klopt, maar is je cdi hetzelfde als een bobine? En als je hem wil ontgrenzen moet je dan gewoon een nieuwe kopen, zoja welke is dan aan te raden. Het is gewoon nog een std 50cc waar verder niets aan gedaan is.

Groeten Niels
 
Back
Top