orion AGB-29

tegomie

Well-Known Member
ik weet het dit gaat heel veel reacties op roepen maar ik vraag het toch.

ik wil graag een orion AGB-29 kopen,.
nu lees ik op internet dat het een slechte brommer is,
maar ik lees alleen slechte verhalen over het motor gedeelte,
is dus alleeen de motor kut of is ook het frame kut??
ik ben aardig handig dus zou er zelf een nieuw motorblokk in kunnen leggen.
greeet rob
 
Advertisement - register to remove this

heb niet super veel ervaring met orion, maar volgends mij is het gewoon in het algemeen helemaal niks. zowel motoriesch als de rest.
 
Ik weet niet hoeveel de orion kost , maar ik zou eerder gaan voor iets vergelijksbaar zoals drbi senda etc.
Veel onderdelen beschikbaar en daarvan weet je dat je iets van kwaliteit hebt :)
 
In Azie wordt er gewoon met Orion crossers geracet (Orion motors heeft ook een fabrieks team), als het echt zulke meuk was zouden ze wel een andere hobby uitzoeken denk ik.

Onder zo'n ding zit een blok van een bekend chinees merk (Zongshen), dat zijn geen slechte blokken. Even voor de duidelijkheid, de o zo geliefde Piaggio ZIP en Fly wordt tegenwoordig in zijn geheel geproduceerd in de fabriek van Zongshen en daar rijdt tegenwoordig heel nederland op rond met zo'n air van kijk mij ik heb een heuse piaggio.... :winner:


Het handige van zo'n Orion is bijv. dat de onderdelen heel goedkoop zijn. (en gewoon bij de importeur te koop). En een nieuw blok heb je voor nog geen 300 euro.
 
Daar in tegen trilt wel alles los als je een beetje wild rijd, een vriend van me heeft er 1, heb er 1x op gereden en er lieten al verschillende delen los! Dit is wel opgelost door overal andere bouten en borgmoeren te monteren!

Verder voelt het frame niet solide aan, maar het is tot op heden wel recht gebleven.
 
Als je zo'n ding nou eerst een goed afmonteert voor je hem in gebruik neemt, dat hoort je dealer voor je te doen. (of ze het doen is een 2e.)
Dat zo'n fijne piaggio zip niet na de 2e plas water die hij tgeenkomt rokend tot stilstand komt is ook alleen maar doordat vrijwel iedere dealer met een beetje verstand heel de electronica inspuit met vaseline.

Als je bij leertouwer een nieuwe chinese 4t fiets koopt dan lopen ze alles na, (vastzetten + kopervet + smeren). Die je dat niet kan je erop wachten dat je de sigaar bent.
 
Ik wil eigenlijk ook een Orion AGB-29 kopen, wel duur, maar ik weet zelf ook niet hoe de kwaliteit is, toch op youtube zie ik dat die dingen erg goed gebouwd zijn en goed rijden. Maar ik twijfel nog altijd.
Welke schakelbrommer voor een prijs van 1000 euro is goed?
 
Voor 1000 euro heb je weinig keus, zo'n Orion of een Monkey/Dax replica kan je daar net voor halen.

Het zijn brommers waar je gewoon wat meer aandacht aan moet geven, goed afmonteren (bouten vast, smeren van alles wat beweegt, locktite waar nodig, kopervet waar nodig), afstellen en schoon houden. Als je er netjes mee om gaat is er niets aan de hand.
 

Similar threads

Back
Top