Originele type 2 loopt te traag voor keuring

rafael95

New Member
Ik heb een originele type 2 gekocht uit duitsland, kwam met koopovereenkomst en ik wil hem laten keuren om bromplaat. Maar hij loopt 40 zonder prop en varioring, lijkt me logisch omdat het origineel een snor scooter is.

Maar voor de keur moet hij toch wel ongeveer 50 lopen. Hoe kan ik die extra 10 kmpu omhoog gaan voordat ik de cilinder ga aanpassen enzo.

Ook heeft hij trommelremmen en is verder helemaal gebouwd op snor, dus is het dan mogelijk om uberhaubt te laten keuren naar brom? Als iemand me kan verwijzen naar een lijst met eisen voor brom kenteken zou dat fijn zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een originele type 2 gekocht uit duitsland, kwam met koopovereenkomst en ik wil hem laten keuren om bromplaat. Maar hij loopt 40 zonder prop en varioring, lijkt me logisch omdat het origineel een snor scooter is.

Maar voor de keur moet hij toch wel ongeveer 50 lopen. Hoe kan ik die extra 10 kmpu omhoog gaan voordat ik de cilinder ga aanpassen enzo.

Ook heeft hij trommelremmen en is verder helemaal gebouwd op snor, dus is het dan mogelijk om uberhaubt te laten keuren naar brom? Als iemand me kan verwijzen naar een lijst met eisen voor brom kenteken zou dat fijn zijn.
Was het als gelukt met omkeuren? Ben zelf namelijk ook bezig met mij type 2 en ben ook wel benieuwd naar de eisen enzo?
 
Hebben jullie al eens de zoekfunctie van dit forum gebruikt want in het verleden zijn toch al heel wat draadjes met hetzelfde onderwerp.

Anders de RDW heeft het nog wel zo simpel gemaakt: https://www.rdw.nl/over-rdw/contact

Je moet natuurlijk geen vragen stellen over hoe je dit brommertje opvoert maar met wetten en regeltjes kunnen ze jullie zeker wel helpen.

Bovendien zou ik eerst eens navragen of je een brommer die in Duitsland ingeschreven staat al Mofa (snorfiets) je in Nederland gelijk kunt importeren als brommer en of dit niet in 2 stappen moet, namelijk eerst importeren en daarna omkeuren naar brom.
 
Back
Top