Orginele minarelli ontsteking aangepast

Charlie

Charlie
Hallo Forum vrienden!

Een tijdje geleden kwam ik wat threads tegen over aanpassingen betreft een orginele ontsteking.

Behoorlijk wat welles/nietes discussies maar hier en daar ook wel onderbouwd.

Ik heb een cross scootertje en heb er voor gekozen om de volgende dingen te veranderen.

Grondplaat montage gaatjes opboren en hem zo iets te kunnen verdraaien. Hier kan ik dus iets spelen met het ontstekings moment.

De licht spoelen zijn bij mij overbodig en deze heb ik dan ook weg gehaald, ik heb alleen nergens een foto kunnen vinden dus bij deze:
IMG_20240630_141659716.jpg
IMG_20240630_141641174.jpg
Ik had dit dan ook nooit eerder gedaan maar wat een verschil met rond draaien dit gaat nu zo veel makkelijker.
Bij de meeste minarelli ontstekingen zul je maar 2 aders nodig hebben (zwart/rood en wit/rood on mijn geval)(bij 5 orgineel), ik had er 1 met 6 een oude van een axis, deze moet dan aan de massa (groen) .
Ik ben echt heel enthousiast over de afname van de weerstand, enkel met de hand getest nu.

Ik ben ook van plan de curve van de orginele cdi in kaart te brengen en te vergelijken met een goedkope statische cdi.
Dit is voor later.

Ook de koeling heb ik aangepakt omdat ik wat problemen hebt gehad met de spijl van me vlinderpoort van me evo50.
Een orginele ven van een aerox 100cc.

Foto's hiervan:
IMG_20240523_214133178_HDR.jpg
IMG_20240523_214048730.jpg
IMG_20240704_151159787.jpg
IMG_20240704_151219667.jpg

IMG_20240704_221600051.jpg
IMG_20240704_221544664_PORTRAIT.jpg

Ik heb vonk en zal wanneer ik zo ver ben mijn ervaring hierover delen.
De koelkap is nog niet af natuurlijk, ook deze zal ik delen.

Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen door het visueel te maken. En als er nog mensen ideeën hebben,opmerkingen of vragen graag!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top