Orgi gilera stalker start niet

N2xW

New Member
Goedemiddag, ik heb als eerste scooter een mooie gilera stalker DD 50cc, athena krukas, 17,5 mm dellortho, sproeier 67 en voor de rest origineel, er zat eerst een 70cc op vandaar de athena krukas. Toen ik hem kocht startte die soepel en reed die prima, koppeling greep alleen langzamer dan normaal aan vanuit stilstand. Soms viel die stationair uit of zakte terug in toeren met extra gas bij, op een avond neergezet bij de mac, probeer hem te starten, start niet XD. 20 min staan kicken en uiteindelijk 5km met de scooter in de hand naar huis gelopen. heeft toen een maand stilgestaan en deed het laatst weer na een paar keer kicken. Deze keer bleef die alleen even snel gaan als ik het gas losliet zonder te zakken of stijgen in toeren. Uiteindelijk zitten priegelen met de stationair en luchtschroef en toen liep die mooi stationair en bleef die niet meer hangen. Viel alleen uit bij stationair soms. Uiteindelijk weer de schroeven hetzelfde gezet en nu start die niet meer. Bougie vonkt wel, wordt alleen beetje nat en zwart na paar keer kicken. Hij heeft nog compressie, genoeg benzine en lucht. Wat moet ik nog nakijken/ doen om hem te laten lopen??? alvast bedankt

(Edit: Hij loopt ook niet op remreiniger)

Last edited:
Advertisement - register to remove this

update: heb zitten spelen met lucht en stationaitschroef en hij start weer, alleen blijft die soms hangen in toeren, soms gaat die tijdens het rijden als ik gas bij geef juist zakken in toeren. Wat moet ik doen?

Membraam heel ? Dan toch compressie meten
Geen antwoord.

Wat kunnen mensen zichzelf toch iets wijs maken, blijkt weer!
Toen ik hem kocht startte die soepel en reed die prima,
Alleen:
koppeling greep alleen langzamer dan normaal
en:
Soms viel die stationair uit of zakte terug in toeren
enn.
20 min staan kicken
Dus ook geen werkende elektrische start.
Maar verder een prima aankoop lijkt mij ! :rolleyes:

wordt alleen beetje nat en zwart na paar keer kicken.
Weet je zeker dat dit benzine is en geen 2T olie of is de oliepomp misschien ook al afgekoppeld en moet je zelf mengen ?

deed het laatst weer na een paar keer kicken. Deze keer bleef die alleen even snel gaan als ik het gas losliet zonder te zakken of stijgen in toeren.
Loopt dus te arm of trekt valse lucht.

Wat moet ik doen?
Membraam heel ? Dan toch compressie meten
checken op valse lucht , ook bij de krukas keerringen , carb schoon maken

Handen uit de mouwen er zijn reeds genoeg mogelijke oorzaken aangeleverd, doe er iets mee want met wat als een kip zonder kop aan de afstelling van de carburateur liggen draaien heeft geen zin, hij heeft immers "prima" gelopen voor het bezoek aan Mac. of heeft er iemand, terwijl je bij Mac. binnen was, aan de afstelling gedraaid?

Write your reply...
Back