Organisatie voor legale meeting in Twente

F15 DD

HengeloW!
Ik wou graag weten over er meer mensen zijn die mee zouden willen helpen om een legale meeting te organiseren in de omgeving Henglo, Enschede, Almelo.

Er is wel eens een meeting geprobeerd te organiseren door Arnold, Nick etc, maar de gemeente heeft na een half jaar tijd nog steeds niks van zich laten horen. Dus mss kunnen we hier nog wat aan hebben, want het is wel lelijk dat een gemeente niets meer laat horen vind ik.

Zo als te lezen in de topic over de meeting's in oldenzaal is er veel belangstelling voor meetings hier in de buurt. Dus het leek ons een goed idee om met een legale meeting te organiseren waar snelle en minder snelle scooters kunnen komen. Dat kan overal in twente zijn lijkt mij.

Dus hier bij vraag ik of er mensen zijn die ons willen helpen bij het organiseren.
En als er ideeën zijn is dat natuurlijk altijd mooi. Bijvoorbeeld over locaties of over ervaringen.

Emiel

(als dit niet mag of hier hoort dan haal ik het weg)
 
Advertisement - register to remove this

help wel emiel:) en ergens tussen rijssen en enter of delen was toen wel een mooie lange afgelegen weg. Of de keumener berg of hoe het ook heet. Kunnen sprint recors worden gebroken:p
 
Ok, dat zal ik wel doen. Maar ik wou eigenlijk weten wie er mee zou kunnen helpen. En of er nog adviesen zijn of ervaringen van mensen. Ik denk dat we daar wel veel mee kunnen doen!

Robin, van jou weet ik het:)
 
@46rossifumi46: een scooterfeur dag is wel leuk hoor. Maar door al die problemen van de laatste keer lukt dat nooit meer. (die ongelukken bij het arke stadion etc)

Ik zou willen voorstellen om verder te gaan waarmee arnold en nick zijn begonnen. We sturen een brief naar de gemeente hengelo (kan natuurlijk ook een andere gemeente zijn hier in de buurt) en in die brief doen we een voorstel op een legale meeting.

Maar heeft iemand anders ook nog ideeën? Dan kunnen we kijken wat er geregeld kan worden.
 
je moet verder gaan dan enkel een 'voorstel' bij de aanvraag, maar duidelijk aangeven wat de planning is, wat voor soort terreinen er beschikbaar zijn, dat er ook aan veiligheid gedacht wordt etc. Hoe uitgebreider de aanvraag is, hoe meer kans op slagen
 
Zo bedoel ik het ongeveer ook. Maar er zijn al plannen geweest van arnold etc.

Ik citeer uit de brief:

Om dit plan te realiseren willen wij met behulp van de gemeente een weg van circa 200 meter afzetten met dranghekken en eventueel afzetlinten. Op de locatie moet een parkeermogelijkheid bestaan en plaats zijn voor een vermogensbank en patatkraam.
En als het mogelijk is een paar politieagenten die kunnen helpen met het toezicht houden.
Dit werd in Oisterwijk 14maart jl ook gedaan en is zeer goed bevallen.
We zijn op zoek gegaan naar locaties waar we de meeting kunnen laten plaatsvinden.

Mogelijke locaties zijn:

- De busbaan bij de Ikea/Expo met parkeermogelijkheden en voldoende ruimte voor een vermogensbank en patatkraam.

- Granaatstraat voorzien van parkeerplaatsen, testbank /patatkraam mogelijkheden bij de Makro.

Deze locaties zijn op zondag erg rustig en er zal weinig tot geen overlast zijn voor de omwonenden, aangezien dit een industrieterrein betreft. En op een zondag rijden er geen bussen bij de Ikea/Expo mits er geen koopzondag is.

Het liefst hebben we dat we de meeting mogen organiseren op een zondag in 1 van de volgende maanden:
Eind Mei, Juni of Juli.

Mocht er vanuit de gemeente een ander voorstel komen dan horen we dit graag.

Veiligheid staat bij ons hoog in het gareel. Hiervoor willen wij de volgende maatregelen treffen.
Langs de weg waar tegen elkaar gesprint wordt willen wij dranghekken neerzetten om bezoekers op veilige afstand toe te laten kijken. Ook willen we bij de start en finish een brandblusser voor de hand hebben mocht er iets gebeuren. Tevens zorgen wij voor aanwezigheid van EHBO gediplomeerden.

Ik dacht er aan om dit weer te noemen. Maar als iemand andere ideeën heeft zeg het maar. Boy, jij had ook wel plannen. Laat die dan ff horen want we kunnen daar vast ook wel wat mee!

(ik kan de hele brief hier ook wel neer zetten als dat handiger zou zijn)

Emiel
 
echt plannen had ik nog niet.. maar ik heb wel een vader die heel wat mensen kent in de gemeente raad van borne. hij zou misschien wat kunnen regelen.

punt 1 lijkt het mij handiger om voor dat we een brief gaan opstellen voor de gemeente alle ideeën al op papier hebben staan. namelijk
* een lokatie. de lokatie hoeft niet meteen bekend te zijn, we kunnen de gemeente ook laten beslissen wat een goede plek zou zijn. rekening houdend met de benodigde ruimte. een sprintbaan/lange rechte asvalt weg, voldoende ruimte voor parkeren, een vermogensbank en eventueel een stuk waar scooters kunnen warm lopen/rijden.
* benodigdheden die gemeente zou "moeten" regelen, namelijk dranghekken voor langs sprint baan en afzet lint.
* uitleggen dat wij het zat zijn dat al die illegale meetings "ons" en slechte naam bezorgt en laten zien dat het ook wél leuk kan zijn. net zoals de Euregio rally afgelopen zondag in hengelo
* uitleggen dat veiligheid bij ons zeker belangrijk is.. en dat we zelfs GRAAG politie toezicht zouden hebben. mede voor rijders die stoer denken te zijn om zonder helm een rondje te maken of voor rijders die buiten het aangegeven gebied met een dikke setup rijden te bestraffen.

en zo zijn er nog veel meer dingen die arnold ook al in z'n brief gezet had.
ook zou het misschien niet verkeerd zijn om het te laten sponsoren oid.. mochten de kosten te hoog worden. dan denk ik aan een patat-boer die graag zijn patat daar wil verkopen, of Red Bull oid (valt misschien wel te regelen)
ook zou het wel leuk zijn als er een tentje zou komen met scooter onderdelen ofzo.. of een SOWB stand.

en emiel, ik help graag mee :)

Boj.
 
een gemeente MOET helemaal nix regelen.. voor die dingen moet je ZELF zorgen..
of ze moesten zo vrij zijn ze te verhuren ofzo op aanvraag
 
jo mensen,
uiteraard ben ook ik bereid om te helpen met organisatie van een legale meeting!
misschien kunnen we er aan denken dat er genoeg gemeentes zijn hier in de buurt waar we ons op kunnen beroepen (denk aan hengelo, oldenzaal, enschede etc)
dus meer kans van slagen;)
patatkraam etc moet geregeld kunnen worden maar dat is denkik een zaak voor later..
 
idd... eerst maar eens zorgen dat we de organisatie rond krijgen en genoeg mensen hebben hier uit de buurt die willen helpen.
dan maar eens de plannen maken en een brief opstellen die naar een aantal gemeentes gaat. patat kraam is nog lang niet van belang.
 
Dat lijkt mij ook. Als iedereen die mee zou willen helpen dat meld kunnen we samen de ideeën bij elkaar leggen. Dan kunnen we een brief maken over hoe wij het willen regelen (we moeten zelf zo veel mogenlijk van te voren regelen zodat de gemeente zo min mogenlijk hoeft te doen).

Maar heeft iemand een idee in welke gemeente het makkelijkst iets te regelen valt? In hengelo is het volgens mij wel wat lastiger door die niet legale meeting en omdat er wel eens dingen zijn mis gegaan (scooterfeurdag bijv).
 
ik ben samen met 3 andere met een legale bezig voor eindhoven, wat wij doen is eerst overal informeren of men bezwaar heeft (wij hebbe een weg waar bedrijven aan liggen) en nog niks definitief vastleggen maar wel alles en iedereen dat je nodig hebt op de dag zelf benaderen. wij zijn in dit stadium, van alle bedrijven die straks geen bwzwaar hebben, hopelijk geen bedrijven met bezwaar, alles zwart op wit late zetten dat ze geen bezwaar hebben en dan pas naar de gemeente voor een vergunning. niet dat hun denken dat wij zomaar ff langskomen, maar zien dat we er echt moeite voor doen.
en als je uiteindelijk je vergunning hebt, ruim van te voren hopelijk, alles vast gaan leggen.

greetzzz Meeting Team Eindhoven
 
dat idee had ik zelf ook Ght Hengelo, mede aangezien mijn vader wel een goed woordje kan doen.. maar we moeten eerst plannen hebben mensen! {!
 
Als we meer kans maken in borne, dan moeten we het daar als eerste proberen lijkt mij.
Maar we kunnen ook nog door gaan waar arnold en nick niet verder mee konden. Als we het proberen bij 2 gemeenten hebben we wel meer kans, alleen het kost ook meer tijd. Dus moeten we kijken wat ons het beste idee lijkt.

Ik zat zelf ook aan het hulsbeek en rutbeek te denken. En heel misschien bij vliegveld twente (was een idee van kasper (plank)) Ik weet totaal niet of dat wel zou kunnen, kan me voorstellen van niet!

Of we kunnen op een bedrijven terein oid. En zoals Red Devil Rox organiseert is mss ook wel een goed idee, op een industrie terein.

Het zijn maar ideeën, zeg maar dat jullie dr van denken.
 
Eerst een lijstje maken van mogelijke locaties lijkt me het beste.
Dan wat is er nodig en hoe regelen we dat.
In borne nadenken wat is een goede locatie. En omligende gemeentes
Keer bij elkaar komen en eens goed overleggen. is ook handig.
Verder patat kraam welke patat boer wil nu niet bij een meeting zijn grote afzetmarkt. En anders zelf prut huren en er een paar mooie dames achter zetten maak je ook nog winst.
Verder moet je waarschijnlijk ook ongevallen verzekeringen en dergelijke afsluiten.
Dus zijn er sponsoren nodig.
Maar lijkt me handig eerst een paar lokatie s te vinden. Is er bij bornebroek of zenderen geen afgelegen weg met een weiland er naast. Waar mischien wat te regelen valt?
 
Back
Top