org cil tunen (uitlaatpoort)

heb niet veel verstand van die orginele cil van mina zowizo niet zo van mina maar hebnu een vraagje heb een afgerachte firefox op de kop getikt ff blokje alu lasen nu haalde ik het blok er onder vandaan toen zag ik
[de uitlaatpoort is een soort halve maan als ik deze mooi rond frees op maat van de uitlaat verbeterd dit dan of beun ik dan de cil ? zijn er nog meer dingen die veranderd kunnen worden aan org mina cil zoals poorten/hemt/timing ?

nog 1 met paking net zo groot als de mk pijp

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het is gewoon een soort begrenzer, dus zal wel schelen, alleen als je echt prestatie verbetering wil, zou je toch de poort lay out van de cilinder aan moeten passen.
 
Pronk heeft gelijk, paar mensen die ik ken hadden dat halve maantje weggehaald en gingen er duidelijk op vooruit kwa trekkracht en top ook enkele km.
Zorg er wel ff voor dat je je sproeier nakijkt, ik denk dat die wanneer je dat maantje weghaalt enkele maten groter moet worden.
 
melf #50 said:
ik heb gestest met alleen de uitlaatpoort rond maken en het scheelt gewoon 0,0 , pas wanneer je meer veranderd heb je er mischien wat aan...


Klopt helemaal :)

Gewoon uitlaatpoort tussen de 1 en 1,5mm hoger leggen... scheelt al heel veel
 
melf #50 said:
ik heb gestest met alleen de uitlaatpoort rond maken en het scheelt gewoon 0,0 , pas wanneer je meer veranderd heb je er mischien wat aan...
Ook geen sproeier of rollen aangepast lees ik dus?
Het lijkt mij dat als het gat groter is, de cilinder zn uitlaatgassen wat makkelijker kwijt kan en hij dus sneller zou moeten kunnen lopen?
 
Cipher said:
Ook geen sproeier of rollen aangepast lees ik dus?
Het lijkt mij dat als het gat groter is, de cilinder zn uitlaatgassen wat makkelijker kwijt kan en hij dus sneller zou moeten kunnen lopen?

Ik denk dat hij alleen wat beter doortrekt, maar als je echt veel wilt merken moet je ook de spoelpoorten bewerken.
 
MinaRallyLC said:
Ik denk dat hij alleen wat beter doortrekt, maar als je echt veel wilt merken moet je ook de spoelpoorten bewerken.

mmm dus kan dus geen kwaad als ik dit weg haal en mm hoger leg gaan we dat eens proberen is er ook nog iets aan te passen aan hemt of dergelijke ?
 
om nog ff verder te gaan en sorry voor topic op te halen .
als je de uitlaatpoort omhoog haalt heeft hij toch minder power onderin , word daarmee bedoelt van stilstand halfgas vertrekken dat hij niet zo doortrekt als nu ?
en hoe moet ik dan eigelijk die spoelpoorte bewerken ?
 
Back
Top