Gevraagd Opzoek naar schakelbrommer

StateError

New Member
Ik ben 15 en word over een half jaar 16, ik wil dan graag een schakelbrommer halen. Ik ben slecht in sparen, dat weet ik van mezelf en heb ook een slecht inkomen, ik werk namelijk bij de jumbo. Ik zoek dus naar een goedkoop ding, hij hoeft niet goed te zijn, al ziet hij er als een hoop schroot uit, als hij kan rijden en opgevoerd kan worden vind ik het prima. Ik heb 0 verstand van alles met een motor erop dus wil geen projecten want daar kom ik toch niet uit. Ik wil wel eventuele tips van jullie opvolgen zodat ik mogelijk wel een project kan halen, dat zou het een stuk goedkoper en makkelijker maken. Ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk als een onmogelijk zoektocht gaat eindigen maar ik zou graag een 2 takt schakelbrommer onder de 1000 euro willen.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind 1000 euro voor iemand van 15 die slecht kan sparen en een slecht inkomen heeft best nog veel geld. Maar met een beetje geluk moet je er wel iets voor kunnen vinden. Probleem is alleen dat er relatief weinig aanbod is als het gaat om schakelbrommers. Aangezien je er zelf de ballen verstand van hebt kan ik alleen maar adviseren om iemand mee te nemen die er wel verstand van heeft anders loop je een groot risico een kat in de zak te kopen. Ik zou ook zeker, om dezelfde reden, geen project kopen. Dat gaat je meer ergernis en ellende opleveren dan plezier.
 
Die schakels zijn heel gewild, denk aan de Derbi's, en daarmee dus ook behoorlijk prijzig. Probleem is ook dat er relatief weinig van zijn. Jouw combinatie "een stuk schroot" te willen kopen met "0 verstand van alles met een motor" is geen ideale combinatie. ik zou je aanraden toch met iets simpelers te beginnen waar je voor minder geld een leukere versie van kan kopen.

Als jij voor je 1000 euro straks alleen maar aan het sleutelen bent (en dus misschien meer stuk aan het maken dan repareren) ben je het ook zo beu. Als je bijvoorbeeld een redelijk nette scooter koopt (die wel goedkoper te vinden zijn) dan kan je daar wat aan leren en is de basis gewoon goed om dagelijk mee te rijden.

Maar dit wil je vast niet horen
 
Sleutelen kun je leren, maar vervolgens moet je ook nog het juiste gereedschap hebben wat hard kan aantikken in totaal. Dus reserveer (als je nog niet specifieke dingen hebt) naast basis gereedschap nog maar 100 tot 150 euro voor het geval dat.

Ik zou het niet doen persoonlijk als je 0 ervaring hebt.
 
Back
Top