Opzoek naar een scooter

Macta

Well-Known Member
Hoi,

ik ben hier nieuw, met deze een gegroet aan iedereen ;)

Ik ben opzoek naar een scooter waar ik gezellig met mijn vrouwke achterop kan rondbollen.
Ik ben een totale noob op scooter gebied (ik ben van den tijd van de Camino) en weet niet waar te beginnen zoeken.
We zijn alle twee niet van de lichtste en het zou toch plezant zijn dat het scooter(ke) nog vooruit gaat met ons erop. *D
Uiteraard 50km/h (45 |( )
 
Advertisement - register to remove this

nieuw of 2dehands? ook belangrijk is of je een 2 of 4takt zoekt, een 4takt zal wat minder optrekken maar met die 45km begrenzing zal dat niet erg veel schelen tov 2takt. als je een ruim model zoekt zou ik voor een yamaha neo's (mbk ovetto) gaan die heb je tegenwoordig ook in 4takt.

zeker geen goedkoop chinees ding zoeken, heb je later meestal alleen maar problemen mee. (en als je hem wil verkopen krijg je er nog amper iets voor)
 
Waarschijnlijk 2de hands, 2/4takt hmm geen idee, op de nieuwere zal het alleen maar 4takt zijn zeker? 2takt ben ik gewoon van de camino, dat was wel een gesmos met die olie, 2takt pompen vind je trouwens zo snel niet meer aan de naftstation.

Alvast bedankt ;)
 
Een vriend heeft bedenkingen bij de kleine wieltjes van een scooter, dat deze sneller zouden slippen bij slecht weer of kasseiweg(kinderkopjes), is dit zo? Ik denk zo: amai, dan gaan er toch veel schuiven :#
 
Ik zou als je een beetje wilt rond touren voor een aprillia mijoto gaan,
rijd heerlijk en gaat toch een beetje vooruit, geen meuk en betaalbaar.
Of een Vespa, maar die is weer een stukkie duurder.
 
Een vriend heeft bedenkingen bij de kleine wieltjes van een scooter, dat deze sneller zouden slippen bij slecht weer of kasseiweg(kinderkopjes), is dit zo? Ik denk zo: amai, dan gaan er toch veel schuiven :#

juist kleinere wielen zullen stabieler zijn ..

er zijn ook veelk meer en betere banden voor te koop , zelfs winterbanden!!

dat kleine wielen niks zijn komt meestal van mensen die nog nooit op een scooter hebben gereden of ze niks aan vinden , maar vaak geen gegronde reden...

er zijn veel scooters waar je met zijn 2tjes op rond kunt rijden , maar ik zou wel voor een goed merk gaan.
 
lengte is ook iets om mee te nemen, ik heb dan een malaguti firefox is meer iets voor bestuurders die redelijk klein zijn, ben zelf dan 1,77 maar mijn vriendin is 1.65 +- en heeft best moeite op achterop te klimmen xD

is een 2t scooter en kan je goed met zn 2e op zitten doordat het een lange zadel is en omhoog loopt.

met neos heb ik vaak dat mensen er een beetje van af gleiden omdat het een vlakke zadel is en redelijk kort wat ik iig niet zo fijn vind en u zegt dat jullie niet de lichtste zijn :)
 
@Kretje
idd. de Vespa zijn duur (wel mooi), die aprilia ga ik zeker es opzoeken

@melf #50
bedankt voor de info, ik ben alvast overtuigd dat het een goed merk moet zijn

@ Michael M
goed punt! ik ben 1.80m mijn vrouw ook 1.65m
 
als daar injectie opzit zou ik deze NIET nemen..

@ MichaelM , waar ik vroeger werkte werden veel F15's verkocht , en veel aan lange/grote klanten , is er een prima scooter voor!

beter als je niet zo naar spoortief kijkt en functionalkiteit zijn dan scooters als Elyseo (nu Elystar) , Kymco dink etc. puur voor comfort!
 
Een Elystar (carburateur versie) heb ik al op het oog, nu zag ik ook een Kymco Spacer 50B, heeft iets weg van de Elystar maar de passagierszit is redelijk hoog en lijkt me wat smal? Iemand hier ervaring met?
 
Hier ben ik nogmaals ;)

Ik zag dat de Aerox een groot koppel heeft wat wel goed is voor 2 (zwaar)gewichten voort te trekken :)
Ik heb enkel bedenkingen bij de passagiers zit, deze lijkt me niet zo comfortabel of vergis ik mij?
 
Aerox is voor één persoon, namelijk een 16 jarig jochie met een pet :+

Maar zonder gekheid, aerox is geen tweepersoons scooter. Dan liever die neo's nog. Waarom niet twee scootertjes, stukken beter als je beide niet de kleinste/lichtste bent en wel vaak samen weg wil.
 
voordeel van een rox is dat hij beter zijn waarde houd in tegenstelling tot een neos 2dehands.

ik persoonlijk zou voor een 2takt gaan, in je 2de post gaf je aan dat het smossen was met olie enz, dat is nu gelukkig niet meer door het olietankje. trouwens olie van een tankstation is meestal slechte olie. daar heb je later alleen maar problemen mee. een 2takt kan je ook makkelijker zelf onderhouden.
 
Back
Top