opvulring in vertanding vivacity?

junnehj

Member
Hoi,

Ik ben bezig een vivacity 2takt te redden van de dood.

Toen ik de vertanding openmaakte (want geen aftap plug) kwam ik deze ring tegen (zie fotos)

In de technische tekeningen van de vivacity kan ik deze ring nergens terugvinden. Hij past wel mooi om het onderste asje en sluit precies aan met de vertandingsdeksel op dat asje. Ik heb ook niet kunnen zien hoe het zat aangezien alles eruit flikkerde bij het losmaken van de vertandingsdeksel. Iemand die hier ervaring mee heeft en met kan vertellen of dit er wel of niet in hoort? De Vivacity is al oud en geen idee wat er allemaal mee gebeurt is.
 

Attachments

  • 20230123_123119.jpg
    20230123_123119.jpg
    195.4 KB · Views: 11
  • 20230123_123059.jpg
    20230123_123059.jpg
    169.5 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Die shimring kan er prima tussen horen, heb er ook 1 tussen mn vertanding zitten en loopt net wat soepeler en minder speling erop. Dus zou hem gewoon terug zetten als je het weer inelkaar zet
 


NUMMER 13

Die vulringen zitten aan beide kanten op het midden asje.. Die horen daar te zitten.. Deze zorgen ervoor dat de tandwielen niet tegen het carter of deksel kan gaan schuren en dat dus kapot maken.

Als ze al in gaan slijten gebeurd het tegen die vulringen.. En dan is het vaak raadzaam als er flinke loopschade tegen aan zit.. Dat je deze shims beter kan vervangen.

Als die vulringen een bolling hebben kan je die het beste richting het asje monteren.. (dan werkt het als een soort bladveer)
 
Back
Top