Opvoerprobleem Yamaha Slider

ericie

Well-Known Member
Ik heb gisteren de carter van mijn Slider opengehaald omdat ik hem op wou voeren.
de prop was er al uitgehaald dus wou ik alleen de vario ring er nog uit hebben.
Nu bleek dus, dat die er al uit was, en toch maar 50km/u liep, ik heb me rolletjes van 5 gram vervangen naar 3 gram, hij slipt nu nog erger als eerst, maakt heel veel toeren (logisch) en rijdt nog maar 40 :p
Dus vroeg ik me af, of het zou kunnen dat mijn CDI vervangen is door een begrensde, aangezien deze Slider in 2005 waarschijnlijk opgevoerd, geregistreerd is in nederland.
 
Advertisement - register to remove this

Het rare is, als je bij een Slider, de prop er uit haalt en de vario, zou hij minimaal 60 moeten lopen, ook met de oude 5 grams rolletjes, zelfs nog harder, is wat mij verteld werd.
hij liep met de oude rolletjes namelijk ook maar 50
 
Last edited:
Het rare is, als je bij een Slider, de prop er uit haalt en de vario, zou hij minimaal 60 moeten lopen, ook met de oude 5 grams rolletjes, zelfs nog harder, is wat mij verteld werd.
hij liep met de oude rolletjes namelijk ook maar 50

zonder vario zal hij helemaal niet zo hard rijden denk ik..
zonder varioring wel gok ik..

een scooter zou inderdaad wel rond de 60 moeten kunnen zonder begrenzers :)
maar dat kan aan zoveel dingen liggen, zelfs de kleinste dingen zoals slappe banden..of een versleten v-snaar.
 
zonder vario zal hij helemaal niet zo hard rijden denk ik..
zonder varioring wel gok ik..

Vario ring ja* Mijn fout.

een scooter zou inderdaad wel rond de 60 moeten kunnen zonder begrenzers :)
maar dat kan aan zoveel dingen liggen,
zelfs de kleinste dingen zoals slappe banden..of een versleten v-snaar.

Eventjes een hele dom vraag dan, Waaraan, kan ik zien of mijn V-snaar versleten is.
 
als hij flink gerafeld is aan de zijkanten..
en als je een beetje terugdenkt wanneer hij voor het laatst vervangen is..
als dat al een jaar of wat geleden is zou je er eens een nieuwe in kunnen doen:)
 
De V-snaar is niet gerafeld, ik heb deze brommer afgelopen weekend van een kennis overgenomen die er erg weinig verstand van heeft, wel heeft hij me verteld dat hij een maand of 5 geleden een 'grote beurt' gehad heeft, of ze hierbij de V-snaar ook vervangen wist hij niet.
 
Misschien zitten er wat dingen dichtgekoold. Uitlaatpoortje, misschien is het luchtfilter vies, carburateur dicht met modder, noem het maar.

Een dealer zal het een worst wezen of hij 50 of 60 loopt, die knalt hem de deur uit zodra hij start en loopt.
 
Back
Top