Opvoeren

Janssenk

New Member
Hoii ik heb een piaggio zip 4t 2klepper brom en wil hem opvoeren dmv een polini highspeed variokit erin te zetten
hij loopt nu 52 op teller zonder varioring ik vraag me af hoe hard hij zal gaan met polini set

mvg kevin
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb nooit een polini variateur in een zip of vespa gezet.
Mijn vraag is waarom je geen malossi variateur neemt? Gaat langer mee dan polini en malossi heeft betere trekkracht.

Groet,

Edit:
Ik heb even onderzoek gedaan naar een 'Hi speeds variokit polini'. Deze zijn gemaakt voor piaggio gy6 2t en niet voor 4t.
Wel zijn er van 4t kymvo hi speed variokits maar die passen niet op die van piaggio.
Mijn advies is een malossi variateur halen en een grijze stekker cdi of kokusan cdi. Haal je makkelijk de 70 a 80 kmu geloof ik. (exacte resultaat weet ik niet vanwege hoe jou blok erop reageert).
 
Last edited:
Wat is piaggio gy6 als ik vragen mag?


Een sport vario hoeft niet perse je top te verhogen. Dus de ene haalt er 10km/u extra mee als je geluk hebt. En sommige komen niet verder als 3 km.

Wat wel verbeterd is vooral het oppakken in het begin en het constant zuiver lopen van de motor. Daardoor heb je minder dippen en of toeren die constant heen en weer gaan.
 
Wat is piaggio gy6 als ik vragen mag?


Een sport vario hoeft niet perse je top te verhogen. Dus de ene haalt er 10km/u extra mee als je geluk hebt. En sommige komen niet verder als 3 km.

Wat wel verbeterd is vooral het oppakken in het begin en het constant zuiver lopen van de motor. Daardoor heb je minder dippen en of toeren die constant heen en weer gaan.

Een gy6 piaggio blok? een gy6 blok? van Piaggio? logisch? :p ik zeg de volgende keer wel gewoon een piaggio blok :)

Ik heb zelf ervaring met malossi variateurs.. deze heb ik bij mijn scooter en bij vrienden hun scooter gemonteerd en hadden zeker minimaal een winst van 5 tot 10kmu. Deze sport vario's hebben zeker winst op topsnelheid
Van polini heb ik geen idee.
 
Sorry, maar een Piaggio blok en een GY6 blok zijn niet hetzelfde.. Iets als "Piaggio GY6" bestaat niet.

Ik heb wel ervaring met een Polini HiSpeed vario voor Piaggio 2T. Daar heb ik ongeveer +10km winst op top, maar het doortrekken verbeterd ook aanzienlijk.
 
Sorry, maar een Piaggio blok en een GY6 blok zijn niet hetzelfde.. Iets als "Piaggio GY6" bestaat niet.

Dan wil ik ook graag de toelichting ervan ;)

Ik heb wel ervaring met een Polini HiSpeed vario voor Piaggio 2T. Daar heb ik ongeveer +10km winst op top, maar het doortrekken verbeterd ook aanzienlijk.
Dit is een 4t, volgens de beschrijving past dit niet op een 4t?
 
Heeft dan nog iemand een tip. Ik wil hem graag 60 max 65 laten lopen
Grijze stekker cdi, alles origineel laten, misschien sproeier 80 erin en lichtere rollen.
 
Dan wil ik ook graag de toelichting ervan ;)
Neem bijvoorbeeld de cilinder:
GY6: https://www.easyparts.nl/Cilinder-B...R-4T-2V-(GY6)_(Motordelen-GY6-Motor)-p5833639
Piaggio: https://www.easyparts.nl/Cilinder-B...(Cilinders-Barikit-Gietijzer-4-Takt)-p5836614

Er is toch duidelijk verschil, en niet alleen in de cilinder, maar natuurlijk het hele blok.

Dit is een 4t, volgens de beschrijving past dit niet op een 4t?
Ik weet dat het om een 4T gaat, dat werd ook in het eerste bericht vermeld. Ik geef alleen mijn ervaring voor de 2T variant van de vario, omdat ik deze zelf ook heb.
 
Back
Top