Opvoeren Zip Piaggio 70cc

blurg

Well-Known Member
Heej,

Ik wil mijn Zip LC opvoeren met een 70, maar wel dat de boel zo lang mogelijk heel blijft. Zijn de Evo en MHR cilinders minder slijtvast dan bijv. de Gilardoni 70cc?

Moet de ontsteking voor een Evo/MHR ook per se vervangen worden bijv? Ik wil het namelijk houden bij een uitlaat en een grotere carb en dus is een Evo/MHR dan niet geschikt voor mijn doel. De bedoeling is dat dat ding gewoon harder gaat, maar niet -teveel- ten koste van de betrouwbaarheid van de scoot.

Wat denken jullie er van?

Jurgen
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd, de sproeier die ik er nu in heb zitten, dus alles std + Hebo Manston is een 62, en dat rijdt prima! De bougie is beetje bruin.

Wordt het trwns nog normaliter ook koffiebruin bij een 70cc?
of is dat alleen bij een std scoot?

Jurgen
 
Originally posted by blurg
Niet als ie nog in de dop zit nee, terwijl je beste vriend naast je half zuchtend en niet oplettend denkt van 'nog maar es kicken'.

:)

Hmm likken aan de bougie :rolleyes:
moet er eerlijk gezegt niet aan denken :D
vraagje hoe kwam je op het idee om het mengsel te "likken" ?
 
Omdat dat ding het niet deed, en ik druppels op de zuiger zag zitten, benzine is veel 'vluchtiger' en als je dan druppels ziet, dan denk je al gauw aan water, zodoende besloot ik om eens na te gaan of er antivries in het mengsel zat, dat stel je snel vast door het te proeven dus.

Jurgen
 
manston replica ging bij mij ook best op me std krukas ik heb enkelt me as vervangen omdattik tog me blok moets splitsen voor waterpomp dusja dan maar meteen doppler en een w poort cilinder ik had trouwens kleine 10.5 pk met me manston replica met std carb mhr vario hebo koppeling en polini 4 race de rest allemaal standaardik reed toen met een 74 sproeir en dat ging best
 
Back
Top