Opvoeren Zip Piaggio 70cc

blurg

Well-Known Member
Heej,

Ik wil mijn Zip LC opvoeren met een 70, maar wel dat de boel zo lang mogelijk heel blijft. Zijn de Evo en MHR cilinders minder slijtvast dan bijv. de Gilardoni 70cc?

Moet de ontsteking voor een Evo/MHR ook per se vervangen worden bijv? Ik wil het namelijk houden bij een uitlaat en een grotere carb en dus is een Evo/MHR dan niet geschikt voor mijn doel. De bedoeling is dat dat ding gewoon harder gaat, maar niet -teveel- ten koste van de betrouwbaarheid van de scoot.

Wat denken jullie er van?

Jurgen
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by blurg
Als ik die hier op zoek:
http://www.scootertuning.net/LeftMenu/Tuningparts.asp?Catid=2&Merkid=25&ID=276

Dan staat erbij 'andere krukas en lagers aan te raden'

Is dit niet iets teveel van het goeie dan?

Wat is het verschil tussen deze en de Gilardoni 70cc Alu?

Jurgen

Nee, nee dat ik zeker niet te veel van het goede, ander asje is nodig, neem Doppler met C3 lagers, voldoet prima :!

Het 'verschil' valt moeilijk te zeggen maar ik zelf zou voor de Manston Replica gaan, maar het zijn allebei goede cilinders.
 
Kneem toch de Gila denk ik, dan kan ik vandaag met originele as al blazen, hoeft mijn blok ook niet eronder uit en gesplitst te worden.
Bedankt in elk geval voor de reacties!
 
Bah, hij doet het niet. De scoot loopt heel even en dan stopt ie weer. Vervolgens is mijn bougie zeiknat.
andere sproeier geprobd, maar helpt ook niet.
Het lijkt wel of het mengsel niet goed is, morgen weer verder knoeien...

Std pia as is idd flink sterk, ben benieuwd hoe dat ding gaat gassen, mooi om te horen dat het in elk geval een goede keus is :)

Jurgen
 
JIEHOE!!!
Hij doet het!!

Wat was er nou? Gister ben ik gestopt nadat ik het mengsel vreemd vond smaken, beetje zoetig (anti-vries dus!!?)

Hij deed het dus niet, dus ik soggens vroeg op gestaan en met frisse moed weer verder. Cilinder en hele bende er weer af, andere voetpakking leek niet nodig, toch geprobeerd, hij moest dan toch ergens antivries lekken de cilinder in...
Alles goed gecheckt en het geheel er weer opgezet, bougie goed schoon en na 1 uur probben maar weer.
Bah, deed het dus weer niet, zelfde ongein, weer 5 slagen lopen en hij nokken ermee.
In een erotische opwelling heb ik aan de bougie gelikt, en ja hoor, wat ik gister ook al proefde: zoetigheid. Antivries dus weer.
AAAH!
Dan maar het hele koelsysteem legen, in principe zou het dan moeten gaan lopen, want dan valt er niets te lekken.
Nee hoor, na dat ik het compleet leeghad, weer aan de bougie likken (nee, nee, de buren hebben dat niet gezien :)
Nog steeds zoet!
Dan moet het in het carter zitten.
Dus ik een hele zooi benzine via het bougiegat in het carter gepleurd en kicken zonder bougie, hij proestte alles eruit en na dat ik de benzine toevoer eraf had gehaald en hem 'drooggekickt' had (en de vlotterbak) ging de bougie er weer op.
Lopen, nu 5 slagen, volgende keer 10 en hup, hij bleef lopen!
Vet guur dus, carter zat dus vol antivries van het afhalen van de originele cilinder :)

AAAAAAAAAAAAAAAAH!!

goed, wel weer leuk, die brommer ongein.

Nu heb ik alleen een 80 sproeier, en die is te groot! Vreemd, voor een Manston Replica met 17,5mm zou dat toch prima -eerder aan de kleine kant- moeten zijn.

Jurgen
 
LCDP: De scoot die ik verkoop is een andere Zip, ik ben nu met een nieuwe Zip SP Malossi bezig.

De uitlaat die ik nu nog hep is standaard, dus daar kan het iig wel mee te maken hebben ja, dat ik een kleinere sproeier nodig heb.
Ben nog op zoek naar Yasuni C16. Nadeel zijn ook weer de juten, misschien dat ik die C16 zwart kan spuiten en van die koel/beschermroosters van mijn std uitlaat over kan zetten :)
Carb wordt 19 of 21 ofzo, benk nog niet uit.

Meer voorbereiden? Tsja, ik wilde niet met lege handen naar huis :) En ach, wat had ik meer kunnen voorbereiden, wat is er anders aan een Hebo Manston Repl monteren dan een Gila ?

Morgen maar ff de sproeier uit die andere Zip vissen, dat moet iets van 68 zijn lees ik net.

Jurgen
 
Back
Top