Opvoeren Zip 50cc 4T2V 2011

Vincentvt123

New Member
Hoi,

Ik heb mijn Zip opgevoerd maar de topsnelheid is minder hoog dan die van andere mensen met dezelfde soort setup. Top is nu rond de 60 en het zou ongeveer 65 - 75 moeten zijn.

Setup:
Zip 50cc 4T2V 2011
Sproeier 80
6.1 gram rolletjes
Ducati CDI grijs ontgrensd
Fenom Performance uitlaat

Kan het misschien zijn dat ik een snor blok of vertanding heb? Of misschien nog iets aanpassen aan de transmissie?

Gr Vincent.
 
Advertisement - register to remove this

In een brom zit standaard 6,4 gram. Een grijze cdi noemen ze onbegrenst, maar dat is deze niet. De toeren begrenzer ligt hoger dan de standaard gele stekker cdi. Echter kan de grijze cdi volgens mij niet geheel ontgrensd worden en de gele wel.
 
60 is prachtig hoor voor 4T 50cc.
Kan zijn dat je met een verse snaar, sproeier 84 en luchtschroef wat verder open iets meer snelheid haalt (5-10km teller).
Brom sn snor vertanding is fabrieksaf hetzelfde voor piaggio 4T. Met 50cc geen aftermarket spul nodig.
 
Sproeiermaat 84 is te groot. Hier hoort in principe 78 in en max 80. Stelschroef op 2.5 slag. Je kan wel nog even checken of het spruitstuk geen valse lucht aanzuigt. Die lekken met regelmaat.
 
60 is prachtig hoor voor 4T 50cc.
Kan zijn dat je met een verse snaar, sproeier 84 en luchtschroef wat verder open iets meer snelheid haalt (5-10km teller).
Brom sn snor vertanding is fabrieksaf hetzelfde voor piaggio 4T. Met 50cc geen aftermarket spul nodig.
ik probeer al een tijdje mn luchtschroef goed af te stellen alleen ik kom er niet echt uit, ik heb een 18,5mm carb met sproeier 80, 6,1g rollen en gw malossi vario en turbokit. Hoe kan ik hem het beste afstellen want als ik hem dicht draai valt hij snel uit en open loopt ie niet echt goed ofz, hoe los ik het op?
 
ik probeer al een tijdje mn luchtschroef goed af te stellen alleen ik kom er niet echt uit, ik heb een 18,5mm carb met sproeier 80, 6,1g rollen en gw malossi vario en turbokit. Hoe kan ik hem het beste afstellen want als ik hem dicht draai valt hij snel uit en open loopt ie niet echt goed ofz, hoe los ik het op?
Je moet hem starten en tijdens dat hij aan staat / gestart is afstellen en luisteren wat er gebeurt en anders misschien luchtfilter of carb schoonmaken.
 
ik probeer al een tijdje mn luchtschroef goed af te stellen alleen ik kom er niet echt uit, ik heb een 18,5mm carb met sproeier 80, 6,1g rollen en gw malossi vario en turbokit. Hoe kan ik hem het beste afstellen want als ik hem dicht draai valt hij snel uit en open loopt ie niet echt goed ofz, hoe los ik het op?
Scooter warm rijden, draaien aan de mengselschroef en je hoort de toeren oplopen tot een moment dat de toeren ineens zakken. Dan kwart slag terug en stationair schroef afstellen
 
Back
Top