Beste allen,
Mijn broertje heeft een Zip 4takt v2 uit 2018. Dit was eerst een snorscooter maar is omgekeurd naar brom. Wij hebben van het weekend een 80cc cilinder geïnstalleerd maar zijn niet helemaal tevreden over het resultaat. Vandaar mijn vraag. Wat kunnen wij het beste aanpassen. Momenteel loopt hij onbegrensd (met begrenzer met afstandsbediening) 60 gps.
Setup:
Zip 4takt 2V 2018
80cc cilinder
CDI met afstandsbediening (ontgrensd)
9gr rollen (lijkt mij erg zwaar)
verwijderde varioring
Carbon Bullet uitlaat (met db-killer)
Nu heb ik via een andere post te horen gekregen dat het niet aanpassen van de hoeveelheid benzine slecht is voor de cilinder (door het te arm lopen). Dit ging over een andere brommer. Is dit bij een zip ook nodig? Zo ja wat moet ik hier voor aanschaffen?
Het doel is om hem uiteindelijk rond de 70km/uur te laten lopen met nog goede trekkracht (mijn broertje is een grote jongen en rijd af en toe ook met iemand achterop)
Mijn broertje heeft een Zip 4takt v2 uit 2018. Dit was eerst een snorscooter maar is omgekeurd naar brom. Wij hebben van het weekend een 80cc cilinder geïnstalleerd maar zijn niet helemaal tevreden over het resultaat. Vandaar mijn vraag. Wat kunnen wij het beste aanpassen. Momenteel loopt hij onbegrensd (met begrenzer met afstandsbediening) 60 gps.
Setup:
Zip 4takt 2V 2018
80cc cilinder
CDI met afstandsbediening (ontgrensd)
9gr rollen (lijkt mij erg zwaar)
verwijderde varioring
Carbon Bullet uitlaat (met db-killer)
Nu heb ik via een andere post te horen gekregen dat het niet aanpassen van de hoeveelheid benzine slecht is voor de cilinder (door het te arm lopen). Dit ging over een andere brommer. Is dit bij een zip ook nodig? Zo ja wat moet ik hier voor aanschaffen?
Het doel is om hem uiteindelijk rond de 70km/uur te laten lopen met nog goede trekkracht (mijn broertje is een grote jongen en rijd af en toe ook met iemand achterop)