Opvoeren Vespa 2020 e5

Vivacity1231

New Member
Hai,
Ik ga naar school op een Vespa sprint 2020 e5. Er zit nu een malossi vario in met witte drukveer en 7,5 gram rollen. Hoe zou ik hem verder kunnen opvoeren met een ecu, of is dat de moeite niet waard. Ik hoor steeds verschillende verhalen over de topsnelheid.
 
Advertisement - register to remove this

Lekker origineel laten, de kosten zijn de snelheidswinst niet waard.
Zeg nou eens eerlijk, wat is nu je tijdwinst of je nu met 45 kmpu of met 55 kmpu van kruispunt naar verkeerslicht naar rotonde rijdt?
Vooral als je bedenkt dat het halen van de topsnelheid, ook met een snelle ECU, een bijna een minuut duurt.
 
Lekker origineel laten, de kosten zijn de snelheidswinst niet waard.
Zeg nou eens eerlijk, wat is nu je tijdwinst of je nu met 45 kmpu of met 55 kmpu van kruispunt naar verkeerslicht naar rotonde rijdt?
Vooral als je bedenkt dat het halen van de topsnelheid, ook met een snelle ECU, een bijna een minuut duurt.
Ik rij vooral door de polder, ik denk dat het daarover wel fijn zou kunnen zijn. Ik vraag me af of het vermogen ook toeneemt met een ecu?
 
Als je zelf denkt dat de tijdwinst de kosten wel waard zijn, kijk eens op Youtube naar het kanaal van Joey Schaar of gebruik de zoekfunctie van dit forum, er zijn draadjes genoeg over dit onderwerp.
 
Als je zelf denkt dat de tijdwinst de kosten wel waard zijn, kijk eens op Youtube naar het kanaal van Joey Schaar.
Voor de topsnelheid alleen wil ik het niet doen. Ik vraag me af of de trekkracht ook beter wordt. Zo is de topsnelheid veel lager met iemand achterop, zou een ECU hier een verschil in kunnen maken?
 
Vespa/Zip IGet scooters hebben k*t motorblokken om een beetje te kunnen opvoeren. En met alleen de ECU ga je maar misschien 5KM/U harder. Is niet de moeite waard op dit soort scooters.
 
Back
Top