Opvoeren van 50cc, tot hoever?

OlivierN

Active Member
Hoi!
Ik moet een nieuwe cilinder hebben voor mijn sym mio brom (2008) en wil eigenlijk een iets grotere. Maar ik wil niet een nieuwe uitlaat ervoor moeten kopen. Tot hoeveel cc kan dit en wat moet ik hiervoor erbij kopen? (bij rolletjes etc.)
Ik heb al een onbegrensde cdi en hij gaat nu ongeveer 55. (Varioring is eruit)
 
Advertisement - register to remove this

Kerel stop met reageren als je niet helpt.
Hij moet harder da wil ik
Niet gelijk boos worden als de antwoorden niet voldoen aan je verwachting.
Een grotere cilinder kan zorgen voor een betere optrek niet voor een hogere snelheid.
Daarvoor zal je meer aan moeten passen.
Post automatically merged:

Kerel stop met reageren als je niet helpt.
Hij moet harder da wil ik
Dat is je vraag niet, je zegt dat je een een nieuwe cilinder moet hebben.
 
Niet gelijk boos worden als de antwoorden niet voldoen aan je verwachting.
Een grotere cilinder kan zorgen voor een betere optrek niet voor een hogere snelheid.
Daarvoor zal je meer aan moeten passen.
Post automatically merged:


Dat is je vraag niet, je zegt dat je een een nieuwe cilinder moet hebben.
Ja omdat ie kapot is maar dat is mn hele punt niet. Ik moet een nieuwe cilinder, en ik wil een grotere dan 50cc. En die sparky zegt alleen maar dingen waar ik niks aan heb dus daarom die rea. Betere optrek is al een stap, wat zou ik er nog bij moeten nemen voor een andere snelheid? En wat is de beste setup voor bijvoorbeeld een 60cc?
 
Als de vraag niet geheel duidelijk is kun je dit nou eenmaal verwachten...
Bovendien valt er voor de Sym (welke dan ook) zat te vinden op het forum zelf!
D.m.v. de zgn. search button te gebruiken bijvoorbeeld welke rechts bovenin staat...

De max is sowieso 65cc en daarvoor hoef je niks aan te passen, behalve dan de carburateur setting.
Andere sport en/of race vario kan altijd nog mits je deze al niet hebt!
Top ligt dan gemiddeld tussen de 60/65 km/u!
 
Als de vraag niet geheel duidelijk is kun je dit nou eenmaal verwachten...
Bovendien valt er voor de Sym (welke dan ook) zat te vinden op het forum zelf!
D.m.v. de zgn. search button te gebruiken bijvoorbeeld welke rechts bovenin staat...

De max is sowieso 65cc en daarvoor hoef je niks aan te passen, behalve dan de carburateur setting.
Andere sport en/of race vario kan altijd nog mits je deze al niet hebt!
Top ligt dan gemiddeld tussen de 60/65 km/u!
Hey, thanks, duidelijk antwoord. Ik ga er naar kijken.
 
Als de vraag niet geheel duidelijk is kun je dit nou eenmaal verwachten...
Bovendien valt er voor de Sym (welke dan ook) zat te vinden op het forum zelf!
D.m.v. de zgn. search button te gebruiken bijvoorbeeld welke rechts bovenin staat...

De max is sowieso 65cc en daarvoor hoef je niks aan te passen, behalve dan de carburateur setting.
Andere sport en/of race vario kan altijd nog mits je deze al niet hebt!
Top ligt dan gemiddeld tussen de 60/65 km/u!
op de oudere types sym zit er een gy6 blokje daar zijn nog grotere cilindermaten voor te vinden op de nieuwere na 2012 ofzo (weet ik niet zeker) zit er de sym originele blok op die niet hoger dan 65cc kits heeft
 
Ik heb geen sym, maar gebruik nu een 50cc uitlaat op een 125cc lifan blok. Kan er waarschijnlijk meer vermogen uithalen als ik er een andere demper ofz op zet, maar hij loopt zo prima
 
op de oudere types sym zit er een gy6 blokje daar zijn nog grotere cilindermaten voor te vinden op de nieuwere na 2012 ofzo (weet ik niet zeker) zit er de sym originele blok op die niet hoger dan 65cc kits heeft

Nee, voor bouwjaar 2005 zat er een imitatieblok op van Kymco, wel type GY6-1P139QMB.
Daarna kwam het 1e type (eigen) motorblok (GY6-1P137QMA) van Sym zelf.
In 2009 kwam Sym met de XS-1P37QMA-2 op de proppen...
Inmiddels zitten we al op type 3, dus is en blijft de max 65cc!

Ik heb geen sym, maar gebruik nu een 50cc uitlaat op een 125cc lifan blok. Kan er waarschijnlijk meer vermogen uithalen als ik er een andere demper ofz op zet, maar hij loopt zo prima

Lijkt me niet echt relevant in deze!
 
Last edited:
Nee, voor bouwjaar 2005 zat er een imitatieblok op van Kymco, wel type GY6-1P139QMB.
Daarna kwam het 1e type (eigen) motorblok (GY6-1P137QMA) van Sym zelf.
In 2009 kwam Sym met de XS-1P37QMA-2 op de proppen...
Inmiddels zitten we al op type 3, dus is en blijft de max 65cc!



Lijkt me niet echt relevant in deze!
Wat is precies het verschil tussen beide sym eigen blokken? (een kleine aanpassing?)
 
Een grotere cilinderinhoud maar geen betere uitlaat heb je eigenlijk zo goed als niets aan. Het zijn vaak juist de uitlaten die extra vermogen uit de cilinder trekken.

Maargoed als ie 55 loopt is ie niet kapot toch? Of jij wil gewoon perse een nieuwe cilinder erop?
 
Back
Top