Opvoeren piaggio zip 4t 50cc

Joeptoepboep

New Member
Hey ik wil graag mijn piaggo zip 4t 50 cc opvoeren wil dat die rond de 70 loopt het liefst iets er boven hij is nog helemaal origineel aan onderdelen hoe kan ik hem het beste opvoeren, En niet voor een te groot bedrag :)
 
Advertisement - register to remove this

Hi,

Ik had zelf met een kokusan cdi de 60kmu gehaald met sproeier 78 en 80 voor de rest volledig standaard! (wel doorgezaagd)
Een Malossi Variateur helpt ook flink!

Ik denk dat je rond de 100 euro zeker klaar bent om 65 a 70kmu te halen.

Wel handig voor jezelf of het een SNOR of BROM is!!!
Een snor mag je niet opvoeren en kan ook niet op deze forum.
Een BROM is wel makkelijker op te voeren kijk maar naar bovenstaand!

Ook kan helpen bij een BROM is een grijze stekker CDI, standaard met deze haal je de 60 (MEnsen halen ook de 75 ermee.. maar dan moet je het doorzagen en dus de toerenbegrenzer uitschakelen)
Een kokusan is een grijze stekker met een bruine of groene stip.
 
Zet er een ducati grijze cdi erin met sproeier 80 en je bent klaar.. Loopt dan ongeveer 68 km op de teller.

@ hierboven in de ducati grijs zit geen begrenzer in.. Misschien alleen een max toeren begrenzer die de toeren in toom houd. Voor de rest is de volledig ontgrenst.
 
Zet er een ducati grijze cdi erin met sproeier 80 en je bent klaar.. Loopt dan ongeveer 68 km op de teller.

@ hierboven in de ducati grijs zit geen begrenzer in.. Misschien alleen een max toeren begrenzer die de toeren in toom houd. Voor de rest is de volledig ontgrenst.

Sorry hoor, maar volgensmij heb jij je niet goed ingelezen.. een ducati grijs heeft wel degelijk een toerenbegrenzer. Alleen heel moeilijk te vinden.
 


Er staat toch ontgrenst of heb ik het aan mijn ogen?:rolleyes:


De Ducati CDI met gele stekker zal je zelf nog moeten inzagen om hem snel te krijgen, die met de grijze stekker is gewoon al onbegrensd als je hem koopt.

Er is verder geen verschil in topsnelheid tussen de gele(mits ingezaagd)/grijze stekker.

De CDi met grijze stekker kan je dus niet dmv een schakelaar weer begrenzen.

Gebruiker is Jeroen Mantel van Beumer de jong scooters.


Ducati CDI Ontgrenst | Vespa / Piaggio / Derbi / Aprilia - 4Takt 2V


Hoeveel bronnen wil je nog meer??




Snel is overigens ontgrensd als je dat niet wist.
 


Er staat toch ontgrenst of heb ik het aan mijn ogen?:rolleyes:




Gebruiker is Jeroen Mantel van Beumer de jong scooters.


Ducati CDI Ontgrenst | Vespa / Piaggio / Derbi / Aprilia - 4Takt 2V


Hoeveel bronnen wil je nog meer??




Snel is overigens ontgrensd als je dat niet wist.

Maar 1 vraag, heb je ooit gehoord van een toerenbegrenzer die ik al genoemd hebt.. DIT IS NOG STEEDS BEGRENSD.. als ik kijk naar een kokusan (doorgezaagd) en een grijze stekker (doorgezaagd) is een kokusan toch beter. Kokusan is ontgrensd als je het doorzaagd.. een grijze stekker niet die heeft nog een aparte begrenzer.

Ik heb hier veel mee ge-experimenteert. Dus ik heb hier wel verstand van jammer genoeg.
 
Kokosan is rommel uit Vietnam.. Ook die mitsiboshi riem.. Bezuinigd op onderdelen.. Maar dat doen zie in Azie maar al te graag om alles op de laatste cent uit te knijpen.. Ducati is veel degelijker spul.

Kokusan is ontgrensd als je het doorzaagd.. een grijze stekker niet die heeft nog een aparte begrenzer.

Dat komt omdat je de grijze ducati niet door kan zagen omdat hij juist niet begrensd is.. Die kokusan word als standaard OEM onderdeel geleverd.
En orgineel hoort hij op de CDI begrensd te zijn, dat is wat die kokusan cdi doet. Waarom ik zeg dat kokusan troep is. Omdat die dingen vaker problemen / elektrische storingen geven.. En dan is de cdi kapot en doet je scooter niks meer en kan je de cdi in de afval bak werpen.


Ik heb hier veel mee ge-experimenteert. Dus ik heb hier wel verstand van jammer genoeg.

Nou dan blijf je toch lekker in je eigen wereld dromen, heb daar verder geen problemen mee.


Oh en weet je waarom ducati beter is, de kwaliteit is gewoon super + plus je kan bij ducati een eigen custom cdi laten produceren op eigen wensen.

Dit kan niet als particulier, wel als bedrijf.. Dit heeft twins scooter service ook gedaan namelijk, die hebben eigen ducati cdis laten maken..
 
Kokosan is rommel uit Vietnam.. Ook die mitsiboshi riem.. Bezuinigd op onderdelen.. Maar dat doen zie in Azie maar al te graag om alles op de laatste cent uit te knijpen.. Ducati is veel degelijker spul.

Kokusan is ontgrensd als je het doorzaagd.. een grijze stekker niet die heeft nog een aparte begrenzer.

Dat komt omdat je de grijze ducati niet door kan zagen omdat hij juist niet begrensd is.. Die kokusan word als standaard OEM onderdeel geleverd.
En orgineel hoort hij op de CDI begrensd te zijn, dat is wat die kokusan cdi doet. Waarom ik zeg dat kokusan troep is. Omdat die dingen vaker problemen / elektrische storingen geven.. En dan is de cdi kapot en doet je scooter niks meer en kan je de cdi in de afval bak werpen.


Ik heb hier veel mee ge-experimenteert. Dus ik heb hier wel verstand van jammer genoeg.

Nou dan blijf je toch lekker in je eigen wereld dromen, heb daar verder geen problemen mee.


Oh en weet je waarom ducati beter is, de kwaliteit is gewoon super + plus je kan bij ducati een eigen custom cdi laten produceren op eigen wensen.

Dit kan niet als particulier, wel als bedrijf.. Dit heeft twins scooter service ook gedaan namelijk, die hebben eigen ducati cdis laten maken..

Zijn wij bedrijven? Nee, denk het niet

In mijn eigen wereld dromen? Er is wel DEGELIJK VERSCHIL tussen de kokusan en ducati.. ik laat jou raden wat het is, buiten kwaliteit om.

Ik heb laatst het nog met @meijershaarlem erover gehad wat een goeie ONTGRENSDE cdi is, de grijzer stekker cdi is wel degelijk begrensd met een toerenbegrenzer.. wat ik al meerdere malen verteld hebt. Een kokusan heeft een begrenzer, gewoon hetzelfde als een gele ducati. Maar als je de grijze stekker doorzaagd heb je de toerenbegrenzer nog niet. Kokusan is daarom een stuk beter om sneller te gaan (maar lijkt niet op een ducati cdi), een kokusan kan je doorzagen en je hebt de begrenzer

Maarja wil hier niet meer verder op in @eurokit iedereen heeft zo'n zijn mening over bepaalde cdi's.
 
Kokosan is rommel uit Vietnam..

Kokusan is van origine Japans en gewoon goed.
De Kokusan CDI zoals we die tegenwoordig tegenkomen is een replica van de Ducati variant.
Maar er circuleert ook een imitatie en/of replica van de Kokusan over het www en worden we belazerd waar we bij staan!

Jaren geleden in de Zündapp en Kreidler tijd was de Kokusan ontsteking en CDI een toppertje voor de meeste brommerfanaten.
In die tijd had je maar een fabrikant totdat de kloonrevolutie begon...

Fabrikant A en B deden het goed, maar toen kwam fabrikant C en deze slingerde de ''imitatie'' Kokusan de wereld in!
In die tijd was er ook al een discussie gaande welke nou beter was?!

Tegenwoordig is er geen touw meer aan vast te knopen welke nou goed is en welke niet!
Dealim is Koreaans, maar ook zij zijn uitgeweken naar Vietnam en maken ook gebruik van de Kokusan CDI uit fabriek C.

Mijn ervaring dateert van 30 jaar geleden, kan me voorstellen dat we inmiddels bij fabrikant P zijn beland.
Voegt voor de rest niet zo veel toe aan deze thread, maar in vroeger tijden was Kokusan echt de nummer 1 onder de schakelbrommers.

Nu maar weer on topic mensen, en wees nu is lief voor elkaar!
 
Hey ik wil graag mijn piaggo zip 4t 50 cc opvoeren wil dat die rond de 70 loopt het liefst iets er boven hij is nog helemaal origineel aan onderdelen hoe kan ik hem het beste opvoeren, En niet voor een te groot bedrag :)
Ik heb een zip 4 takt met een duccatie cdi grijzen stekker en een mallossie vario met rollen van 7,5 maar hij komt niet van de plek kan dit aan de sproeier liggen ?
 
Last edited:
Back
Top