Opvoeren piaggio zip 4t 50cc 2v

Monic241

New Member
Hallo,

Ik heb nu al weer een paar weekjes mijn zip gekocht met ongv 3800 kilometer op de teller. Het betreft een piaggio zip uit 2017 geel kenteken. Hij is voor zo ver ik weet volledig orgineel alleen de varioring is eruit. Nu vind ik dat hij erg langzaam op trekt en met windje mee en na een hele lange tijd (10 á 15 seconden) loopt die pas 52 op de teller. Nu wilde ik sowieso al de scooter opvoeren alleen is mijn vraag wat ik moet allemaal halen en wat kan ik eruit halen?

Ik wil er sowieso een begrenzer in met een afstandbediening.
Malossi multivar, weet niet hoeveel dit oplevert. Las trouwens ergens dat die malossi rollen 3x niks waren
Anders als de malossi multivar het niet waard is hoeveel gram rollen zou het beste zijn?
En tot slot aan welke sproeier maat zou ik moeten denken? Wat is dan ook uiteindelijk het meest haalbare uit zo'n 4takt kwa top snelheid en trekvermogen.

Ik hoor graag van jullie bij voorbaat dank!
 
Advertisement - register to remove this

Als je voor het minste geld je scooter zou willen opvoeren zou ik zelf deze dingen doen:

Malossi multivar met 5,7 gram rollen
Luchtfilter element van malossi met de goeie sproeier
Onbegrensde cdi voor de top snelheid.

De multivar is zeker aan te raden. Alleen zou ik inderdaad geen malossi rollen gebruiken. Die slijten inderdaad abnormaal snel.

En natuurlijk zal een 80cc sneller zijn met accelereren, maar het is nogal wat om zelf te installeren en veel mensen doen het daarom niet.
 
Bedankt voor jullie antwoorden ik zal er dan sowieso wel een multivar inzetten met andere rolletjes. Ik ben sowieso wel op zoek naar een begrenzer zijn er mensen die mij er 1 kunnen aanbevelen?
 
persoonlijk zou ik gewoon een eurobegrenzer of 2 draadjes met een schakelaar aan de cdi vast knutselen. Scheelt een hoop geld
Zelf ben ik niet zo heel handig in dat knutselen misschien dat er ergens een instructiefilmpje of iets is? Of misschien dat er iemand wat voor mij kan maken?
 
dat draadje wat je in de video zit is degene die je doorzaagt. Als je dan aan ieder een draadje maakt en er een schakelaartje of eurobegrenzer tussen doet kan je hem van begrenst naar onbegrenst schakelen. Is niet heel lastig
Post automatically merged:

ik kan er geen video van vinden maar je krijgt dan zoeits;
 
Als je voor het minste geld je scooter zou willen opvoeren zou ik zelf deze dingen doen:

Malossi multivar met 5,7 gram rollen
Luchtfilter element van malossi met de goeie sproeier
Onbegrensde cdi voor de top snelheid.

De multivar is zeker aan te raden. Alleen zou ik inderdaad geen malossi rollen gebruiken. Die slijten inderdaad abnormaal snel.

En natuurlijk zal een 80cc sneller zijn met accelereren, maar het is nogal wat om zelf te installeren en veel mensen doen het daarom niet.

Zijn dit de juiste rollen voor 5,7 gram? https://www.zandri.nl/motoronderdelen/variateurrollen/variateur-rollenset-19x15-5-leovinci.html
 
Ik heb de malossi multivario met 7,5 gram malossi rollen en sproeier 78
Turbokit uitlaat zonder db killer en een begrenzer van begrenzer.nl. ik heb ook getest of de begrenzer verschil maakte met een doorgezaagde cdi dat doet die niet er 0,0 verschil.

Top 65kmpu teller meer krijg ik niet uit die 50cc ik vermoed dat ik snor vertanding heb.

rete snel naar top en trekt meteen op.
 
Ik heb de malossi multivario met 7,5 gram malossi rollen en sproeier 78
Turbokit uitlaat zonder db killer en een begrenzer van begrenzer.nl. ik heb ook getest of de begrenzer verschil maakte met een doorgezaagde cdi dat doet die niet er 0,0 verschil.

Top 65kmpu teller meer krijg ik niet uit die 50cc ik vermoed dat ik snor vertanding heb.

rete snel naar top en trekt meteen op.
Ik heb dezelfde setup alleen geen multivar en normale uitlaat maar ik merk zeker wel verschil tussen een begrenzer en een ducati cdi
 
Dan trekken ze je voorkap eraf, en zien ze 2 draadjes uit je cdi wat niet hoort
doen ze niet ik heb exact dat een cdi met 2 groene draden naar een schakelbaar relay kastje
Post automatically merged:

Ik heb dezelfde setup alleen geen multivar en normale uitlaat maar ik merk zeker wel verschil tussen een begrenzer en een ducati cdi
Ik had het hier ook over een doorgezaagde kokusan standaard cdi
 
Wat een onzin. Als ze je niet met hoge snelheden aan zien komen en je gewoon beleefd bent hebben ze geen enkele reden om de hele scooter uit elkaar te halen
 
Back
Top