Opvoeren Piaggio Zip 4T 2016

TeunZip

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb dus vorige jaar een Zip 4T gekocht (brom!). De varioring is reeds verwijdert en hij rijdt nu ongeveer 55 op de teller. Dit is allemaal heel leuk en aardig, maar de acceleratie vind ik nog ietwat aan de lage kant. Nu heb ik natuurlijk al een hoop op internet gelezen over cdi's ontgrenzen, andere rolletjes, lichtere veren en de uitlaat (heb een ixil megafoon erop).

Ik wil hem eigenlijk niet te hard laten lopen (niet harder dan 65), maar de acceleratie wel omhoog krijgen. Wat zouden jullie aanraden? Er staat zoveel op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het liefst blijf ik natuurlijk zo lang mogelijk van de CDI af.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
 
Advertisement - register to remove this

..Hard optrekken gaat altijd gepaard met Pk`s en vertanding .Bij standaard spul kan je vergeten wat jij wil .
Om hogere Snelheid te halen kan je een andere Vario Monteren , echter de acceleratie zal vrijwel hetzelfde blijven .
Een andere uitlaat heeft vrijwel geen nut op een 4-takt 50 Cc , en is weggegooit geld .
 
..Hard optrekken gaat altijd gepaard met Pk`s en vertanding .Bij standaard spul kan je vergeten wat jij wil .
Om hogere Snelheid te halen kan je een andere Vario Monteren , echter de acceleratie zal vrijwel hetzelfde blijven .
Een andere uitlaat heeft vrijwel geen nut op een 4-takt 50 Cc , en is weggegooit geld .

Hoi,
Bedankt voor je snelle antwoord! Echt hard optrekken hoeft niet perséé, maar wat harder dan standaard is mijn doel. Sproeiers, rollen en trekveren veranderen zou dan geen invloed hebben (op acceleratie of top) dus? Of moet ik hiervoor mijn cdi ook vervangen met een ontgrensde cdi?
Ohja, die uitlaat was meer voor de looks en het wat sportievere geluid. Uiterlijk is ook wat waard :).
 
Cilinder vervangen lijkt me net iets te veel van het goede, top vliegt dan ook omhoog. Het liefst hou ik hem rond de 60, maar wel snel naar de 60. Lage top met een hoge acceleratie (Beetje als een Tesla :p). Zou het plaatsen van een ducati cdi (http://www.zandri.nl/bobine-cdi-unit-45km-cen-scopia4t2v-ducati-639978.html) met gele stekker hierbij helpen? En dan iets lichtere rolletjes en iets stuggere veertjes?
 
Cilinder vervangen lijkt me net iets te veel van het goede, top vliegt dan ook omhoog. Het liefst hou ik hem rond de 60, maar wel snel naar de 60. Lage top met een hoge acceleratie (Beetje als een Tesla :p). Zou het plaatsen van een ducati cdi (http://www.zandri.nl/bobine-cdi-unit-45km-cen-scopia4t2v-ducati-639978.html) met gele stekker hierbij helpen? En dan iets lichtere rolletjes en iets stuggere veertjes?

Ducati cdi met gele stekker is een begrensde dus zou ik niet doen. Ducati cdi met grijze stekker is een onbegrensde cdi en hij zal daardoor ietsje sneller optrekken.
 
..Hard optrekken gaat altijd gepaard met Pk`s en vertanding .Bij standaard spul kan je vergeten wat jij wil .
Om hogere Snelheid te halen kan je een andere Vario Monteren , echter de acceleratie zal vrijwel hetzelfde blijven .
Een andere uitlaat heeft vrijwel geen nut op een 4-takt 50 Cc , en is weggegooit geld .

Wat is de ideale vertanding voor een hogere top (Piaggio Zip 2t/4t snor), waar kan ik die kopen en hoe installeer ik die en of waar kan ik die laten installeren? Ik wil een minimale top van 85 is dat mogelijk?
 
Wat is de ideale vertanding voor een hogere top (Piaggio Zip 2t/4t snor), waar kan ik die kopen en hoe installeer ik die en of waar kan ik die laten installeren? Ik wil een minimale top van 85 is dat mogelijk?

Dus... jij wil 85km/u zonder Helm op je Snorfiets ???? Je Spoort niet Man ... Ik denk dat je meer antwoord op een Snorfiets Forum kan vinden dan hier.
 
Mag ik je wat vragen Teun.. Trekt zo`n piaggio 4takt 2 valve nog een beetje lekker op? Hoor namelijk dat dit dingen sloom zijn..
 
Cilinder vervangen lijkt me net iets te veel van het goede, top vliegt dan ook omhoog. Het liefst hou ik hem rond de 60, maar wel snel naar de 60. Lage top met een hoge acceleratie (Beetje als een Tesla :p). Zou het plaatsen van een ducati cdi (http://www.zandri.nl/bobine-cdi-unit-45km-cen-scopia4t2v-ducati-639978.html) met gele stekker hierbij helpen? En dan iets lichtere rolletjes en iets stuggere veertjes?

Volgens Volgas met Joey op youtube werkt een Top performance rode cdi het beste..
 
Wat is de ideale vertanding voor een hogere top (Piaggio Zip 2t/4t snor), waar kan ik die kopen en hoe installeer ik die en of waar kan ik die laten installeren? Ik wil een minimale top van 85 is dat mogelijk?

Remblokjes verwijderen, Helium in je banden doen., wat zwaardere ventieldopjes monteren.. De mount everest op klimmen, en op het hoogste punt met je scooter eraf.
Dan ga je zelfs nog sneller dan 85km/u. Neem aan dat dat je vraag was?
 
Back
Top