opvoeren honda vision

asfaltmaffia

Veni, vidi, vagina..
Heb voor de fun een honda vision
Nu loopt dit kamikazehok net 40
Echt veel harder is niet vertrouwd met trommelremmen ,maar als ie maar de 50/55 haalt ben ik al tevreden
De vraag is waar zitten de begrenzers

Cdi van honda er al uit gehaalt en 1 van een peug erin maakt geen verschil
vario is niet begrenst
Lucht filter is 1 gat bijna dicht en ander open
Vermoed dat er in de uitlaat nog een prop zit misch??
de uitlaat is een sito plus voor honda

http://www.easyparts.nl/showarticles...-Met-In-E.html

Wie o wie weet het
 
Advertisement - register to remove this

een vision gaat std ook niet sneller dan 40 , dat klopt , als je 50/55 wilt rijden zou ik eerst een andere variateur erin zetten en goed afstellen.

zover ik weet is er niks begrensd verder.

de cdi is niet begrensd.

omdat het een Sito plus is KAN het zijn dat er een prop in zit , normaal gesproken loopt ie er namelijk net iets sneller mee , maar dat is MITS de scooter verder in goeie staat is , dwz niet goeie cilinder etc.



luchtfilter is ook niet begrensd.

verder , normaal gesproken zijn de remmen van een vision gewoon zeer goed , alleen dan moeten ze wel goed in orde zijn..
 
Scooter komt bij de dealer weg
Dus helemaal nagekeken
geen rare geluiden of haperingen
Vario is dezelfde als peugeot en onbegrenst
Cdi is dezelfde als peugeot en maakt inderdaad geen verschil
Uitlaat er net onderweg zat inderdaad een kegel in
deze is nu eruit
sproeier is 65
denk dat ik wel 4 maten omhoog kan of 2??
Trommelrem remt wel goed ,maar ben zo de schijfremmen gewend
kwestie van wennen denk ik
 
de variateur is niet hetzelfde als een Peugeot..

tenzij je een Peugeot Rapido bedoelt..

andere vario helpt bij een vision meestal.

uitlaat zit niet verstopt? cilinder 100% goed?

normaal gesproken moet ie zo toch wel de 50 aantikken.
 
dan moet je toch denken aan minimaal een andere vario.

visions zijn gewoon vrij sloom.

waar heb je de prop gevonden in de uitlaat btw?

en mischien moet je iets anders afstellen nog.
 
dan moet je toch denken aan minimaal een andere vario.

visions zijn gewoon vrij sloom.

waar heb je de prop gevonden in de uitlaat btw?

en mischien moet je iets anders afstellen nog.
Optrekken doet ie wel goed
Andere vario kan of nieuwe rollen.
Cilinder wil ik er nog niet af halen ivm dat ie goed start en loopt
Prop zat in de uitlaat ook de poort even wat schoon gemaakt
Verders zijn luchtfilter en bougie vervangen
Carb is schoongemaakt en ipv sproeier 65 een 70 gemonteeert
Nu loopt ie ong 43/45
 
tja , wat de meesten zullen doen is minimaal een andere vario en een snel uitlaatje , en om echt wat sneller te gaan nog een snellere 50cc cilinder erop , eventueel met iets langere vertanding.
 
raar ik heb ook een vision en dat ding trekt std al tot 50-53km/h .
maar ga deze week nieuwe stukken opzetten bij mij ging hij eerst ook zo sloom en heb toen een nieuwe std carburator gekocht en toen liep hij 50-53.

ff vermelden heb wel honda vision met-in
 
Last edited:
Wat is het verschil tussen een vision en met-in dan wil dat wel eens weten
Misch word de cilinder wel minder hoor of rollen
Maar zolang het na 2 dagen stilstand buiten nog in 1 keer start blijf ik daar eerst even vanaf
Alleen wat noodzakelijk is of met veiligheid te maken heeft word gedaan of goedkoop gemaakt
 
raar ik heb ook een vision en dat ding trekt std al tot 50-53km/h .
maar ga deze week nieuwe stukken opzetten bij mij ging hij eerst ook zo sloom en heb toen een nieuwe std carburator gekocht en toen liep hij 50-53.

ff vermelden heb wel honda vision met-in

een helemaal std vision loopt echt 40 , 45 met wind mee mischien.

met een andere uitlaat zoals een imitatie originele uitlaat een keer 50-55 maximaal ..
 
Wat is het verschil tussen een vision en met-in dan wil dat wel eens weten
Misch word de cilinder wel minder hoor of rollen
Maar zolang het na 2 dagen stilstand buiten nog in 1 keer start blijf ik daar eerst even vanaf
Alleen wat noodzakelijk is of met veiligheid te maken heeft word gedaan of goedkoop gemaakt

een Vision 1 heeft een iets ander blok , het membraan ,spruitstuk , carb en luchtfilter zijn anders.

ook heeft een vision 1 2 verschillende krukaslagers , vision met-in heeft 2 gelijke lagers..

verder is het allemaal zo'n beetje hetzelfde.
 
een helemaal std vision loopt echt 40 , 45 met wind mee mischien.

met een andere uitlaat zoals een imitatie originele uitlaat een keer 50-55 maximaal ..

ik heb hem voor standaard gekocht en nu gister heb ik proma uitlaat gezet en nieuwe vario van polini en nu gaat ie verder als de wijzer aangeeft dus het klopt volledig wat je zegt.
en heb ook sterkere drukveer gestoken en trekveertjes .
van het optrekken had ik meer verwacht vind dat ie pas op 40 doortrekt.
maar nu wil ik hem weer afdrijven maar kan dat met deze stukken ?
 
Back
Top