Opvoeren chinese scooter

Maloot38

New Member
Hallo beste mensen.
Onlangs een 2ehands scooter gekocht en hij reed ongeveer 55km/h.
Nu heb ik de olie ververst met syntetische olie. Zou beter zijn voor de motor.
Hierna zakte hij ietsjes terug maar hij rijd een stuk beter.
Later het zadel er eens afgehaald and het maar een beetje achoongemaakt te hebben viel op dat het luchtfilter los zat. Na deze maar snel vastgezet te hebben liep hij helaas weer 45kmh.
Hierna hebben we de bougie vervangen, het luchtfilter schoongemaakt en een andere CDI module gekocht met afstandsbediening. Met de nieuwe CDI rijd hij nog steeds 45kmh in beide standen van de CDI.

nu is hij in principe in orde maargoed, fijn als hij wat harder gaat in de andere stand van de CDI.

Als het goed is zit er geen prop in de uitlaat want het is een 4takt scooter. (niet gecontroleerd) Er zit geen prop in het luchtfilter. Er zit ook geen vario ring op dus daar is hij ook niet begrenst. Nu loopt er een kabeltje uit de carterkap (zijkant motor) een vriend vertelde me dat daar een sensor voor de cdi in zit. Kreeg de sensor er niet uit dus heb de kabel losegeknipt met hetzelfde resultaat.

Nu heb ik geen idee meer waar ik verder moet gaan op mijn speurtocht naar een snellere scooter. Kan iemand mij hierbij helpen?
Het gaat om een benzhou capri 50. Chinese scooter. Op de kappen staat overigens bellagio en een sticker met BTC erop.

Hier wat foto's van de scooter:
WMKA8N.jpg


Onder de accu zat een groen kabeltje los, weet iemand waar deze voor is?
CmqcxM.jpg


Kabel die uit de kap komt
NFlPS9.jpg


Deze zit vast aan een sensor?
ONT8Qs.jpg


de binnenkant
5sQF4L.jpg


Geen ring gevonden
ViWiFq.jpg

V0zNX8.jpg

FKLjfv.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Hallo beste mensen.
Onlangs een 2ehands scooter gekocht en hij reed ongeveer 55km/h.
Nu heb ik de olie ververst met syntetische olie. Zou beter zijn voor de motor.
Hierna zakte hij ietsjes terug maar hij rijd een stuk beter.
Later het zadel er eens afgehaald and het maar een beetje achoongemaakt te hebben viel op dat het luchtfilter los zat. Na deze maar snel vastgezet te hebben liep hij helaas weer 45kmh.
Hierna hebben we de bougie vervangen, het luchtfilter schoongemaakt en een andere CDI module gekocht met afstandsbediening. Met de nieuwe CDI rijd hij nog steeds 45kmh in beide standen van de CDI.

nu is hij in principe in orde maargoed, fijn als hij wat harder gaat in de andere stand van de CDI.

Als het goed is zit er geen prop in de uitlaat want het is een 4takt scooter. (niet gecontroleerd) Er zit geen prop in het luchtfilter. Er zit ook geen vario ring op dus daar is hij ook niet begrenst. Nu loopt er een kabeltje uit de carterkap (zijkant motor) een vriend vertelde me dat daar een sensor voor de cdi in zit. Kreeg de sensor er niet uit dus heb de kabel losegeknipt met hetzelfde resultaat.

Nu heb ik geen idee meer waar ik verder moet gaan op mijn speurtocht naar een snellere scooter. Kan iemand mij hierbij helpen?
Het gaat om een benzhou capri 50. Chinese scooter. Op de kappen staat overigens bellagio en een sticker met BTC erop.

Hier wat foto's van de scooter:
WMKA8N.jpg


Onder de accu zat een groen kabeltje los, weet iemand waar deze voor is?
CmqcxM.jpg


Kabel die uit de kap komt
NFlPS9.jpg


Deze zit vast aan een sensor?
ONT8Qs.jpg


de binnenkant
5sQF4L.jpg


Geen ring gevonden
ViWiFq.jpg

V0zNX8.jpg

FKLjfv.jpg

Ben je er al uit? Ik heb precies het zelfde met mijn afstandsbediening.
 
Back
Top